Regelmatig ander merk voer, is dat slecht?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Simodi
Huiskat
Huiskat

Regelmatig ander merk voer, is dat slecht?

Bericht door Simodi »

Onze poes is een hele gemakkelijke eter. Ze eet alle soorten brokjes en natvoer, en heeft ook geen moeite met omschakeling.

Brokjes krijgt ze voor een langere periode van hetzelfde merk omdat die zakken met voer vrij groot zijn, en als dat bijna op is meng ik het laatste deel met de nieuwe brokjes, die dus ook van een ander merk kunnen zijn.

Natvoer, zoals blikjes met brokjes in saus of kuipjes pate, wissel ik bijna per dag. Ik heb allerlei verschillende soorten en merken op voorraad en wissel die af.

Ze krijgt een paar keeer per dag brokjes en 's avonds 1x nat voer.

Ik merk geen problemen, ze eet alles met smaak en poept en plast goed. :lol:

Kan het dan kwaad om zoveel te wisselen? Omdat ik (zeker bij brokjes) lees dat katten langzaam aan ander voer moeten wennen. Geldt dat ook voor nat voer?
Ik ga er namelijk nu vanuit dat het geen kwaad kan omdat ze in de natuur ook variatie zouden hebben, maar twijfel toch een beetje ...

Hoe doen jullie dat? Ook variatie of zoveel mogelijk hetzelfde voer?
* Simba aka Simmie! *
Adriana

Re: Regelmatig ander merk voer, is dat slecht?

Bericht door Adriana »

k serveer hier 4 soorten droge brokken en twee maal per etmaal een wisselende soort natvoer aan drie katers. ze hebben allemaal hun eigen voorkeur en het kan geen kwaad als ze twee/drie soorten door elkaar eten want mogelijk vullen de soorten elkaar aan.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb op dit moment ook 4 soorten voer staan voor 4 katten. Ze hebben elk wel hun voorkeur maar eten wel gemiddeld 2 soorten voer.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Simodi
Huiskat
Huiskat

Bericht door Simodi »

Ah, kijk aan, dan is het vast geen probleem en houd ik het maar xo. ;-)
* Simba aka Simmie! *
Adriana

Bericht door Adriana »

ik denk dat onze boodschap is om niet heel erg lang hetzelfde soort brokjes te geven en dan maar iets minder grote verpakking, maar twee soorten gelijktijdig..
dus niet alleen in de overgang van de ene giga verpakking naar de andere grootverpakking maar constant..
met 11 jaar mag je toch ook wel senior-varianten geven..

snap het niet helemaal want in een ander topic at ze Hills j/d op da-advies tegen artrose...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb op iedere verdieping een ander soort brok staan, wel allemaal geschikt voor blaasgruiskatten, want daar heb ik er twee van. Ik denk dat ze allemaal van alle brokjes wel wat eten. Katten houden van variatie. Blikvoer varieert ook, rauw voer ik om de dag.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Ik heb hier 6 à 7 verschillende merken natvoer staan voor onze poes in verschillende smaken, wel allemaal graanvrij. Kip,tonijn,wild,zalm,sardientjes,konijn,makreel,lam,zelfs struisvogel en kangeroe heb ik wel 'ns geprobeerd.
Afwisselen met natvoer is juist goed, zo krijgt je kat meer verschillende voedingsstoffen binnen,bovendien zou het kieskeurigheid en voedselintolerantie/allergieen kunnen helpen voorkomen.

Wat de brokken betreft geef ik meestal een anti-haarbalbrok afgewisseld met andere varianten, wel altijd van de RC. Daarom koop ik altijd de kleine 400 grams-zakjes, ook omdat onze poes gevoelige darmen heeft en niet altijd alle brokken verdraagt.
Afwisselen met brokken doe ik hoofdzakelijk vanwege de verschillende toevoegingen die je kat op deze manier binnenkrijgt, sommige brokken bevatten wel l-lysine of glucosamine en andere weer niet.
Simodi
Huiskat
Huiskat

Bericht door Simodi »

Adriana schreef:ik denk dat onze boodschap is om niet heel erg lang hetzelfde soort brokjes te geven en dan maar iets minder grote verpakking, maar twee soorten gelijktijdig..
dus niet alleen in de overgang van de ene giga verpakking naar de andere grootverpakking maar constant..
met 11 jaar mag je toch ook wel senior-varianten geven..

snap het niet helemaal want in een ander topic at ze Hills j/d op da-advies tegen artrose...
Ik heb het Hill's J/D pas afgelopen vrijdag meegekregen van de dierenarts, toen ben ik met haar op controle geweest en is artrose vastgesteld. ;-)

Dus wat brokjes betreft wil ik in principe nu wel overgaan op dat Hill's J/D mits dat ook echt gaat werken op termijn, maar voor het nat voer heb ik dan nog wel steeds verschillende merken, en daar blijft mijn vraag dan met name op van toepassing.

Tot nu toe voer ik dus op de beschreven wijze. Het gaat niet om enorme grootverpakkingen, maar zakken van 2 kilo. En dat is ook al senior voer, dat voer ik al vanaf dat ze een jaar of 8 was, maar dus wel van verschillende merken (wel goede merken overigens).
Omdat ze een binnenpoes is en niet heel erg veel beweegt, krijgt ze ook maar relatief kleine hoeveelheden voer en doe ik dus ook lang met zo'n zak. ;-)
Ik maak het voer op wat al aangebroken is en meng dit nu sinds een paar dagen met het Hill's J/ D.

Verder bedankt voor jullie reacties!
Duidelijk dat afwisseling juist niet verkeerd is! :grin:
* Simba aka Simmie! *
Plaats reactie