Omgooien eet- en drinkbakje
Omgooien eet- en drinkbakje
Hallo,
Al meerdere weken gooit Ginger gaat eet- en drinkbakje om.
Ik heb geen idee waarom ze dit doet.
Het drinken is het vervelendste, want dan kom over brokjes heen, die dan gaan verschimmelen.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Al meerdere weken gooit Ginger gaat eet- en drinkbakje om.
Ik heb geen idee waarom ze dit doet.
Het drinken is het vervelendste, want dan kom over brokjes heen, die dan gaan verschimmelen.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
- Kattebeest
- Tijger
Re: Omgooien eet- en drinkbakje
Katten houden er niet zo van dat het drinkbakje naast het etensbakje staat. Ze drinken beter (mijn eigen ervaring) als je meerdere drinkbakken in huis plaatst, ver van het etensbakje vandaan. Ben je van de natte brokjes af maar nog niet van het omgooien van het drinkbakje.
Verder misschien een aardig topic voor je om door te nemen, klik hier voor het topic van @Ayla.
Verder misschien een aardig topic voor je om door te nemen, klik hier voor het topic van @Ayla.
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Hier moet het drinkbakje ver weg van de kattenbak en etensbak staan.
Heb je grote of kleine bakjes?
Hier vinden ze het vervelend als hun snorharen tegen de randen komen. Als dat gebeurde bij kleine bakjes smeten ze beide voer om. Felix hengelt nog steeds zijn voer uit de nu grote bak/schaal.
Heb je grote of kleine bakjes?
Hier vinden ze het vervelend als hun snorharen tegen de randen komen. Als dat gebeurde bij kleine bakjes smeten ze beide voer om. Felix hengelt nog steeds zijn voer uit de nu grote bak/schaal.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
Ik heb 2 drinkbakjes.
1 ervan zit vast aan een eetbakje, deze wordt nooit omgegooid.
Misschien moet ik hiervan nog 1 halen.
Het andere drinkbakje wat wordt omgegooid, is losstaand.
1 ervan zit vast aan een eetbakje, deze wordt nooit omgegooid.
Misschien moet ik hiervan nog 1 halen.
Het andere drinkbakje wat wordt omgegooid, is losstaand.
-
- Lynx
Ik heb een mini-teiltje als drinkbak, omdat Garfield een beetje groot is. Het staat naast de brokjes, want hij kan het niet omgooien.
Dat is een grotere uitvoering van een drinkbak?
-
- Lynx
Ik heb een serie teiltjes hier (Jordanie) gekocht en het teiltje van 25 cm. is voor Garfield. Daarvoor had ik een glazen soufleschaal. Die was kleiner, maar daar dronken ze niet graag uit.
Waarom geen aardewerken drinkbakken? Die zijn veel lastiger om te krijgen. Op zooplus heb ik laatst twee bakken gekocht waar net geen liter in past, die krijgen ze niet om mochten ze dat proberen (ze drinken ook liever uit grote dan uit kleine bakjes). Verder ook nooit begrepen waarom er van die standaards met drink- en voerbakje te koop zijn voor katten; die van mij lopen ook enorm te kliederen als het vlakbij elkaar staat.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- Chiquita98
- Tijger
Bij mij staat het water nog geen halve meter van het voer. Vooralsnog hier geen problemen. Heb elders in de keuken ook nog een waterbak staan. Heb ook grote stenen bakken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
-
- Huiskat
De onze gooide vaak zijn drinkbakje om, ook al stond het niet naast het eten. Het was inderdaad irritant, want dan moet je telkens alles opdweilen ( aangezien hij er dan nog eens door loopt). Opeens is het gestopt en nu hebben we daar geen last meer van. Het helpt wel om een bakje met antislip te kopen en om te zorgen dat hij het boordje niet in zijn mond kan steken.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Aardewerk drinkbak, Luuk zet beide voorpootjes erin en sleet zo over de vloer met dat ding. Omgooien lukt niet nee, maar dit klotst ook nogalMs Maaike schreef:Waarom geen aardewerken drinkbakken? Die zijn veel lastiger om te krijgen. Op zooplus heb ik laatst twee bakken gekocht waar net geen liter in past, die krijgen ze niet om mochten ze dat proberen (ze drinken ook liever uit grote dan uit kleine bakjes). Verder ook nooit begrepen waarom er van die standaards met drink- en voerbakje te koop zijn voor katten; die van mij lopen ook enorm te kliederen als het vlakbij elkaar staat.

Ik ga daarom maar voor zo'n zware stenen hondenbak.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Haha, was ik even vergeten. Je hebt er van die doerakken tussen zitten he.
Maar er valt altijd wel een mouw (mauw
) aan te passen, waarom vragen stellen over het waarom van iets als je het prima praktisch kunt oplossen? Hm, nu doe ik het zelf ook. 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Is bezigheidstherapie 

4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- Chiquita98
- Tijger
Kortom: met katten in huis verveel je je nooit:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Hier gaat het om en als dat niet lukt is de oplossing volgens Felix gewoon met je poot of poten water scheppen
net zolang tot de vloer kletsnat is!

Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,