Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door Sydney »

Ja, dat is de vraag, maar misschien zijn die er inmiddels ook aan gewend dat er nachtelijk bezoek is, want de 'steler' zelf liep naar binnen alosof het zijn eigen huis was (doet dat dus regelmatig).
Wat ik ook wel opvallend vond, is dat de meeste katten maar weinig tijd buiten doorbrengen (was het zo'n 20%?) en er waren zelfs katten bij die nauwelijks buiten kwamen. Verschilt natuurlijk erg per kat, maar de meeste katten profiteren mooi van hun luxe leventje bij het baasje.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door Ikey »

Vandaag even teruggezocht online. Ik vond het niet perse schokkend en de grappige dingetjes (naar de buren lopen en daar eten) had ik al gehoord.

Vind de conclusies echter wel interessant. De kat wordt volgens hen dus steeds meer huisdier en steeds minder wild dier. Jagen wordt jatten bij de buren. En ze zeiden op een gegeven moment dat ze buiten vooral aan het doen alsof ze aan het jagen zijn, maar niet veel vangen. Ze blijven dicht bij huis, wat ook een geruststelling is voor mij persoonlijk als ik ooit nog de katten naar buiten ga laten (JP wil dat doen als we verhuizen naar een eengezinswoning, ik niet).
Het mooiste vond ik toch wel het huishouden van 6 katten die zo dicht bij elkaar in de buurt bleven buiten en echt elkaars gezelschap opzochten. Moest meteen denken aan alle baasjes hier met meer dan 3 katten!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door Dinky »

Ik vond het vooral zo grappig dat bij het huishouden van 6 katten nou juist de brits korthaar nog wel op verkenning uit ging en de anderen om huis bleven rondhangen :lol:

Vooral omdat juist de brits kortharen hier op het forum het meest huiselijk lijken te zijn ;)

Schokkend was het inderdaad niet maar ik vond het wel zeer boeiend om te zien. Vooral dat de katten om verschillende tijden naar buiten gingen en elkaar daarmee afwisselen wanneer ze in hetzelfde gebied leven.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door Sifra »

Ik heb samen met Sifra gekeken. Toen ze achter elkaar een aantal shots van katten zag, liep ze naar de tv toe. Daarna ging ze uit het raam kijken of daar al die vreemde katten liepen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Vond grappig
Net terug gekeken
Wel viel beetje tegen had meer camera beelden vande katten willen zien

inderdaad wij verbaasde ons enorm over de Brit die zover ging
Denk dat giz niet verder als de drempel gaat hahaha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door flower1980 »

Net gekeken naar de documentaire, leuk om te zien. Leuk dat de katten in een gezamenlijk territorium elkaar afwisselen om conflict te vermijden.

Kate zat af en toe naar mijn idee "mee te kijken".
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
nadja79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:17

Re: Het geheime leven van de kat (vanavond op tv)

Bericht door nadja79 »

Ik heb het ook gezien. Leuk! Mijn kater Jimmy heeft ook spannend meegekeken haha
Plaats reactie