Wat is er met de oren?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
pumpkin7
Kitten

Wat is er met de oren?

Bericht door pumpkin7 »

Hallo
Tot in de zomer hadden we een poes, Mira, van 10 jaar.
We hadden haar van toen ze 1 jaar was. Kort nadat ze bij ons kwam, begon ze last te krijgen van haar oortjes. Voornamelijk jeuk en ze werden ook erg warm.

Sinds juni 2012 is Maia erbij gekomen. En what do you know? Ze heeft last van haar oren en ook deze worden warm.
Vorig jaar kwam dan Shaula erbij. Juist ja, ook zij heeft last van haar oortjes.

Wil je het nog gekker hebben? Nou dat kan hoor, want ikzelf heb ook erg veel last van jeukende oren.

De dierenarts heeft al vanalles gezocht (ook met de microscoop), maar niets gevonden.

Heb jij misschien ook ervaring met oorlast of ken je iemand of een poes die dat kent?
Groetjes
Kattebeest
Tijger
Tijger

Re: Wat is er met de oren?

Bericht door Kattebeest »

Euh, liever niet gekker ;-) .

Wat heeft de dierenarts precies onderzocht en hoe? Parasieten, allergie? Warme oortjes, koorts?
En waar zit de jeuk, óp de oorschelp of het oor of er ín? Kale oren, korstjes, wondjes, uitscheiding?

Kater heeft ook wel eens warmere en rodere oortjes (en roder neusje dan anders) maar niks mis mee. Heb ik ook. Hij krabt ook wel eens aan zijn oor en soms dieper in zijn oor. Doe ik ook. Vooral als ik oordopjes in gehad heb of een koptelefoontje met oortjes. De enkele keer dat ik naar een popconcert ga, ook jeukende oren achteraf. Kater wordt uiteraard niet blootgesteld aan harde muziek.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als ik dat zo lees zou ik aan schimmel denken. Is dat wel goed uitgezocht door de dierenarts?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou in elk geval denken aan iets besmettelijks.
Neem aan dat je dierenarts al heeft gecontroleerd op oormijt. Zoals Dinie ook zegt zou je dan in de richting van een schimmel gaan denken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie