Ik ben donderdag met Lynn naar de dierenarts geweest omdat ze de laatste tijd veel was afgevallen en raar deed met eten. Ze kwam wel naar de voerbak toe als ze eten kreeg maar bleef daarna zitten zonder te eten. Als ze het dan uiteindelijk probeerde pakte ze 1 brokje en liet het telkens weer uit haar bek vallen. Het leek dus alsof ze pijn had. Verder schudde ze tijdens het eten veel met haar kop, maakte vreemde ademgeluiden en likte na het eten extreem veel aan haar mondhoeken alsof er iets bleef vast zitten.
Ik kreeg het zelf niet voor elkaar om in haar bek te kijken dus ik ben maar naar de dierenarts gegaan. Hem lukte het ook alleen maar onder narcose, zo zielig. Ze bleek een infectie in haar bek te hebben, waarschijnlijk door flink wat tandsteen aan de bovenkant waardoor ze aan de onderkant in haar wang/lip ging bijten. Hij heeft het tandsteen weggehaald, onder narcose dus met zo'n bek-open-sper-apparaat en overal bloed, brrr wat verschrikkelijk was dat ik gewoon viel bijna flauw. En het was zo zielig toen ze eindelijk weer wakker werd helemaal duizelig, maar sinds gister ochtend is ze gelukkig weer helemaal wakker.
Ze heeft bij de dierenarts ook een spuitje met antibiotica gehad en nu krijgt ze een kuur van 10 dagen met tabletjes. Ze kan nu alleen maar natvoer eten want brokjes doet teveel pijn, ook nadat ik ze in water heb geweekt. Dus ik ga vandaag nog wat extra natvoer halen.
Maar nu mijn vraag: de dierenarts gaf aan dat hij twijfelde of dit het wel helemaal was. Ze stonk erg uit haar bek en dat kan komen door de infectie maar hij denkt dat er misschien meer aan de hand is. Ik vroeg naar wat het nog meer kan zijn en hij zei iets over haar nieren maar verder kon het vanalles zijn zei hij. Haar oortjes zijn ook een beetje rood en een beetje kaler dan normaal, dat viel hem nog op. Hij hoopte wel dat het met de antibiotica opgelost was maar ik ben toch bang dat er meer aan de hand is. Weet iemand wat het nog meer zou kunnen zijn?
Hij zei dat als ze na een paar dagen/week niet aankomt en beter gaat eten dat ik terug moet komen voor bloedonderzoek en dan gaat hij ook het hele gebit reinigen (ik weet niet waarom hij dat niet meteen heeft gedaan? Ik bedoel ze was toch al KO) Maar ik hoop dat het niet nodig is! Maar dat de dierenarts dus twijfelt maakt me wel erg zenuwachtig

Dus ik ben even benieuwd of iemand misschien een idee heeft waarom en wat het nog meer zou kunnen zijn. Ze heeft verder geen diarree, gedraagt zich normaal, heeft heldere ogen, geeft niet over en drinkt ook normaal. Dus ik snap dat het lastig te zeggen is maar misschien heeft iemand een zelfde ervaring?
Alvast bedankt, groetjes!