Kitten op schoot?
-
- Huiskat
Kitten op schoot?
Hallo allemaal,
Inmiddels heb ik al 4 maanden een kitten, een vrouwtje.
Ze is best aanhankelijk, loopt je overal achterna en likt regelmatig je gezicht af. Volgens mij is het een ontspannen katje die nergens bang voor is. Je kunt haar als een baby vasthouden en dan strekt ze zich vervolgens helemaal uit op haar rug zodat je haar op haar buikje kunt aaien.
Het enige wat ze (nog) niet doet is op schoot komen. Ik lok haar regelmatig met een snoepje maar die pakt ze vervolgens van mijn schoot en gaat het ergens anders opeten. Of ze eet het op mijn schoot op en stapt weer op.
Ik vraag me af, kan dit nog komen? Of komt dit niet meer als ze dat als kitten ook nog niet doen?
Ze is nog niet gesteriliseerd. Ik lees veel op internet dat veel katten dan aanhankelijker worden, klopt dat?
Inmiddels heb ik al 4 maanden een kitten, een vrouwtje.
Ze is best aanhankelijk, loopt je overal achterna en likt regelmatig je gezicht af. Volgens mij is het een ontspannen katje die nergens bang voor is. Je kunt haar als een baby vasthouden en dan strekt ze zich vervolgens helemaal uit op haar rug zodat je haar op haar buikje kunt aaien.
Het enige wat ze (nog) niet doet is op schoot komen. Ik lok haar regelmatig met een snoepje maar die pakt ze vervolgens van mijn schoot en gaat het ergens anders opeten. Of ze eet het op mijn schoot op en stapt weer op.
Ik vraag me af, kan dit nog komen? Of komt dit niet meer als ze dat als kitten ook nog niet doen?
Ze is nog niet gesteriliseerd. Ik lees veel op internet dat veel katten dan aanhankelijker worden, klopt dat?
Re: Kitten op schoot?
Toen mijn kat Sifra een kitten was, wilde ze ook niet op schoot, terwijl ze wel bij me op bed wilde slapen. Ze had er geen geduld voor. Pas vanaf ongeveer een jaar werd ze langzamerhand een schootpoes. En nu? Ik kan niet gaan zitten of ze springt op schoot.
Je moet niet van een kitten verlangen dat het op schoot komt als het druk aan het spelen is. Probeer het eens als het moe is van het spelen of net gegeten heeft. Je hebt kans dat ze dan op je schoot in slaap valt.
Ik durf niet te beweren dat gecastreerde katten aanhankelijker zijn, wel huiselijker. Ze worden niet meer door hun hormonen bestuurd. Ook als je kat een binnenkat blijft, is castratie belangrijk. Voortdurend krols worden, omdat er geen dekking plaats vindt, is een aanslag op de gezondheid van een poes.
Je moet niet van een kitten verlangen dat het op schoot komt als het druk aan het spelen is. Probeer het eens als het moe is van het spelen of net gegeten heeft. Je hebt kans dat ze dan op je schoot in slaap valt.
Ik durf niet te beweren dat gecastreerde katten aanhankelijker zijn, wel huiselijker. Ze worden niet meer door hun hormonen bestuurd. Ook als je kat een binnenkat blijft, is castratie belangrijk. Voortdurend krols worden, omdat er geen dekking plaats vindt, is een aanslag op de gezondheid van een poes.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dat is verschillend per kat. Mijn huidige kittens zijn absoluut geen schootkatten, Milka was als kitten juist een echte knuffelkont en dat verdween na castratie, Noa wil ook niet op schoot en heeft dit nooit gewild, maar wel lekker knuffelen wanneer we in bed liggen, Amber komt wanneer ze zin heeft (zo eens in de maand) en is dan niet van je schoot weg te slaan en de oudste, Cerná, was een flessenkitten en wil het liefst de hele dag op schoot.
Alleen bij Milka veranderde het gedrag dus na castratie; bij de andere poezen veranderde er niets: of ze waren schootkat of niet.
Alleen bij Milka veranderde het gedrag dus na castratie; bij de andere poezen veranderde er niets: of ze waren schootkat of niet.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Niet alle katten zijn schootkatten. Dat is niet aan te leren. Wat ik hier zie is dat sommige katten het wel even doen maar het dan snel te warm krijgen en of ernaast gaan liggen of ergens anders. Maar er zijn ook katten hier die uren op mijn schoot liggen.
Mijn kitten van 5 maanden ligt wel eens heel even op schoot, maar gaat dan ergens anders liggen, te warm.
Mijn kitten van 5 maanden ligt wel eens heel even op schoot, maar gaat dan ergens anders liggen, te warm.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
hier lag guusje als kitten graag op schoot, nu nog zelden. gijs was een bangerd en die ligt nu languit benen in de lucht buik omhoog op schoot.
odie is door de fokker steeds op schoot genomen en opgepakt. hij houdt van schootliggen.
je zou haar kunnen lokken met een snoepje bijv op schoot. noit gedwongen ergens houden, maar al zijn het maar steeds korte momenten dat ze op schoot zit of is. went ze er misschien wat aan. verder kun je niets forceren, als ze niet wil, wil ze niet.
ook merk ik bijv dat guusje alleen bij mij komt liggen (als ze het al doet). dat komt omdat mijn man altijd de katten kriebelt en guusje liever alleen ligt zonder aangeraakt te worden. ik leg dan hooguit mijn arm om haar heen maar zit verder stil. gijs wordt juist heel onrustig als hij niet gekriebelt wordt, die gaat dan liggen rollen net zolang tot je kriebelt. odie gaat jem et grote ogen zitten aankijken en piept als je ook maar durft om even te stoppen met kriebelen.
dus ook even je kat leren kennen.wat ze fijn vind
odie is door de fokker steeds op schoot genomen en opgepakt. hij houdt van schootliggen.
je zou haar kunnen lokken met een snoepje bijv op schoot. noit gedwongen ergens houden, maar al zijn het maar steeds korte momenten dat ze op schoot zit of is. went ze er misschien wat aan. verder kun je niets forceren, als ze niet wil, wil ze niet.
ook merk ik bijv dat guusje alleen bij mij komt liggen (als ze het al doet). dat komt omdat mijn man altijd de katten kriebelt en guusje liever alleen ligt zonder aangeraakt te worden. ik leg dan hooguit mijn arm om haar heen maar zit verder stil. gijs wordt juist heel onrustig als hij niet gekriebelt wordt, die gaat dan liggen rollen net zolang tot je kriebelt. odie gaat jem et grote ogen zitten aankijken en piept als je ook maar durft om even te stoppen met kriebelen.
dus ook even je kat leren kennen.wat ze fijn vind
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
felix hield als kitten neit van schoot liggen, nu is hij er niet meer vanaf te slaan. Ik kan niet gaan zitten of meneer is er al weer 
garfield was altijd schootligger en blijft dat, al is het iets minder geworden en kan hij nu zonder. Hij ging vroeger echt krijsen als hij niet op schoot kon, nu kan hij ook heerlijk op de verwarming liggen.

garfield was altijd schootligger en blijft dat, al is het iets minder geworden en kan hij nu zonder. Hij ging vroeger echt krijsen als hij niet op schoot kon, nu kan hij ook heerlijk op de verwarming liggen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Onze poes hebben we nu ongeveer 3,5 jaar en ze heeft van kleins af aan nooit op schoot willen liggen.Ook niet nadat ze op de leeftijd van 6 maanden gecastreerd was.
Pas met afgelopen Oud en Nieuw kroop ze bij mij op schoot omdat ze angst had voor het vuurwerk.
Sindsdien komt ze iedere avond lekker op schoot slapen.
Pas met afgelopen Oud en Nieuw kroop ze bij mij op schoot omdat ze angst had voor het vuurwerk.
Sindsdien komt ze iedere avond lekker op schoot slapen.
- BloemTetsu
- Tijger
Mijn poes is de grootste knuffel en kroel kat ooit. Maar ze komt niet op schoot.
Ze ligt wel lekker tussen de arm- of rugleuning in en mijn arm/been/nek in. Meer hoeft voor mij niet.
Ze ligt wel lekker tussen de arm- of rugleuning in en mijn arm/been/nek in. Meer hoeft voor mij niet.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees