pijnelijke heupen en veel mauwen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
pupil
Kitten

pijnelijke heupen en veel mauwen

Bericht door pupil »

goeden dag

ik wil even overleggen want ik maak me zorgen

ik heb nu 2 jonge poezen, waarvan een de hele nacht mauwd.
de eerste week heb ik het afgestraft tot ik op internet las dat ik het moet negeren.
dit is geen probleem want ik doe oorpropjes in waardoor ik aardig kan slapen.en dus heel goed negeer.

na een maand vond ik de negeer methode genoeg geweest en ben ik naar een dieren arts geweest die zei dat ik poes een gekneusde rug had.
ze kreeg een spuitje en ik kreeg 6 pijnstillers mee. Dus 7 dagen rust :S (niet helemaal dus )

dit leek aardig te helpen maar nu zijn de pijnstillers op en is het mauwen terug.

wat de dierenarts dee kan ik ook, dus ik leg me hand (rustig) op haar achterste, middenop gaat het goed en vind ze het lekker, maar aan bijde zijkanten zakt ze door haar poten alsof het niet lekker is.

nu maak ik me zorgen omdat het al zolang duurt, wat kan dit zijn
kan het een vergroeiing zijn aan de rug, kan het een spier probleem zijn? ze mauwd de hele nacht door met tussen pozen van een uur ongeveer.overdag mauwd ze ook veel. negeren is denk ik niet meer nodig ik denk dat er iets fout zit. en nu weer naar de dierenarts te gaan a 57 euro vind ik best duur worden.

ps het zijn 2 vuilnisbakjes van ongeveer 6 maanden
Adriana

Re: pijnelijke heupen en veel mauwen

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
begrijp ik goed dat je twee kittens/poesjes hebt van 6 maanden die nog niet gecastreerd zijn?
heeft je dierenarts daar niks over gezegd, dan wel een afspraak voorgesteld voor de ingreep?

op afstand zonder nader onderzoek is lastig te zeggen wat het is/kan zijn.
wij zijn geen dierenarts en zien het dier niet.
eet, drinkt, plast en poept de poes goed? en wat krijgen ze te eten?
en gelukkig heb je begrepen dat straffen geen zin heeft.. kun je wat meer infomatie geven?
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

tja dat is wel een risico als je dieren neemt. de kosten. ze zijn vaak niet te voorzien, maar je moet er wel rekening mee ouden als je dieren neemt. ik heb pas mijn raskatje in moeten laten slapen. ben denk ik al €300,- kwijt aan DA kosten in de 10 weken dat hij bij ons is geweest, en dan de kosten van de kat niet meegerekend want die krijg ik terug van de fokker (hoeft ze ook niet eens te doen).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik denk dat je maar flink moet gaan sparen want 57 euro is zo'n beetje de benedengrens bij een dierenarts.
Is het een klauter-, klimkat? Maw kan ze ergens verkeerd vanaf gesprongen zijn? Begon het opeens of miauwt ze al zolang als je haar hebt?

Ik denk dat alleen een foto kan zeggen wat er aan de hand is: verstuiking, breukje, heupdysplasie of nog iets anders en dat kost geld. Maar zoiets weet je wanneer je huisdieren neemt. Je krijgt ze misschien voor niets van iemand en dan heb je wat aanschafkosten (mandje, voer- en kattenbak, klimpaal, enz..) en voer- en gritkosten, maar die zijn te overzien.
De werkelijke kosten komen pas wanneer een dier wat mankeert en daar zul je dus een spaarpotje voor aan moeten leggen want je kunt deze poes niet met pijn rond laten lopen. Dat duurt al veel te lang!

Dus: terug naar de dierenarts en laat hem maar eens goed kijken wat er aan de hand is. Alleen met voelen en pijnstilling kom je er in dit geval dus niet. Dat blijkt wel.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Je weet dat je kat pijn heeft, dus dan is het jouw verantwoordelijkheid daar wat aan te doen. Dus ik zou als ik jou was terug naar de dierenarts en foto's laten nemen van rug en heupen. Misschien is er wel een operatie nodig en dan moet je al gauw aan 600-800 euro denken.
Ik zou je adviseren een speciale rekening voor je katten te openen en daar standaard elke maand een bedrag op te storten, voor medische kosten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Zo jammer dat als je dieren neemt dat je er dan daarna geen geld aan wilt uitgeven. Helaas ben je geen uitzondering. Veel mensen schaffen dieren aan maar denken niet na over alle bijkomende kosten. Natuurlijk is het vervelend dat je nu met een kat zit die meer geld gaat kosten. Dat wil niemand. Maar medische zorg onthouden kan natuurlijk niet.
Ik spaar ook maandelijks een bedrag voor mijn katten. Of zoek een dierverzekering uit die dit soort kosten vergoed. Sterkte voor je kat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pupil
Kitten

Bericht door pupil »

uuhhmmm nu ga ik even in de verdediging
het gaat mij er niet om dat ik er geen geld aan wil uitgeven. maar ik weet niet of ik me zorgen moet maken of niet.

blijkbaar wel en ik ga ook zeker een dierenarts opzoeken aangezien dit toch blijkbaar iets serieus is.

ik hoop dat het met de groei voorbij gaat.

momenteel zijn ze bijde best gelukkig en spelen ze veel.
kwa pijn valt het mee wat ze springt en rent als een dolle en de krappaal is ook in een seconden genomen.

ik zouw het zonde vinden om weer 5 minuten dierenarts te hebben, die me niks wijzer maakt en me poes niet helpt, daarom richt ik mijn vraag hierzo omdat jullie meer ervaring hebben dan ik.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 34 jaar katten en veel ervaring, maar ook ik heb geen röntgenogen en kan bij slechtlopende katten niet zien hoe de botten er van binnen uit zien.
Dus helaas op deze manier kunnen we je niet helpen.
De kat geeft bij aanraking pijn aan. Het jammeren was minder toen ze pijnstillers kreeg.
En nu is het jammeren weer begonnen. Als het mijn kat was zou ik röntgenfoto's laten maken.

Katten van die leeftijd kunnen gewrichtsontsteking krijgen, dan lopen ze moeilijk en gaan meestal heel slecht eten. Daar lijkt dit verhaal me niet op. Dan krijgen ze ook heel hoge koorts. (is dat wel gemeten bij de dierenarts) Dan zou het nu over moeten zijn en dan zou ze niet zo spelen.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 11 feb 2014 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

pupil schreef:uuhhmmm nu ga ik even in de verdediging
het gaat mij er niet om dat ik er geen geld aan wil uitgeven. maar ik weet niet of ik me zorgen moet maken of niet.

blijkbaar wel en ik ga ook zeker een dierenarts opzoeken aangezien dit toch blijkbaar iets serieus is.

ik hoop dat het met de groei voorbij gaat.

momenteel zijn ze bijde best gelukkig en spelen ze veel.
kwa pijn valt het mee wat ze springt en rent als een dolle en de krappaal is ook in een seconden genomen.

ik zouw het zonde vinden om weer 5 minuten dierenarts te hebben, die me niks wijzer maakt en me poes niet helpt,.
je hoeft niet in de verdediging, zie het maar als plaatsvervangend bezorgd.
zijn ze al gecastreerd??
en waar in Nederland want het zou kunnen zijn dat we in jouw buurt een goeie dierenarts kennen..
wat krijgen ze te eten/drinken?
missch last van een gekneusde rib maar dat langdurig mauwen is beetje vreemd. dus missch krols..?
pupil
Kitten

Bericht door pupil »

ik woon zelf in hillegom en heb een auto dus kan me goed verplaatsen
ze zijn bijde niet geholpen dat wil ik gaan doen als ze 2x krols zijn geweest omdat ze dan vanbinnen volgroeit zijn.

als dat gebeurt is en ze zijn hersteld mogen ze ook naar buiten

ze krijgen elke dag vers water wat de hele dag tot hun beschikking staat net als royal canin kitten brokjes.

ik woon in hillegom dus als jullie nog tips hebben voor een goeie dierenarts.
ik ben pas geweest bij een dierenarts die al 30 jaar ervaring heeft, dat heeft me overtuigt dat het een goeie zouw zijn. en dat geloof ik nog steeds, maar volgende keer zal ik wel vragen voor een foto.

je ziet niks aan de poes, hij heeft niet veel pijn of hij laat het niet zien. ook komt hij geregeld op schoot.
laaste tijd gaat hij zelf naar de gang tot om even een halfuurtje te mauwen en komt daarna terug. en duikt me schoot weer op :)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

2x krols laten worden omdat ze dan volgroeid zijn??? Sorry hoor maar waar haal je dit vandaan?
Beter laten helpen voordat ze krols worden. Al die hormonen gieren in hun lijf.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Adriana

Bericht door Adriana »

eerst twee keer krols en dan castreren? weet weinig van poezen maar is dat gebruikelijk?
hoeveel kattenbakken heb je voor deze twee poezen?
het lijkt me dat er iets anders aan de hand is dan constant pijn.
moeite met bewegen heeft ze dus niet als ze nog steeds de krabpaal in vliegt.
pupil
Kitten

Bericht door pupil »

inderdaad dat vraag ik me ook af

het kan ook aandacht trekkery zijn, maar meer dan een maand negeren snachts heeft het niet opgelost. daarom vraag ik me af wat er dan is.

is het beter om ze nu al te laten helpen? worden ze dan gezond volwassen ????
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik ben bang dat je je vergist in diersoorten als het gaat om "krols" laten worden hihi. Het werd bij teefjes (honden) aangeraden om ze 1x loops te laten worden, maar hier komen veel dierenartsen gelukkig op terug. Bij zowel honden als katten is het beste om ze voor de eerste krolsheid te laten castreren, het heeft geen medisch nut en de karakters kunnen erg veranderen in de negatieve zin van het woord :) .

Wat de rug betreft, ik zou toch een foto laten maken om ernstig letsel uit te sluiten.

Ze worden zeker gezond volwassen als je ze nu laat castreren!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Adriana schreef:eerst twee keer krols en dan castreren? weet weinig van poezen maar is dat gebruikelijk?
hoeveel kattenbakken heb je voor deze twee poezen?
het lijkt me dat er iets anders aan de hand is dan constant pijn.
moeite met bewegen heeft ze dus niet als ze nog steeds de krabpaal in vliegt.

Wil je mijn antwoord weten?
Er zijn nog steeds mensen, waaronder mijn schoonpapa die dat denken/beweren.
Van twee keer krols worden, worden ze volwassen..
Een heel vervelende gedachte, maar dit is wel hoe veel boeren denken.

Niet gezegd dat TS een boer is, overigens.
Plaats reactie