nieuw poesje
Re: nieuw poesje
hahaha, mijn partner stuurde net een sms-je; je was vanochtend nog niet met je auto aan het einde van de straat of de oudste kwam op haar gemakje naar beneden.. Dus Wendy, ze nemen me inderdaad in de maling haha. Geen medelijden en schuldgevoelens meer voor mij! 

En nu zal ik ophouden met mijn langdradige update! 

Ik vind het altijd fijn om verbeteringen te lezen hoor
Ben ook echt blij dat het nog altijd beter gaat met jou drietal

Ben ook echt blij dat het nog altijd beter gaat met jou drietal

We zijn zo blij; zoals ik al in andere onderwerpen schreef, kwam onze oudste poes (Sydney) helemaal niet meer beneden door de komst van de nieuwe poes. Nu eindelijk, na zo'n 7 a 8 weken is zo opeens twee avonden achter elkaar uit zichzelf naar beneden gekomen! Ze gaat bij ons op de bank zitten en gaat zelfs even liggen slapen. Zodra ze de nieuwe poes hoort of ziet is ze wel weer helemaal alert, maar voor haar is dit al wel een hele stap!
We hadden ons er maar steeds meer bij neer gelegd dat ze boven bleef. Wel hebben we boven alles voor haar neer gezet; een grote krabpaal, activity bord met snoepjes, speeltjes etc. En we hebben de laatste tijd veel met haar gespeeld en geknuffeld. Af en toe hebben we haar mee naar beneden genomen (en de nieuwe poes boven gelaten), zodat ze even kon snuffelen en naar buiten kon zonder besprongen te worden. We merkte de laatste week al dat ze minder gromde als het nieuwe poesje boven in de buurt kwam, ze leek er wat rustiger onder. Het zal nog wel heel lang duren voordat alles weer bij de oude is, maar we zijn hier al erg blij mee.
De jongste poes en het nieuwe poesje zijn trouwens dikke maatjes geworden, ze spelen veel, slapen in dezelfde ruimte en soms zitten ze elkaars kop te likken. Het nieuwe poesje is wel vaak degene die initiatief neemt en speelt nog steeds ruig, maar de jongste poes haalt wel uit als ze het echt zat is.
Dus jullie hadden helemaal gelijk; dat is goed gekomen! Ik ben blij dat we de fimpjes hier hebben laten zien.
We hadden ons er maar steeds meer bij neer gelegd dat ze boven bleef. Wel hebben we boven alles voor haar neer gezet; een grote krabpaal, activity bord met snoepjes, speeltjes etc. En we hebben de laatste tijd veel met haar gespeeld en geknuffeld. Af en toe hebben we haar mee naar beneden genomen (en de nieuwe poes boven gelaten), zodat ze even kon snuffelen en naar buiten kon zonder besprongen te worden. We merkte de laatste week al dat ze minder gromde als het nieuwe poesje boven in de buurt kwam, ze leek er wat rustiger onder. Het zal nog wel heel lang duren voordat alles weer bij de oude is, maar we zijn hier al erg blij mee.
De jongste poes en het nieuwe poesje zijn trouwens dikke maatjes geworden, ze spelen veel, slapen in dezelfde ruimte en soms zitten ze elkaars kop te likken. Het nieuwe poesje is wel vaak degene die initiatief neemt en speelt nog steeds ruig, maar de jongste poes haalt wel uit als ze het echt zat is.
Dus jullie hadden helemaal gelijk; dat is goed gekomen! Ik ben blij dat we de fimpjes hier hebben laten zien.
- eveline1982
- Tijger
Wat heerlijk om te lezen
. Fijn dat het allemaal zo goed heeft uitgepakt. Jullie hebben een lange adem nodig gehad, maar zo zie je maar weer 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- Chiquita98
- Tijger
nieuw poesje
Sommige katten hebben gewoon wat meer tijd nodig. Wij willen zelf natuurlijk graag zien dat het meteen klikt. Sinds gister heb ik er ook weer twee kleintjes erbij en hoopte zo erg dat het goed zou klikken met de rest.
Fijn dat nu goed gaat.
Fijn dat nu goed gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Dank jullie wel! Ja, als baasje wil je dat al je katten happy zijn, maar ze beslissen toch zelf hoe snel dat gaat. We blijven hopen dat het vanaf nu steeds een beetje beter zal gaan. Thea, jij ook succes met de twee kleintjes!
Wat fijn dat jullie geduld toch wordt beloond!
Zeker wanneer je er midden in zit lijkt het nog langer te duren dus ben echt enorm blij voor jullie dat er zo'n vooruitgang in zit!
Zeker wanneer je er midden in zit lijkt het nog langer te duren dus ben echt enorm blij voor jullie dat er zo'n vooruitgang in zit!
Dank je wel! Wij zijn ook blij met de vooruitgang. Sydney is altijd al een poes geweest die veel tijd heeft om te wennen aan nieuwe situaties en dingen, we hopen dat dit ooit helemaal goed komt 

Nog steeds gaat het telkens wat beter. Sydney komt nu vaak naar beneden , soms komen we thuis en dan zitten ze alle 3 in de tuin..!! Of Sydney zit ons beneden op te wachten in het keukenraam. Als we natvoer gaan geven, zitten ze alle 3 in de keuken om ons heen. Een tijdje geleden ging het dus al ietsjes beter, maar toen hadden we toch al een afspraak gemaakt met een gedragsdeskundige. Aan de hand van haar tips hebben we nog e.e.a. veranderd in huis, spelen we veel met alle poezen en weten nu ook hoe we de nieuwe poes kunnen afleiden. Ook krijgt Sydney wat Telizen, wat dus erg goed helpt bij haar. Het blijft een spannende combinatie en het gebeurt ook echt nog weleens dat Sydney naar boven wordt gejaagd en Sydney blaast en gromt ook nog regelmatig, maar al met al is er nog steeds iedere dag vooruitgang.
Het nieuwe poesje hoort dus helemaal bij ons 'gezinnetje', de jongste poes is helemaal opgeleefd en de baasjes zijn ook blij
Het nieuwe poesje hoort dus helemaal bij ons 'gezinnetje', de jongste poes is helemaal opgeleefd en de baasjes zijn ook blij

Wat enorm fijn 
Ben wel nieuwsgierig wat de gedragstherapeut nog als tips heeft gegeven qua aanpassingen in huis

Ben wel nieuwsgierig wat de gedragstherapeut nog als tips heeft gegeven qua aanpassingen in huis