Advies over twee katers van zes maanden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mscina
Huiskat
Huiskat

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ook nog overwweging om ze af en toe naar buiten te laten dat ze wat energie kwijt kunnen.
Hoe doe ik dat want ik ben veel weg. Kattenluik in voordeur? Dan moet ik eerst toestemming vragen aan de VvE.
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Ik zou ze niet naar buiten laten zolang ze niet gecastreerd zijn.En hou je alsjeblieft ook rekening met de gevaren die buiten op de loer liggen voor je kittens?
Overreden worden, vergiftiging, mishandeling door kattenhaters enz.
We hebben hier op het forum helaas een heleboel afscheidstopics van buitenkatten die overleden zijn door verschillende oorzaken.

Ik ga je geen preek geven want het zijn jouw katten en dus jouw beslissing om ze wel of niet naar buiten te laten.Ik ben alleen maar bezorgd. ;-)
Maar denk er alsjeblieft eerst goed over na.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat betreft naar buiten laten gaan zou je ze wellicht kunnen wennen aan een tuigje. Als je ze daaraan gewend zijn kan je ze aan een lijntje naar buiten laten gaan (oftewel met ze mee naar buiten zonder dat ze ver weg gaan)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Shimbalaya schreef:Ik zou ze niet naar buiten laten zolang ze niet gecastreerd zijn.En hou je alsjeblieft ook rekening met de gevaren die buiten op de loer liggen .
Oeps sorry, was helemaal vergeten dat je katers wel al gecastreerd zijn. :oops:
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Kunnen ze andere katten buiten besmetten?
Is ook iets om rekening mee te houden.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ja zeker zolang ze schimmel hebben kunnen ze andere besmetten en het is ook zeer besmettelijk voor mensen...dus niet naar buiten laten gaan
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

De katten zijn nu zeker groot genoeg voor de itrafungol ik heb het wel bij kleine kittens gebruikt dit middel mag juist wel bij kittens de oude middel griseofulvine mag niet bij kittens maar de itrafungol wel. jammer dat de dierenarts daar niet gelijk mee begonnen is want dan was je er nu al vanaf geweest. Dus als ik jouw was hier gauw mee beginnen anders kom je er nooit vanaf. En het kost nu nog meer want je doseert per lichaamsgewicht en katten van 6 maanden zijn zwaarder dan 12 weken jammer,jammer.Hieronder een link naar de bijsluiter.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... itrafungol
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Als ze via een stichting in een opvang gezin zaten, is toch echt de stichting hier verantwoordelijk voor! Ik heb particulier kittens opgevangen en nog gedeeld in kosten en complete kosten vergoed als ze toch iets bleken te mankeren wat ik over het hoofd had gezien. Ik heb gelukkig geen ervaring met schimmels, maar het lijkt mij niet dat zoiets binnen een week komt opzetten. Ook de giardia sluimerd vaak al flink voor het tot uiting komt. Heel vervelend dat ze dit niet netjes met jou hebben opgelost, ik zou het wel melden bij een organisatie waar ze bij zijn aangesloten of de dierenbescherming hierover bellen en vragen wat jouw rechten zijn hierin!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mscina
Huiskat
Huiskat

Bericht door mscina »

Ja misschien toch wel een goed idee om de dierenbescherming hierover on Arnhem te lichten en advies te vragen. Ik was geen gastgezin en heb ze dasr voor € 90 pp gekocht en een formulier ondertekend dat als ik afstand van ze wil doen dat ze dan weer naar de stichting terug gebracht moeten worden.
Anne87

Bericht door Anne87 »

Als je ze daadwerkelijk gekocht heb, moet je ze zo snel mogelijk aansprakelijk stellen.
Ik heb toen voor onze kater eens dingen opgezocht, die kwam ook ziek bij ons. Volgens het consumentenrecht is de verkoper verantwoordelijk voor de gezondheid van de katten. Bij zaken als deze moet de verkoper aantonen - in de eerste zes maanden na de koop - dat het bij jóu is opgelopen, en hoef jij niet aan te tonen dat het bij hún is opgelopen. Maar ik ben er niet zo in thuis, in consumentenrecht...

Misschien dat hier wat staat waar je iets aan hebt:
http://www.licg.nl/33s/praktisch/wetgev ... recht.html
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... recht.html
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

2 kilo op in 9 dagen?!?! Dat is ruim 100 gram per dag voor 1 kat? EN je geeft dus ruim 200 op een dag?! WOW
Achter op de zak staat wat de normale hoeveelheid is en daar zou ik me aan houden
En je doet langer met je voer
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
mscina
Huiskat
Huiskat

Bericht door mscina »

nee ik heb twee katten :grin:
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja 100 gram geef jij dan per kat
Ik vind dat veel...
Mis daar ook iets minder in doen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik zou ze weer terugbrengen naar de opvang. Niet vanwege de kosten - al vind ik ook dat zij zo een dier nooit hadden mogen afleveren - maar omdat ik vind dat twee kittens meer ruimte horen te hebben dan een kamertje. Ik heb naast 4 volwassen katten ook twee kittens van 6 maanden en ik wist vantevoren dat niet alles heel zou blijven. Toch krijgen ze dag en nacht, net als de andere katten, het hele huis tot hun beschikking. Een kitten wil kunnen rennen en dat kan niet in een kamertje

En wanneer ik lees dat ze niet alleen in dat kamertje moeten wanneer je werkt (wat op zich al lang genoeg is), maar ook nog wanneer je slaapt dan denk ik dat je beter geen jonge katten kunt hebben. Vind het erg zielig!
Shimbalaya

Ik ben het gedeeltelijk eens met Annet.
Daarom vroeg ik ook in mijn 1e bericht of je de mogelijkheid overweegt om een ander huisje te zoeken voor je kittens.Ik kwam weliswaar met het idee van de kattenkamer aanzetten( maar die had je al ingericht ;-) ) maar wel in de veronderstelling dat die kattenkamer slechts tijdelijk is.

Maar ik heb begrepen dat je intussen gehecht bent geraakt aan je kittens en dat kan ik me goed voorstellen, en dan doe je niet zomaar afstand van ze.
Kun je niet proberen om de rest van je woning cat-proof te maken?
Giftige planten weghalen, je bank beschermen met een grand foulard, kostbare en breekbare spulletjes veilig wegzetten, stroomkabels in kabelhouders plaatsen,afdekplaatjes op stopcontacten , uitkijken met ( eventuele) gevaarlijke kiepramen enz.
Er zijn vast nog meer mensen die tips hebben.
Misschien is dit een mogelijkheid zodat je kittens niet telkens opgesloten hoeven te zitten op de kattenkamer?
Plaats reactie