fokker die niet test

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Re: fokker die niet test

Bericht door Brittenbolletje »

Dit is ook geen fokker, maar noem ik broodfokker, die doen het niet om de gezondheid, maar dat is mijn mening natuurlijk.
paasnini

Bericht door paasnini »

Ook ik zeg niet doen. Inderdaad een broodfokker. geen testen, ouders hebben wek een stamboom, dan heb je iets te verbergen (waarschijnlijk je honger naar geld) een stamboom kost tenslotte maar €12,50.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

En dan waarschijnlijk alsnog de jackpot vragen 400 euro zeker?
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

Ja ze vraagt er 450 euro voor. Door dit alles te lezen en er zelf ook eens goed over na te denken, ben ik blij dat ik nee heb gezegd. Ik ga dus nog wat verder kijken. We hebben ook contact met iemand die over een week een nestje verwacht en die testen wel en hebben stamboom, we gaan dan daar eens kijken :)

Ik had haar gegevens via via gekregen maar ik weet niet waar ze nog adverteert.
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Adriana

Bericht door Adriana »

6 kittens lijkt me voor één nest nogal veel of is dat normaal bij britjes?

en heb je nagedacht over de opmerkingen over een (= 1) solokitten?
en als je een kitten wilt omdat je dat zo goed kunt opvoeden, dan moet ik je teleurstellen.
kittens zijn niet/nauwelijks op te voeden en doorgaans alleen bang te maken. ze leren van hun moeder en van een kittenmaatje en mensen spreken geen kattentaal.
wij hebben een aantal slechte ervaringen in de topics met situaties met één eenzaam opgroeiend kitten, waarbij de problemen acuut verdwenen toen er een maatje bijkwam.
dat moet dan wel binnen een jaar anders kan de acceptatie stukken moeilijker zijn.
en twee kittens is zo ongelofelijk veel leuker voor het personeel!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik raad je ook 2 aan. Mijn kittens mogen ook niet hele dag alleen zitten dat is zielig. Ik heb op het moment 1 poes zwanger.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Gefeliciteerd met de zwangerschap brittenbolletje! Hopelijk wordt dit voor jou een relaxter nestje dan de vorige ;)

Toen ik het gedeelte las over het kooitje kreeg ik gelijk de kriebels.
En garantie bij een dier waar bestaat het uit? Betalen ze dan de dierenartskosten die je moet maken? Of zeggen ze hier is een nieuwe omdat de oude niet goed blijkt te zijn? Het gaat hier om dieren met elk een eigen persoonlijkheid waardoor het wat anders is dan een ding wat je kan vervangen door een kopie.
Wel fijn dat jou dierenarts met je meedenkt en een lijst van goede fokkers op wil stellen :) En zoals hier al gemeld is brittenbolletje ook een fokker van brits korthaar waarvan ik wel durf te zeggen dat het zeker een goede fokker is ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Jaaa 2 kittens. Doen!!! Ik heb ze net 5 dagen en geniet enorm van ze. Ze hebben ook veel steun aan elkaar. En ik heb er nu zes. Jawel. Kleintjes zijn ook britjes.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:6 kittens lijkt me voor één nest nogal veel of is dat normaal bij britjes?
Amber kwam uit een nest van 8 en Noa ook uit 6.

Ja, twee Britjes is errug leuk (maar ook druk!) en je moet wat incasseringsvermogen hebben.

Brittenbolletje: gefeliciteerd en hopelijk een voorspoedige zwangerschap en bevalling. Wanneer komen de kittens?
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

oh oh, brittenbolletje en nestje. misschien toch manlief influisteren als hij echt een nieuw britje wil.......vind het alleen zo kwetsbaar nu. wil hem niet opjagen en van mij hoef het niet (zou het wel leuk vinden maar niet perse nodig) misschien dat ik het morgen in de auto eens benoem. moet toch ook van hem duidelijk krijgen dat hij echt geen britje meer wil van deze fokker hoe lief ze ook is. hij vind adt namelijk moeilijk. overweegt zelfs om het geld niet te rug te krijgen. (ze hebben het financieel niet breed, wij zijn ook niet rijk maar kunnen het iets beter dragen die kosten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

Ik heb zeker al aan 2 kittens gedacht, maar mijn vriend ziet dat niet echt zitten. Want ik had ook al voorgesteld om nu eentje te halen en dan als onze vorige fokker weer kittens heeft, dat we daar dan eentje krijgen voor onze problemen die we met Oliver hebben gehad. maar dat wil hij momenteel niet, misschien kan ik hem nog wel ompraten tegen dan...
We gaan dus eerst kijken met eentje. Met Oliver was dat trouwens geen enkel probleem dat hij alleen was. Als we zouden merken dat de nieuwe kitten eenzaam is of problemen geeft, dan zullen we ook niet twijfelen om een vriendje te nemen, ik denk uit het asiel dan.
Jack 14/2/2014
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Anders je vriend het album van Thea (Chiquita98) en Annet (Cerna) laten zien? Die hebben beide twee brittenkittens rondlopen en dan kan je vriend zien hoe leuk ze samen zijn? ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

We zullen wel zien hoe het loopt, eerst maar eens een goede fokker vinden waar we ons goed bij voelen :)
Bij deze dame zullen we dus niet gaan dankzij alle goede raad hier en van de DA.
Jack 14/2/2014
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Waarom zijn het toch altijd die mannen die uitbreiding tegen houden? ;-)

Vergeet ook de albums van Renate en die van mijzelf niet voor voorbeelden in beeld waarom 2 kittens leuker en vooral beter is :)

Probeer je vriend vooral uit te leggen waarom 2 beter is. Dat de kans op probleemgedrag erg vergroot. Een kitten die alleen opgroeit gaat met jullie spelen zoals hij met een leeftijdsgenootje zou doen. Een goed voorbeeld hiervan (en een voorbeeld waarmee erg veel baasjes van 1 kitten mee komen als probleem) is tijdens het spelen de voorpootjes om je arm slaan en in je arm bijten, al dan niet keihard. Dit gedrag komt uit het niets, bijvoorbeeld als de kitten rustig op schoot ligt te slapen en de enige manier om het op te lossen is door er een kitten bij te nemen.

Succes met de zoektocht naar een goede fokker!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Rond 22 maart komen ze.

@ Nellebel

Kijken kan geen kwaad waar dan ook. Mannen gaan sneller "om' als ze het kleine spul zien.

Voor nu weet ik dat er 3 vruchtjes inzitten die gevoeld zijn. Ik houd er misschien 1 zelf en 1 iemand wilde ook 1. Heb er dus misschien 1 over (of 2 als ik niks neem)
Plaats reactie