@Mirjam
Maar jouw Dinky is een poes, niet?
Als Pappie ook nierdieet zou eten zou hij tekorten kunnen krijgen en zou hij wss teveel verdikken, wat hij niet mag

Een 'beetje' nierdieet is natuurlijk wat anders en zal minder kwaad kunnen denk ik.
Tevens zijn sommige nierdieten ook oxalaatvoorkomend, RC Renal (wat ik nu geef) en Trovet RID zijn daar voorbeelden van. Dus als Pappie dat zou gaan eten dan zou hij van het ene uiterste naar het andere gaan qua invloed op de pH van de urine….
Ik had het gevoel dat ik met Sanabelle Urinary de kerk misschien wat in het midden zou kunnen houden…
Sydney schreef:Over de Hills brokken:
Ik heb op alle 3 de zakken gekeken, de stomach, de hills nature best en de hills nature best 7+, op geen van de zakken staat de toevoeging Methionine vermeld (ook niet als ammoniumchloride waarvan ik las dat dat de andere naam is). Wel echt vreemd hoor, op de site van Hills nederland staat wel dat Methionine zit in de stomachbrok en in de hills nature best, bij de hills nature best 7+ staat het niet vermeld. Ik vind het helemaal vreemd dat op de amerikaanse site weer wat anders staat (maar ik zag net oude berichten op dit forum over 2 verschillende productielijnen, een europese en een amerikaanse).
Sydney, ik denk dat ammoniumchloride en (dl) methionine toch wel heel verschillende stoffen zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methionine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniumchloride
Ammoniumchloride is salmiak en zit ook in drop.
We moeten wel een onderscheid blijven maken tussen
methionine, de natuurlijke stof, die voorkomt in alle voeders en afkomstig is van de eiwitten die erin zitten en
DL-methionine, de chemische variant die soms gesupplementeerd wordt.
Ik kreeg ooit van Trovet het antwoord dat de natuurlijke methionine, aangezien niet apart toegevoegd ook nergens bij de ingrediënten vermeld wordt. (Trovet gebruikt ammoniumchloride als verzuurder in hun ASD, en geen DL-methionine).
De hoeveelheid natuurlijke methionine die in een voer zit zal schommelen, afhankelijk van de gebruikte grondstoffen. Het ene voer zal al 'rijker' zijn aan natuurlijke methionine dan het andere.