@Dinky: Ik zal die filmpjes vanaaf eens kijken. Misschien moet hij een beetje getrained worden

Simba wordt binnenkort 4 jaar en is dus geen kitten meer,al staan Boskatten er wel om bekend dat ze zeer actief zijn en erg speels blijven tot op hoge leeftijd. Maar Kasper van Nancy is geen Boskat en wel al op hoge leeftijd dus dat heeft niet veel te zeggen.Dinky schreef:
Misschien is het bij Dinky dan slimheid in combinatie met luiheid en laten die katten van jullie zich graag op die manier uitdagen? Of misschien is het wel het verschil tussen man en vrouw? Het is slechts een gedachte van mij omdat je meestal ziet dat kittens er eigenlijk allemaal wel achteraan gaan volgens mij en het eerder oudere katten zijn die er niet (meer) achteraan gaan maar dat is slechts mijn beleving
Mijn Sifra vond dat activity board ook maar vervelende onzin, maar ze moet lijnen en haar eten wordt afgewogen en 4 x per dag gedistribueerd in het activity board. Reken maar dat ze in een paar weken heel handig is geworden met dat ding! Alleen met de transparante kommetjes kan ze niet overweg.Balthazar schreef:Daarom heb ik nu dat activity board staan, zo van als je extra wilt moet je er iets voor doen. Maar hij is een beetje sullig ermee en lijkt het niet te begrijpen. Misschien niet hongerig genoeg om z'n best te doen?
Wanneer je iets wilt doen kan je bij jammeren naar het board toe lopen en aanwijzen dat daar de brokjes te vinden zijn (en zeg: succes ermee!). Let wel op dat je de brokjes er niet uit haalt voor hem want dan zal hij dat altijd gaan vragenBalthazar schreef:Hmm oke, consequent zijn dus. Maar ik ben zo bang dat hij het echt niet snapt. En hoe kom je erachter of hij er geen zin in heeft of het echt niet begrijpt? Plus op de één of andere manier werkt zijn gejammer op mijn soort van oer-moedergevoel ofzo, want als hij mauwt wordt ik zo onrustig en wil ik voor hem rennen en zorgen![]()
Misschien morgen maar eens proberen en minimaal 1 dagje doorzetten...