Vriendje voor Bella

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jantina
Panter
Panter

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Jantina »

Nou, ik vond het al moeilijk om deze kittens te vinden, laat staan dat er nog meer nestjes zijn die niet al besproken zijn ;-)
Ik moet er nog goed over nadenken...Als er nu al kittens in gast gezinnen zouden zitten dan zou ik daar ook langs kunnen gaan.
Komt vast goed, er komt vast een heel lief en geschikt katertje bij ons te wonen, alleen moet ik dan wel een goede keuze maken. En nu weet ik even niet waar ik goed aan doe.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

je kunt inderdaad nu al verder kijken. en als de ware op je pad komt weet je het vanzelf. dus misschien dat je wel alvast kunt kijken bij gastgezinnen als daar nu al kittens zijn. heb je geen klik wacht je je nestje af. je bent toch nog neits verplicht?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Precies dat Wendy. :) En als je het moeilijk vindt om nestjes te vinden: kansarmedieren hier op het forum heeft misschien connecties (ook al vangt zij moeilijk plaatsbare katten op), of wellicht weet Eveline (eveline1982; zij is gestopt met haar kittenopvang) iets. Verder vangt mittenslief ook kittens op (meende ik) en Zara is een gastgezin of vangt ook katten op (even kwijt wat ze precies doet). Hier op het forum zijn connecties genoeg. :) Misschien een apart topic openen met die vraag als je weet wat je wil? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Als je vooral voor het karakter van een Brits Korthaar zou gaan, zou ik er vanaf zien. Een raskat wordt vooral op uiterlijk gefokt en binnen een nest kan je heel verschillende karakters treffen. Niet elke Brits Korthaar is een lieverdje en supersociaal.
Als je echt smoorverliefd bent op het uiterlijk van een Brits Korthaar en alle andere katten minder leuk vindt, dan moet je een Brits Korthaar nemen. Is dat niet het geval, dan zou ik voor een 'gewone' kat gaan. Een 'gewone' kat is:
- minder duur in aanschaf
- minder kans op erfelijke gebreken
- een hele ruime keuze, zowel qua uiterlijk als karakter
- je redt een dier dat naarstig op zoek is naar een lief baasje
- asiels en opvangen kunnen maar net (of niet) de touwtjes aan elkaar knopen en hebben de
dieren niet om er aan te verdienen of er prijzen mee te winnen, maar om de dieren te helpen.

Een raskitten wordt altijd wel geplaatst, een htk kitten valt nog wel eens buiten de boot. Bovendien
help je de opvangen (die elke verschoppeling opnemen, ongeacht uiterlijk) met het adopteren van één van hun katjes. Zij kunnen dan weer door met het volgende katje dat hulp nodig heeft.
Een fokker verkoopt katten uit eigenbelang. Een opvang denkt vanuit het dier.
Veel wijsheid gewenst met je keuze ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik sluit me bij Cari aan: een Brits Korthaar geeft je niet de garantie dat het zal klikken met Bella. Ik heb er vijf en alle vijf hele verschillende karakters: de één pittig (Noa), de ander een goedzak (Milka) en de oudste onberekenbaar (de ene keer lief en dan opeens een "monster" met vlijmscherpe tanden en nagels (Amber)). Hoe Laila en Luna zich zullen ontwikkelen is nog afwachten, al zie ik al wel grote verschillen in hun karakters.
En ook binnen de HTK-groep die ik 25 jaar heb gehad, zaten hele verschillende karakters.

Wanneer het je dus qua uiterlijk niet uitmaakt en je toch tot mei moet wachten, kun je je inderdaad beter wat breder gaan oriënteren.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Kijk dat is allemaal goede info waar ik wat aan heb, dank jullie wel. Het is in mijn hoofd wat meer duidelijker geworden. Ik dacht dus dat een bkh sowieso goed zou matchen met Bella.
Als jullie zeggen dat in april/mei sowieso bij een asiel terecht kan...
Wel weer lullig om dan die fokker af te zeggen vind ik dan, maar ja die raakt ze heus wel kwijt...

Als jullie ook mee willen denken/kijken bij een asiel tot max een uur rijden (zie woonplaats) Ik vind rode katers zo mooi..hi hi
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Nou dan heb ik alvast wat linkjes voor je:
asiel harderwijk
asiel Amersfoort
Asiel Soest

Daar kan je aan de linkerkant in het menu nog eisen selecteren waaronder leeftijd jonger dan 1 jaar ;) Kwestie van goed in de gaten houden wat er langs komt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Ik zou de fokker nog niet afzeggen.ga eerst maar eens kijken.wie eet wordt je smoor verliefd
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Als je rustige kittens zoekt, kun je die ook bij HTK's vinden. Ik heb er hier 2, waarvan een extreem rustig.

Wat dacht je van deze? Iets meer dan een uurtje rijden voor je.

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... erenasiel-

In dit asiel zit ook een erg jonge kitten, maar die is niet rood.

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... siel-breda

Mijn ervaring met Skippy was dat ik op haar foto en beschrijving op ikzoekbaas al helemaal verliefd was. Ik heb 1,5 uur voor haar gereden.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ik hou inderdaad de sites goed de gaten. Dank je wel Mirjam. :grin

Allebei schatjes, vooral die rooie. Alleen heb je daar veel geduld voor nodig en net alles met Bella achter de rug te hebben, heb ik daar denk ik niet de energie voor...Bovendien komen mijn neefjes van 4 en 5 nog geregeld over de vloer, moet dus ook een katertje zijn die met jonge kinderen kan.

Haha, grote kans dat ik dan overstag ga als ik ze zie Wendy, en dan kan ik niet meer rationeel denken. :lol: Nee maar moet er dan goed over na denken wat goed past. Weet nog niet of ik het af ga zeggen, neig er wel naar om verschillende redenen (grote kans op htk kitten in asiel, de prijs, en het gegeven dat het niet hoeft te klikken met Bella)
G+S
Poema
Poema

Bericht door G+S »

Hihi als ik zo de beschrijving lees van wat je zoekt is mijn garfield precies de kat die je graag zou willen hebben! Een rode brits korthaar kater en ook nog eens onderdanig en een knuffelbeer! ^^ alleen doe ik hem niet weg helaas! :p

Afbeelding

Ik ben zelf verliefd op hem! :$
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Het is inderdaad een mooie man! :-)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Haha ja zo'n goedzak van een Brit heb ik ook. En volgens mij heb ik er nog een goedzak britje erbij nu. De ander is wel een wilder type.
Blijft lastig. Ik heb mij ook heel schuldig gevoeld toen ik voor deze britjes ging. Maar goed ik sta wel achter mijn keus en je kan niet elke asielkatje redden
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Aanstaande zondagmiddag ga ik op bezoek bij de fokker. Ik twijfel nog steeds wat ik moet doen, maar ik ga eerst kijken en dan pas een beslissing nemen.
Wat betreft het bezoek, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en misschien nog vragen wat ik zou kunnen stellen?
Natuurlijk let ik op de omgeving; is die schoon, niet gevaarlijk e.d. En hoe groeien de katten op, allemaal bij elkaar e.d. Maar dit lijken me allemaal logische dingen...
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Kijk ook of ze in de huiskamer opgroeien wanneer ze op 'avontuur' gaan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie