Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Adriana »

Zaniematsu schreef:Maar rauw heeft zeker de voorkeur. Maar ook natvoer heeft grote voordelen tov brok.
De resultaten van het speciale kvv nierdieet van Bandit zijn zeer positief.
Het is makkelijker te verteren, heeft hoger percentage vet, beter verteerbare eiwitten, een lager fosfor gehalte en geen koolhydraten.
Koolhydraten zijn een zware belasting voor katten. Katten missen het verteringsenzym amylase welke nodig is om koolhydraten te verteren.
Ik kan je zeker aanraden om hem dit kvv nierdieetvoer van Bandit aan te bieden.
Geef je fosforbinders? Ik kan dit niet uit je berichten opmaken.
dit zijn loze statements zonder onderbouwing en/of onderbouwende link..
het gaat bovendien voorbij aan de uitgangspunten van alle nierdieetvoer en behandelingsadviezen van dierenartsen. en advisering is sowieso voorbehouden aan dierenartsen.. wij op het forum kunnen alleen maar meedenken en info aandragen!

rundvlees is een zware belasting voor gezonde katten, laat staan voor nierfalers.. dus niet makkelijker te verteren. katten zijn gebouwd op gevogelte, niet op koe..
rood vlees scoort hoog in fosforgehalte, Bandit doet daar ook nog vis bij. resultaat: nog hoger fosforgehalte.
Bandit heeft op zijn site geen analysegegevens van zijn voer staan en bij Prooidier ontbreekt onder andere fosfor..
verhaal over koolhydraten is hier niet relevant!

nergens kom ik berichten over die goeie resultaten bij nierfaalkatzels op dit Bandit nier/diabetes/blaasgruisvoer tegen. combi trouwens ook al raar.
als het zo geweldig zou scoren
dan hadden we hier op het forum toch al lang de juichende berichten incl dalende nierwaardes gezien?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Cerna »

castratenkoor schreef:Katten kunnen geen wormen krijgen van voer wat ingevroren is geweest. Wel als je vlees bij de slager koopt en dat direct geeft.
Tja, dan zullen mijn dierenarts en haar collega's het wel mis hebben..........

Ik heb echter al twee keer meegemaakt dat voer van Tinlo bedorven was. Eén keer zag ik het zelf absoluut niet, maar het rook wel apart (maar dat vind ik sowieso van rauw vlees) en de katten weigerden het resoluut. En een andere keer had ik het in de koelkast laten ontdooien, vervolgens een portie op kamertemperatuur laten komen en toen bleek dat er een vieze, witte laag over het vlees zat. Heb het onmiddellijk weggekieperd.

Ik weet niet waar het fout is gegaan (in ieder geval niet bij mij), in de fabriek of bij Pet's Place, maar ik vertrouw het niet meer.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door castratenkoor »

Dat is me bij Carnibest nog nooit overkomen. Wel met Carnivoer en met Darf.
Verder koop ik verse scharrelkip en vries dat in in porties van een ons.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Zaniematsu »

Adriana schreef:dit zijn loze statements zonder onderbouwing en/of onderbouwende link..
het gaat bovendien voorbij aan de uitgangspunten van alle nierdieetvoer en behandelingsadviezen van dierenartsen. en advisering is sowieso voorbehouden aan dierenartsen.. wij op het forum kunnen alleen maar meedenken en info aandragen!

rundvlees is een zware belasting voor gezonde katten, laat staan voor nierfalers.. dus niet makkelijker te verteren. katten zijn gebouwd op gevogelte, niet op koe..
rood vlees scoort hoog in fosforgehalte, Bandit doet daar ook nog vis bij. resultaat: nog hoger fosforgehalte.
Bandit heeft op zijn site geen analysegegevens van zijn voer staan en bij Prooidier ontbreekt onder andere fosfor..
verhaal over koolhydraten is hier niet relevant!

nergens kom ik berichten over die goeie resultaten bij nierfaalkatzels op dit Bandit nier/diabetes/blaasgruisvoer tegen. combi trouwens ook al raar.
als het zo geweldig zou scoren
dan hadden we hier op het forum toch al lang de juichende berichten incl dalende nierwaardes gezien?

Het is wel zeker bewezen dat de resultaten van banditniervoeding goed scoren bij nierkatten.
Banditniervoeding is een geregistreerd nierdieet, een registratie krijg je niet op losse statements.
Dit krijg je alleen door wetenschappelijk onderzoek bij nierkatten en deze zijn gedaan en het bewijs is overduidelijk geleverd.
Alle nierkatten op brokjes scoorde slecht. Katten op zakjes/kuipjes natnierdieet aanzienlijk beter dan op nierbrokjes.
Hoezo is het verhaal koolhydraten hier niet relevant? Nierbrokjes hebben niet alleen het nadeel dat het vochtgehalte laag is maar ook het koolhydraatgehalte hoog, funest voor nierkatten, daar je de nieren onnodig extra belast, iets dat je juist wilt minimaliseren!

Ook ik heb de ervaring dat kvv van Darf niet goed gekoeld/bevroren aangeleverd was. Deze partij heb ik direct mee terug gegeven.
Mijn ervaring met Tinlo is ook dat het wel eens niet fris ruikt. Dit is voor mij de aanleiding geweest om zelf te gaan samenstellen. Ik heb daar mijn klachten over uitgesproken naar de producenten van Tinlo. Zij gaven aan dat ik de enige was met deze klacht.

Mijn katten krijgen nu barf en en af en toe zelfgemalen kvv. Opvallend is dat ze hier met veel meer smaak van eten! Groot voordeel vind ik persoonlijk dat je weet wat je er in mengt zodat je weet wat ze binnen krijgen, niet alleen qua ingrediënten maar ook qua kwaliteit.

De cijfers van jouw dierenarts over worminfecties zegt mij niet zo veel. Het is over het algemeen bekend dat er nog veel angst is voor rauw voer, dat dit al snel zorgt voor het wijzende vingertje naar het onbekende is alom bekend.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Adriana »

wederom een hoop statements zonder onderbouwing.
als het zo geweldig voor nierkatten was, dan hadden we dat hier al lang geweten en had Pluis vol met juichende berichten gestaan. nou, niks van dat alles hoor!
niet relevant want de afbraak van koolhydraten gaat niet via de nieren!
geregistreerd bedrijf (hoezo en waar) zegt mij niks. heb je soms Bandit-aandelen?

dit is een berichtenwisseling die zo langzamerhand hier niet meer thuis hoort
en ik stop met reageren op je rauw voer/Bandit-onzin, sorry!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Cerna »

Ik vind deze discussie ook niet meer gepast in dit topic. Charlie is erg ziek en voor het baasje van Charlie is het dan niet fijn dat er een felle discussie losbrandt over wel of niet rauw. Dat kan beter in het barftopic.
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Zaniematsu »

Adriana schreef:wederom een hoop statements zonder onderbouwing.
als het zo geweldig voor nierkatten was, dan hadden we dat hier al lang geweten en had Pluis vol met juichende berichten gestaan. nou, niks van dat alles hoor!
niet relevant want de afbraak van koolhydraten gaat niet via de nieren!
geregistreerd bedrijf (hoezo en waar) zegt mij niks. heb je soms Bandit-aandelen?

dit is een berichtenwisseling die zo langzamerhand hier niet meer thuis hoort
en ik stop met reageren op je rauw voer/Bandit-onzin, sorry!
Onderwerp van dit topic is : "Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?"

Mijn reactie is om daar een positieve bijdrage een te leveren.
Voor Charlie worden er tips gevraagd, ik breng een wetenschappelijk bewezen rauw nierdieet naar voren.
Dit voer is geregistreerd als nierdieet! Nogmaals : Het voer is als nierdieet geregistreerd.
Dit kan uitsluitend en alleen als het bewezen een goed nierdieet te zijn.

Nee, Adriana ik heb geen aandelen in Bandit ;-) Ik hoef geen aandelen te hebben wanneer ik andere kan helpen met het welzijn van hun katten, daar steek ik graag tijd in :grin:

De feiten van Pluis ken ik niet daar kan ik dus niet over oordelen.

Bij Bandit hebben ze een manier om het fosfor gehalte extra laag te krijgen van het nierdieet.
Jaja, ze weten wel waar ze mee bezig zijn bij Bandit :eclap:

Adriana, kan jij onderbouwen waarom jij eidooier adviseert?

Heel veel sterkte voor Charlie!!!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Kattebeest »

Volg dit topic al enige tijd maar niet gereageerd want niet gehinderd door enige kennis wat wel of niet goed is voor een nierpatiëntje.

Charlie is ziek en we mogen blij zijn als hij überhaupt iets aan eten binnen krijgt. Vanuit dit oogpunt bijna onethisch om bandit te promoten. Ja, ik weet hoe het topic genoemd is maar het heeft gaandeweg een andere draai gekregen, zoals bij wel meer topics.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Cerna »

Helemaal met je eens Nancy!

Het lijkt wel of je persé je gelijk wilt halen Linda. Ik ben een paar keer op barfplaats wezen neuzen en daar ook zulke fanatici.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door castratenkoor »

Mijn nierkat Sjaak is een maand geleden overleden van 4 tot 16 jaar nierkat. Ik heb gekeken naar het welzijn en het gedrag van de kat niet naar cijfertjes. Sjaak at graag rauw. Van de dierenarts het advies hem dat niet te geven. Ik heb hem de laatste 5 jaar wel rauw gegeven. Hij at daardoor beter en was stukken vrolijker. En levensvreugde is een groot goed. Uiteindelijk is hij overleden aan een nierbloeding.

Bandit heb ik op zich geen ervaring mee, ik maakte mijn eigen combi's. Als dat wordt aangeboden als niervoeding ga ik ervan uit dat het geschikt is voor een nierkat.

In het algemeen genomen lijkt het me gewoon het verstandigst te kijken naar wat de kat het beste tot zich neemt, in combinatie uiteraard met wat verantwoord is. Persoonlijk lijkt mij eigeel een slecht idee, dat staat bol van de dierlijke eiwitten en dat geeft de nieren een opdonder. Het zou mijn keuze eerlijk gezegd niet zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Adriana »

.. lijkt mij eigeel een slecht idee, dat staat bol van de dierlijke eiwitten en dat geeft de nieren een opdonder. Het zou mijn keuze eerlijk gezegd niet zijn.
;-) http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... el/?id=270
eidooier zit met 16,2 gevogelte-eiwit lager dan welk nierdieetvoer dan ook.
zeker ook lager dan vlees wat zwaarder verteerbaar is voor nierkatzels zolang het geen gevogelte-vlees is.. nierkatzels hebben vaak een vit b-tekort en dat is met eidooier, staat bol van de goeie onbewerkte stofjes muv vit c, goed bij te plussen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door castratenkoor »

Ik hoop dat er voor Charlie een geschikt menu wordt gevonden. Wat goed voor hem is en wat hij graag en goed eet. Genoeg eten en drinken is erg belangrijk. En wat dat voor Charlie gaat worden, dat is voor iedere kat anders. Ik adviseer, kijk naar Charlie, wat hij lust en waar hij blij van wordt. Geest en lichaam werken nauw samen, ook bij een kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
CharlieForPresident
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2013 15:18

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door CharlieForPresident »

Beste allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik stel het juist op prijs om verschillende statements te lezen. Ik waardeer jullie inzet en tijd erg.

Helaas gaat het heel erg slecht met Charlie. Hij eet niet of amper, loopt moeilijk en gaat niet meer zelf naar dr kattenbak. Vind het zo bizar dat het in 2 weken zo is verslechterd. 23/12 Ging ik met een speelse, etende en levenslustige kat naar de dierenarts. Hij krijgt Nelio en is nu een hoopje ellende. Zelfs nu we al bijna een week zijn gestopt met Nelio. Heel moeilijk om te zien en te aanvaarden. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door Kattebeest »

Heeft de dierenarts nog iets gezegd over een doorspoelinfuus (= opname), spuitjesvoeren, spuitjesdrinken en medicatie? Begrijp uit je bericht dat je met Nelio gestopt bent en vraag me af wat daarvoor in de plaats voorgeschreven is door je dierenarts.

Snap dat je even geen puf hebt om de links door te nemen die @Cerna/Annet in een van haar berichten heeft gezet. Daarin vind je wel heel veel info en heel veel gelijkgestemden/lotgenoten.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
CharlieForPresident
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2013 15:18

Re: Wel of niet overstappen op Barf voor een nierkat?

Bericht door CharlieForPresident »

Op dit moment krijgt hij niks in de richting van Fortekor or Nelio. Hij krijgt metocloprim en mirtazapine, dit zijn eetlustopwekkende pilletjes.
De dierenarts wilde wachten met dergelijke besluiten (bijv. Opname) nadat Charlie twee weken kalium had gekregen, maar maandag ga ik weer naar de dierenarts want dit kan zo echt niet verder.
Plaats reactie