Mocht je trouwens kiezen voor verwijdering van het oog: dat kan de dierenarts zelf, het is een relatief lichte ingreep en de herstelperiode is vrij kort.
Een oog verwijderen is geen lichte ingreep en de dierenarts moet wel ervaring hebben om er een mooie gevulde lege oogkas te maken. Heb meerdere katten met allebeide ogen eruit en met een oog verwijderd. Schrik niet las je de kat weer ophaalt het ziet er niet uit vooral als de kat een lichte kleur heeft. Het is een grote wond die gehecht is en die nog wondvocht lekt, goede pijnstilling geven want het is flink pijnlijk. Maar als je een paar dagen verder bent dan merk je weinig meer aan je kat. Gaat goed komen.Sifra schreef:Toevallig Maarten van Dierenkliniek Z? Die is allergisch voor oogarts Annemarie.![]()
Mocht je trouwens kiezen voor verwijdering van het oog: dat kan de dierenarts zelf, het is een relatief lichte ingreep en de herstelperiode is vrij kort.
Klopt. Bij mijn Darrel was het een spoedklus in de nacht, maar ik weet nog dat de da me later zei dat hij "iets" had gedaan waardoor het geen "ingedeukte" plek zou worden. Hij heeft het fantastisch gedaan, maar soms zie je ook katten waarvan je denkt "had dat niet wat mooier gekund?"kansarmedieren schreef:
Een oog verwijderen is geen lichte ingreep en de dierenarts moet wel ervaring hebben om er een mooie gevulde lege oogkas te maken.