Vriendje voor Bella

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ikey
Jaguar
Jaguar

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Ikey »

Kijk ook goed naar hoe de moeder oogt. Is ze gezond? Is ze ontspannen, niet gestressd? Zit ze goed in haar vacht?

Wat Mirjam ook al zei, groeien de kittens op onder de mensen? Dus in de huiskamer en niet in een apart kamertje of, zoals laatst werd genoemd, in een grote kooi?

En, van Annet begrepen dat dat belangrijk is, hebben ze nog andere, oudere dieren en eventueel gecastreerd?

Veel plezier zondag! Enne, laat je niet verleiden toch direct te kiezen, maar kies pas later, als je weer thuis bent, minstens een dag later, en weer rationeel kunt denken ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Spannend. Ga gewoon op je gevoel af ook. Ik heb mijn twee rakkers al gekozen voor de ontmoeting haha maar kende de fokker al. Mijn fokker verteld vol liefde over haar poezen en zij houd de poezen ook en mogen bij haar oud worden. Vond ik ook belangrijk.
Veel plezier zondag
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ik schrijf alles even op, dank voor de tips.
Dat van de moeder is een goede inderdaad.
Ik heb sowieso voor mezelf al bedacht dat ik ga zeggen dat ik het voor woensdag laat weten. Woensdag komen er namelijk andere mensen kijken voor een kater. Wil er goed verstandelijk ook over nadenken. :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik kan het niet laten: even een foto van de papa van die kittens. Vind hem zo mooi!
Afbeelding
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Hé Annet, ik moet rationeel denken! :lol:

Maar wat is het toch een knappe vent :verliefd:
Chiquita98
Tijger
Tijger

Wow!!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ikey schreef: Wat Mirjam ook al zei, groeien de kittens op onder de mensen? Dus in de huiskamer en niet in een apart kamertje of, zoals laatst werd genoemd, in een grote kooi?
Het is op zich niet verkeerd om een moederpoes met pas geboren kittens in een ruime bench op te sluiten. Sommige moeders zijn dan rustiger. Die gaan anders de kittens steeds verhuizen het hele huis door. Voor nerveuze moeders is het dan een verstanbdige optie haar in die eerste periode op te sluiten in een ruime bench.
Dat hoeft dus echt geen min-punt te zijn voor een fokker.

Uiteraard als de kitten op onderzoek gaan, moeten ze wel de ruimte krijgen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Mijn fokker heeft ook altijd een grote bench in de huiskamer. Met name in het begin ging die ook dicht als zij er niet waren.

Bekijk ons album hier
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

castratenkoor schreef:
Het is op zich niet verkeerd om een moederpoes met pas geboren kittens in een ruime bench op te sluiten. Sommige moeders zijn dan rustiger. Die gaan anders de kittens steeds verhuizen het hele huis door. Voor nerveuze moeders is het dan een verstanbdige optie haar in die eerste periode op te sluiten in een ruime bench.
Dat hoeft dus echt geen min-punt te zijn voor een fokker.

Uiteraard als de kitten op onderzoek gaan, moeten ze wel de ruimte krijgen.
Maar die kooi waar zij het over heeft, was een bench in een tuinhuisje en de kittens waren al 8 weken en zaten er met 6 in. De mama zat ook apart in een andere kooi.
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Dat is een ander verhaal ja, dat is gemakzucht. Heb ik ook wel meegemaakt. En dan het kitten van 10 weken even in de kamer zetten. Aan het gedrag van het kitten was te zien dat hij dat niet gewend was, heel angstig, met buik over de vloer.

Maar topic starter gaat bij pas geboren kittens kijken en als die moederpoes nu in een bench zit is dat op zich niet verkeerd. De post waar iok op reageerde ging over dit prille nest.

Een fokker heeft bij mij ook absoluut een grote pluspunt als de afgefokte poezen mogen blijven na castratie. Ik zie een cattery als een fokfabriek als alles wordt herplaatst na gebruik.
Met altijd de geweldige smoes dat de desbetreffende poes niet meer in de groep past.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

Oh ja dan ben ik het met je eens!
Jack 14/2/2014
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik had het inderdaad ook over de wat oudere kittens die op onderzoek uit gaan, niet over pasgeboren inderdaad ;-) Let ook op de fokkers, praten ze uit liefde over de katten of praten ze als het ware over producten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

Ja er zit zoveel verschil tussen fokkers. Dat hebben wij nu ook gemerkt. Onze vorige fokker begint nu toch moeilijk te doen over de terugbetaling van onze Oliver terwijl hij eerst zei dat alles in orde was.
En de nieuwe fokster waar we nu ons kitten hebben gereserveerd, is zoveel persoonlijker en echt begaan met de katten. Ze heeft al 2 keer foto's gestuurd op die week en al smsjes met hoe het gaat en zo. Daar voel ik me echt 100% goed bij. De vorige fokker was meer professioneel maar ook afstandelijker.
Dus ook goed naar je eigen gevoel luisteren als je bij iemand komt.
Jack 14/2/2014
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Elk kitten is om verliefd op te worden...

Afbeelding
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ja, ik ga ook zeker voor een goed gevoel wat ik bij de fokkers heb. Of ik zie en merk dat ze van hun katten houden. Als het gevoel niet goed is dan houdt het sowieso op.
Nou, ben benieuwd, we zullen zien. :-)
Plaats reactie