Solokat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sydney
Poema
Poema

Re: Solokat

Bericht door Sydney »

Echt heel knap zeg, dat je zo ver met hem komt en bent gekomen, hij boft echt met baasjes die er alles aan doen om het hem zo aangenaam mogelijk te maken. Van de kaakoperatie had ik nog niets gelezen, hopelijk gaat het goed met hem.
Ik twijfel wel een beetje of destress dan zouden helpen bij ons oudste poes. Nou, het zal misschien wel helpen, maar we hebben een soort constante stressfactor in huis voor haar, namelijk de nieuwe poes, die ze op het moment niet kan luchten of zien. Ze zit bijna alleen maar boven en gromt en blaast en rent in paniek weg, we zijn al 3 maanden verder ondertussen, weinig vooruitgang. Dat zou betekenen dat ze een lange periode aan de destress moet, want de stressfactor blijft voor haar aanwezig. Tenzij ze met destress wat minder bang is waardoor we een patroon doorbreken ofzo. Ik weet het niet goed. Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat dit bijtrekt op termijn. De nieuwe poes is gewoon nogal druk en fel.
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Na lang nadenken wat we nog konden proberen en een aantal dingen bekeken te hebben zoals inderdaad de destress en bach druppels, heb ik toch besloten om eerst contact op te nemen met een homeopaat die ons al eerder heeft geholpen met jeukklachten van Jacky (jongste poes). Aan de hand van urine of haren kijkt ze wat bij een dier zou passen (klinkt vast heel wazig, maar ja, bij de jongste poes heeft het geholpen en ik ken ook mensen die er wat aan hadden voor hun hond).
We krijgen nu voor beide katten iets homeopatisch, iets tegen angsten en ter kalmering van Sydney en iets wat het nieuwe poesje wat rustiger kan maken. Ik ben erg benieuwd....
'Uit zichzelf' zijn ze nog geen stap verder gekomen helaas, Sydney komt nog steeds amper beneden en de nieuwe poes jaagt haar nog steeds de trap op. Ik vind het steeds zieliger worden, want Sydney is erg op haar hoede. Tussen Jacky en de nieuwe poes gaat het dus wel steeds beter gelukkig.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Duim voor je dat de middeltjes aanslaan en ze straks elkaar wel gewoon kunnen tolereren en in hun waarde laten!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Dank je! Ja, ik ben benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel twijfel of dat zo'n groot effect kan hebben, maar ja, we proberen nog steeds oplossingen te vinden. We gaan het merken...
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Dit onderwerp gaat eigenlijk niet meer over solokatten, maar toch even een update-tje: we zijn nu even bezig met de homeopatische middelen en bij het nieuwe poesje lijkt dit te werken; ze is nog steeds heel speels en actief, maar ze is minder fel/klierig. Ze is ook aanhankelijker (meer knuffelen met ons en zo) en minder opgefokt. Met haar en onze jongste poes gaat het trouwens ook echt heel goed, ze spelen veel en hebben gezelschap aan elkaar.
De oudste poes hebben we ook aan de homeopathie gezet en dat ging best aardig moet ik zeggen. Ze is een paar keer beneden geweest en had wat meer bravour. Alleen krijgen we de middeltjes bijna niet meer naar binnen. In kattenmelk drinkt ze het niet meer op. In zo'n vitakraft stokje trapt ze er niet in en ook haar natvoer eet ze niet op het moment. Ze geeft ook veel over deze week, dus we zijn even gestopt met de middeltjes en geven haar geen ander eten meer in de hoop dat het overgeven ophoudt en als het aanhoudt natuurlijk naar de da. Misschien is het wel de stress van oud en nieuw en we hebben ook de inrichting in huis veranderd waaronder ook in 'haar' kamer. Misschien moeten we ook maar gewoon gaan accepteren dat ze meer boven leeft, ik kan het ook niet echt voor ze oplossen denk ik (maar voel me wel schuldig).
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Probeer eens een klein theelepeltje honing te mengen met het middeltje en dat door wat lekkere gourmet te prakken :) . Fijn dat het al zo goed gaat!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Honing is ook nog wel een goed idee. Ze is weer opgehouden met overgeven, dus vanavond ga ik weer proberen om het middeltje op de een of andere manier binnen te krijgen, ik wil het nu inderdaad door het natvoer proberen, alleen laat ze dat ook regelmatig staan.
Ze was van het weekend weer heel boos, we hadden haar naar beneden getild, ze zag de nieuwe poes en met veel gegrom en geblaas scheurde ze weer naar boven. Vanochtend weer ruzie bij de kattenbak boven. Ik ben telkens net te laat om precies te zien wat er gebeurt. Maar meestal kijkt het nieuwe poesje me heel betrapt aan :)
Plaats reactie