Poes kwijt na eerste keer buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
kato25
Kitten

Poes kwijt na eerste keer buiten

Bericht door kato25 »

Hey Kattevrienden,

Ik heb sinds een week een nieuwe poes. Nero is een rosse kater van 1.5 jaar.
Toen we Nero gisteren voor de eerste keer buiten lieten was hij heel rustig. Hij liep niet direct weg maar snuffelde eerst een beetje rond op het terras. Na een paar minuutjes verliet hij onze tuin om de buurt te verkennen. We hebben hem zeker 3 uur niet gezien. Toen mijn mama naar de winkel moest en in de auto stapte vluchte hij er van onder, daarna hebben we hem niet meer gezien :( tot hij plots 's avonds rond 22 uur opeens naar ons schuurtje zat :) we dachten dat als we wat eten buite zetten hij wel gingen komen maar toen we met het schaaltje afkwamen was Nero alweer weg (liep wel gewoon in de tuin). Toen we juist in ons bed lagen hoorde we hem miauwen. Dus ging ik naar beneden om te kijken maar een andere kat (een kater) had hem al weggejaagd. nu hebben we wat eten buiten gezet maar tot nu toe hebben we hem nog niet gezien :cry:

wat denken jullie zien we Nero nog terug of moeten we de moed maar opgeven :icon_shifty:

groetjes Kato
kato25
Kitten

Re: Poes kwijt na eerste keer buiten

Bericht door kato25 »

aub reageer ik ben echt hopeloos :(
een kat betekent echt super veel voor mij en ik kan echt niet zonder
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

nou je moet natruulijk wel blijven zoeken, maar ik wil je wel een tip geven.....nieuwe katten moet je minstens 6 weken binnen houden, dan herkennen ze de geur van huis, en dat heeft hij nu nog niet, dus de kans dat hij jullie huis terugvindt acht ik zeer klein, maar meestal blijven ze wel in de buurt, dus blijven zoeken

overal aanmelden als vermist bij amivedi, mijndieriszoek.nl. asiel dierenambu
flyers in winkel hangen
kan je allemaal doen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
het advies bij iedere nieuwe kat is de eerste 6 weken binnen houden
.. maar daar heb je nu weinig meer aan.

ga zelf naar buiten - en ja het is hardstikke koud en gaat straks regenen - met wat brokjes en ga in de buurt rondlopen en roep hem.
doe het rustig en wacht en geef hem tijd om naar je toe te komen.

doe dat vanavond ook een paar keer.
zet heel lekker voer bij het schuurtje, ga zelf in het schuurtje zitten en als hij komt eten dan kun je hem in zijn nekvel pakken, buik ondersteunen en naar binnen brengen.

is hij gechipt? anders zo snel mogelijk laten chippen.
ik kan niet voorspellen of hij nu al is gaan zwerven maar hij moet niet nog meer confrontaties met een andere kater hebben omdat hij dan missch helemaal niet meer terug durft te komen..
kato25
Kitten

Bericht door kato25 »

ik denk niet dat hij gechipt is :( ik ben echt hopeloos
hij was wel al aan ons gewent.
Ik had hem ook liever nog wat langer binnen gehouden maar dat vonden mijn ouders echt geen optie.
Hij liep heel ambetant en ging aan het raam zitten kijken tot hij buiten mocht.
denken jullie dat het iets zou te maken kunnen hebben met de kattentijd?
hij is namelijk wel een kater en hier lopen heel wat katten in de buurt...
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Jammer dat hij niet gechipt is, dat had z'n kansen op terugvinden aanzienlijk vergroot. Wat bedoel je met 'kattentijd'? Dat ze weer krols worden of zo? Het is hartje winter hoor. :-P

Ik hoop dat je je ouders aan het verstand kan brengen dat Nero echt niet meteen al naar buiten kan als je hem weer vindt. Een week is veel te kort.

Succes met vinden. Je ouders zoeken wel mee mag ik hopen, toch?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
kato25
Kitten

Bericht door kato25 »

Ja ik bedoel krols worden :) een boerin van bij ons in de buurt zei dat het kattentijd was nu :s
mijn ouders zoeken mee. We proberen hem zo veel mogelijk te roepen en hopen dat hij naar het eten komt dat buiten staat
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Zou ook iets van een doos met handdoeken buiten neer zetten bij het eten waar hij kan schuilen als jullie hem niet meteen zien ;)
En inderdaad blijven zoeken!

(las afgelopen week het verhaal van een kat die na een jaar weer bij baasje thuis kwam. Had halfjaar gezworven en zat al halfjaar in het asiel en toen hij in de spotlights werd gezet op facebook herkende zijn oude baasje hem en zijn ze weer herenigd. Oftewel geef het zoeken niet op!)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Zoals mijn voorgangers al zeiden: blijven zoeken! Vandaag, morgen, overmorgen en de dagen daarna. Zo lang alsnodig is. Eigenlijk zouden je ouders moeten meehelpen zoeken, maar je kunt ze helaas niet dwingen.. Hoe oud ben jij?

Inderdaad hem ook aanmelden als vermist op bovenstaande sites. neem ook contact op met de vorige baasjes, want het kan zijn dat hij daar terug naartoe gaat.

Jullie hebben Nero veel te vroeg naar buiten gelaten, maar daar is niets meer aan te doen. Komt Nero uit het asiel? Dan heeft hij een chip.

Als Nero gecastreerd is, hoef je je geen zorgen te maken dat hij achter krolse poezen aan gaat. Als hij dat niet is, zou ik dat ook zo snel mogelijk laten doen als jullie hem weer gevonden hebben.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
kato25
Kitten

Bericht door kato25 »

Ik ben 16.
Nero komt van mensen die gingen verhuizen en hem niet konden meenemen dus ik denk niet dat hij een chip heeft :( hij is ook nog niet gecastreerd, we waren van plan om dat binnenkort te laten doen. Dus het zou wel kunnen dat hij achter de kattinnen aanzit :) ik hoop dat het dat is want normaal gezien komen ze dan nog terug heb ik gehoord. (ik weet dat we hem te vroeg hebben buiten gelaten maar dat hadden we met onze vorige kat ook gedaan en die kwam zonder problemen weer terug)
kato25
Kitten

Bericht door kato25 »

weet echt niet meer wat ik moet doen om hem terug te krijgen :cry:
Cerna

Bericht door Cerna »

Een ongecastreerde kater van 1,5 gaat op zoek naar willige poezen en ik weet niet of er nu al krolse poezen zijn, maar vanwege het zachte weer is dat heel goed mogelijk. Hij heeft nog geen binding met het huis (daarom moet je katten zolang binnenhouden) en zal dus ook niet snel de neiging hebben om terug te gaan vooral niet wanneer buiten het avontuur lonkt.

Het enige wat volgens mij rest is overal affiches/briefjes verspreiden en hopen dat iemand hem gezien heeft en je kan waarschuwen.
En verder iedere avond/ochtend bij zonsondergang en -opgang, wanneer het nog rustig is, met een voerbakje met sterk ruikend voer erin (tonijn, leverworst) de buurt afgaan. Naam roepen, met het bakje op de grond tikken en luisteren. Dan weer een stukje verder en hetzelfde doen. En dat zeker een week lang want soms zijn katten zo angstig dat ze pas tevoorschijn komen wanneer ze razende honger hebben.

Veel succes en ik hoop dat hij terugkomt. En dan castreren, chippen en 6 weken binnenhouden (en dit laatste is vooral voor je ouders bedoeld!).
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Jas aan en naar buiten. Zoeken, zoeken, zoeken.
Vooral straks als het donker is en stil buiten, hoe later hoe beter. Hij zal je nog niet echt aan je stem herkennen dus probeer hem met brokjes en eten te lokken.

Verder heb je al heel veel goede tips gekregen van de andere forumleden.
Heb je een foto van hem? Ook naar Amivedi sturen en dierenasiel en op de flyer zetten.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Er staan inmiddels een heleboel tips wat je kunt doen, dus als je het niet weet even terug lezen en dan hoppa in actie komen ;-)

En ik zal maar op m'n tong bijten wat betreft ongecastreerd, ongechipt en dan ook te vroeg naar buiten... Want dat is vooral de verantwoording van je ouders.

Succes met zoeken en kleed je warm aan, want het is koud buiten :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
kato25
Kitten

Bericht door kato25 »

dankjewel :) ik hoop echt zo hard dat hij hier één van de dagen terug staat :s of dat hij hem nog eens laat zien... dan weet ik tenminste dat hij hier nog in de buurt zit. Ik weet ook niet wat de invloed gaat geweest zijn van dat gevecht van vannacht. :o
Plaats reactie