Scirocco, hier wat tips die kunnen helpen. Doe wat zilverfolie over je potten, sommige katten vinden dat echt rot spul en blijven dan eraf. Als je thuis bent corrigeer je de meiden iedere keer als ze aan de planten zitten, rustig blijven en iedere keer een duidelijke nee en dan afleiden of weg zetten. Heb je voldoende speelgoed in huis? Kijk eens op zooplus, daar staat heel veel speelgoed voor katten zoals de senses catrail, meestal een groot succes bij jonge katten. Probeer ervoor te zorgen dat ze voldoende afleiding in speeltjes kunnen vinden, zodat de planten niet meer zo interessant worden. Hoge krabpalen met speelgoed eraan is vaak ook een goede afleiding, kunnen ze lekker de hoogte in.
Of dit allemaal gaat werken? Geen flauw idee, het kan. Ik ben mijn kater al anderhalf jaar aan het afleren niet me voeten aan te vallen (vooral niet op de trap) en nog zitten mijn voeten onder de krasjes en putjes van zijn tandjes hihi. Katten zijn nou eenmaal erg eigenzinnige beestjes en als zij iets willen dan gebeurd dat ook, hoe dan ook