Ik maak mij zorgen over mijn kat; ze is 13j oud.
Sinds een week of 3 heeft ze soms wat slijm aan haar mond; dat is een soort slijm propje aan haar onderlip en zit wat bruin bij en is wat taai.
Aan haar lippen is het ook wat zwart (vuil) en ze heeft wat wondjes eronder.
Haar pootjes zijn vuil (bruin) door haar te wassen en soms zit ze zo wat heel de tijd haar mondje proberen proper te maken. Maar meestal doe ik dit zelf weg.
Ook is haar haar helemaal samen geklit onder haar borst en buik. Het is heel groot.
Ik heb meermaals geprobeerd om dit te kamen zodat het er wat uit gaat; maar het lukt niet.
Qua eten dacht ik dat ze goed at; maar ik begin te twijfelen. Nochtans mindert haar potje met korrels nog maar ik begin toch te denken dat ze minder eet dan vroeger; drinken doet ze ook nog en vorige week liep ze nog op en af de trap.
Haar stoelgang is nog vast en zelfde kleur als anders.
Ik ben vorige week naar de dierenarts geweest maar die had geen sluitend antwoord; ze heeft spuitje gekregen tegen de wondjes aan haar lippen. Er zijn geen zweren in haar mond, haar tandjes zien er op eerste zicht ook goed uit. Ze is nog niet magerder geworden; of het moet heel weinig zijn. Ze slaapt veel, maar vroeger ook en ze spint nog; komt nog naar ons en ze kan ook nog soms een keer van haar stoute kant tonen als het haar niet aan staat.

Dus is met dubbel gevoel; enigszinds lijkt het niet zo erg maar anderzijds is ze wel aan het achteruitgaan op vlak van verzorgen (wat je kunt hebben met oudere katten).
Mijn andere poes is op 16j leeftijd gestorven en die had gedurende de laatste maanden ook last van z'n vacht dat ie niet meer verzorgde.
Met haar leeftijd begin ik zo te vrezen dat dit het begin van het einde is.

Ik zal eens een foto nemen en posten vanavond.