Bange boerderij kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Jefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jan 2014 09:52

Re: Bange boerderij kat

Bericht door Jefke »

Ze zat onder de zetel en had daar ook haar behoefte gedaan. De eerste keer dat ze ni in de bak is gegaan. Minder leuke ontdekking, wss omdat er bezoek over de vloer kwam en ze er niet vanonder durfde. Ik ben nu aan het twijfelen om ze al te benaderen of gewoon haar ding nog te laten doen en haar verder gewoon aan te spreken
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bange boerderij kat

Bericht door Dinky »

Ah, bezoek is geen goede combi inderdaad met angst. Zelfs onze poes (die 's avonds niet meer van onze schoot te slaan is) kruipt dan veilig weg onder haar stoel ;)
Zeker niet een gebeurtenis om te gaan twijfelen, eerder normaal gedrag! Hier is het deurbel = vluchten, glazenwasser = vluchten, schoonmaakwagen van de gemeente buiten = vluchten, schoenen in huis = vluchten. En dat terwijl als het rustig is in huis ze een enorme kroelkont is geworden.

Zou dus vooral doorgaan met bij haar op de grond gaan liggen/zitten en tegen haar praten en steeds iets dichterbij komen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bange boerderij kat

Bericht door jennli »

Geduld, geduld en het komt echt goed. Hier ook katten die ontzettend bang waren in het begin. Is helemaal goed gekomen. Heeft bij enkele wel zeker een half jaar geduurd.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Jefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jan 2014 09:52

Re: Bange boerderij kat

Bericht door Jefke »

Welke leeftijd hadden uw kitten dan toen u ze in huis haalde? Is zo zielig om te zien, zijn levensbehoefte is denk ik behoorlijk gedaalt. Valt ook wel veel op dat de kat meerdere malen per dag op de kattenbak gaat. Maar dierenart is te vroeg, wil eerst vertrouwen winnen. Traumas zijn anders te kort op elkaar
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bange boerderij kat

Bericht door jennli »

Mijn bange katten waren een stuk ouder. 7 maanden, 10 maanden en drie jaar toen ze hier kwamen.

Alle katten gaan overigens geregeld op de kattenbak. Wat bedoel je met dat je kat meerdere malen per dag op de kattenbak gaat?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bange boerderij kat

Bericht door Sifra »

Jefke schreef: Maar dierenart is te vroeg, wil eerst vertrouwen winnen. Traumas zijn anders te kort op elkaar
Dan kan het nog wel weken duren voor je naar de dierenarts kunt en het gevolg is meestal toch een behoorlijke terugval in het gedrag. Ik zou er zelf voor kiezen om eerder te gaan en als het katje gezond is, meteen te laten castreren. In de reismand krijgen kan lastig zijn, maar als je de reismand permanent open in de kamer zet met een dekentje erin, kan hij eraan wennen. Met een beetje geluk vliegt hij dan in de reismand als je hem benadert. Deurtje dicht, doek eroverheen(!) en karren maar. Mijn eigen schuwe kat sloot ik altijd in tussen de reismand in mijn ene hand en mijn andere vrije hand. Hij koos altijd voor de reismand, maar ik geef toe dat ik daar geluk mee had. Niet iedere kat zou zo reageren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Bange boerderij kat

Bericht door zara »

Je kunt het in mijn foto-boekje wat lezen. Ik vang kittens op voor het asiel. Een paar weken geleden kreeg ik 2 verwilderde kittens, toen ook 5 maanden oud.
Ik heb ze eerst rustig in de bench laten wennen aan het leven in huis. Nu lopen ze gewoon rond in de woonkamer en verstoppen zich bijna niet meer! Heel veel geduld hebben.. ik heb niet veel tijd meer maar ik heb heel veel bereikt met ze.
Net heb ik voor het eerst het poesje kunnen aaien, dit was op haar initiatief.

Ze zijn 12 december gecastreerd/gesteriliseerd en ze zijn hierna niet nog angstiger geworden. Oke het *vangen* was niet leuk, maar het kon niet anders.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange boerderij kat

Bericht door Cari »

Hoe is 't nu met je kitten?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie