Poes kwijt na eerste keer buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anne87

Re: Poes kwijt na eerste keer buiten

Bericht door Anne87 »

Op Amivedi kun je heel makkelijk een standaard poster maken en die gewoon uitprinten. Doe dat, en hang hem op verschillende plekken op. Je kunt denken aan
- Portieken van flatgebouwen in de buurt
- Poster aanplak palen in de buurt
- Prikborden bij supermarkten
- Bushokjes
- Bij dierenartspraktijken en dierenwinkels
- Asiels in de buurt
- etc etc

Het kan helpen als je zegt dat hij medicijnen nodig heeft. Dan willen mensen vaak sneller bellen.

Je kunt de posters daarnaast ook op A5 formaat uitprinten en als een soort 'flyer' bij iedereen in de straat door de brievenbus doen.

De mensen waar hij vandaan komt, wonen die in de buurt? Soms lopen katten terug naar hun oude huis. Vergeet daar in de buurt dus niet ook te flyeren en posters te plakken.

Koop lekker ruikend vlees voor katten en zet dat buiten klaar. Een lekkere doos of opening naar de schuur ofzo, mocht hij in de buurt rondhangen, dan kan hij daarheen.

Hou rekening met het feit dat ongecastreerde katers ver weg kunnen zwerven. Ik weet niet waar je woont, maar hang die posters dus niet alleen in de vijf straten rondom je huis op ;)

En voortaan (en dit is ook echt een boodschap aan je ouders) de kat veel langer binnenhouden. Een kat hecht zich aan een plek, en hij ziet jullie huis nog niet als thuis. Dat kost echt veel meer tijd. :)

Succes!
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Poes kwijt na eerste keer buiten

Bericht door eveline1982 »

Toen ik mijn vaders jeweetwel kater in huis nam, ontsnapte hij binnen no time! Dit gebeurde rond 2300 uur in de avond, ik heb uren buiten gelopen, geroepen en erg laat me bed in gegaan. S'ochtends werd ik vroeg wakker en weer roepen, maar de hele dag niks! Die avond rond 2300 wilde ik naar bed gaan, ik loop een beetje triest naar de voordeur (voelde me zo schuldig, dat hij in de kou buiten zat) en open de deur, roep zachtjes tommie en met een miauw vloog hij naar binnen!

Dus ze komen ook wel is, snel uit hun eigen terug! Ik raad je aan om vooral in de avond uren te roepen en zoeken, dan is het rustiger op straat en durven ze uit hun schuilplaats te komen.

Verder vnl overal briefjes ophangen en aan melden bij amivedie.nl en de dichtstbijzijnde dierenasiels te bellen. Hoop dat jouw mannetje ook weer snel thuis is.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie