Leukste kerstcadeautje!
- eveline1982
- Tijger
Re: Leukste kerstcadeautje!
Ze had in haar eerste reactie gezet dat ze hem vlak voor kerst mochten ophalen
.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
OK, 21ste is inderdaad vlak voor kerst. Had niet gezien dat het eerste bericht van 14 november was. 

Hij is 13 weken ja en hij heeft deze week zijn 2de enting gehad. Het was in het begin al gezegd hoor dat hij vlak voor de kerst weg mocht en dan is het al 21 december he
Hij komt van Casper's hof
Leuk dat jij er ook hebt! heb je ook een album want ik ben wel benieuwd nu

Hij komt van Casper's hof
Leuk dat jij er ook hebt! heb je ook een album want ik ben wel benieuwd nu

Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Jack 14/2/2014
Is het nu een Scottish Brit? Of een Brittish Fold?Lau88 schreef:Ja dat klot, de mama is een scottish fold.

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Men fokt met deze combinatie omdat Scottish Fold x Scottish Fold geheid kraakbeenproblemen oplevert en die probeert men te elimineren. Ik vraag me alleen af of je op deze manier niet ook de kraakbeenproblemen bij de Brit inbrengt want die problemen zitten niet alleen in de oren. Zelf denk ik dat je gewoon niet meer met deze katten zou moeten fokken.
Heb even op de site van de cattery gekeken en zie dat de fokker met 7 en 11 weken ent. Brrrrrrr, veel te vroeg! Kittens die lang bij de moeder drinken hebben al die tijd nog heel veel antistoffen bij zich en wanneer je dan ent loop je het risico dat ze doodziek worden.
Zodra ze over gaan op vast voer wordt het minder met de antistoffen en dan is het tijd voor de eerste enting. Dat is zo rond de 11 weken. De tweede enting krijgen ze dan 2 tot 3 weken later bij de nieuwe eigenaar of ze gaan pas met 15 weken weg.
Deze fokker laat de tweede enting met 11 weken geven en de kittens mogen een week later weg. Beter is dus om 2 weken te wachten om ook nu een entreactie te voorkomen. Een entreactie kan zijn dat ze ziekjes worden (koorts, lusteloos), maar ook dat ze limping kitten syndrome kunnen krijgen of zelfs Fip. En van Fip gaan ze dood.
De entreactie komt pas nadat ze zijn verhuisd naar de nieuwe eigenaar en dit ontstaat onder invloed van stress door de verhuizing.
http://www.neocatbritten.nl/artikelen/inentingen.pdf
Oh ja, en ik zie dat de fokker consequent het woord Britse Korthaar gebruikt. Het ras heet Brits Korthaar, misschien dat je haar dat door kunt geven? Vind het zo jammer dat steeds meer mensen de verkeerde benaming gebruiken.
Heb even op de site van de cattery gekeken en zie dat de fokker met 7 en 11 weken ent. Brrrrrrr, veel te vroeg! Kittens die lang bij de moeder drinken hebben al die tijd nog heel veel antistoffen bij zich en wanneer je dan ent loop je het risico dat ze doodziek worden.
Zodra ze over gaan op vast voer wordt het minder met de antistoffen en dan is het tijd voor de eerste enting. Dat is zo rond de 11 weken. De tweede enting krijgen ze dan 2 tot 3 weken later bij de nieuwe eigenaar of ze gaan pas met 15 weken weg.
Deze fokker laat de tweede enting met 11 weken geven en de kittens mogen een week later weg. Beter is dus om 2 weken te wachten om ook nu een entreactie te voorkomen. Een entreactie kan zijn dat ze ziekjes worden (koorts, lusteloos), maar ook dat ze limping kitten syndrome kunnen krijgen of zelfs Fip. En van Fip gaan ze dood.

De entreactie komt pas nadat ze zijn verhuisd naar de nieuwe eigenaar en dit ontstaat onder invloed van stress door de verhuizing.
http://www.neocatbritten.nl/artikelen/inentingen.pdf
Oh ja, en ik zie dat de fokker consequent het woord Britse Korthaar gebruikt. Het ras heet Brits Korthaar, misschien dat je haar dat door kunt geven? Vind het zo jammer dat steeds meer mensen de verkeerde benaming gebruiken.
Oh dat wist ik allemaal niet van die entingen en dat ze daar ziek van kunnen worden. Ik hoop dat ons katje nu geen problemen gaat krijgen.
Ik dacht nochtans dat ik me genoeg had ingelezen om een goede fokker te vinden...
Ik dacht nochtans dat ik me genoeg had ingelezen om een goede fokker te vinden...
Jack 14/2/2014
Jack 14/2/2014
Nou, onze katten zijn ook gewoon met 7 en 11 weken geënt. Deze opvatting verschilt heel erg per fokker en per vereniging.
Beide katten hebben daar verder geen last van gekregen, Noodle heeft chronische nies, maar dat ligt niet aan de enting, maar aan zijn leven vóór de enting. Ik ken ook bijna alleen maar katten die met 7 en met 11 weken geënt worden.

Dit is helaas geen opvatting Anne, maar ervaring van heel veel verschillende fokkers.
Het is net als met Metacam: de meeste mensen hebben goede ervaringen met dit spul en snappen niet waar je je druk om maakt. De meeste katten reageren ook goed op Metacam en de meeste katten hebben geen entreactie, maar dat weet je dus niet vantevoren en waarom zou je dan het risico nemen?!
Wanneer je kat nierfalen krijgt tgv NSAID dan is er geen weg terug naar genezing en wanneer je kitten Fip krijgt tgv te vroege enting, dan is er ook geen genezing meer.
Ik adviseer je dan ook Lau88 om je kitten niet eerder op te halen dan 2 weken na de laatste enting. En mocht de fokker anders willen, stuur haar dan de link die ik in mijn vorige bericht heb gezet.
Gewoon geen risico nemen.
Het is net als met Metacam: de meeste mensen hebben goede ervaringen met dit spul en snappen niet waar je je druk om maakt. De meeste katten reageren ook goed op Metacam en de meeste katten hebben geen entreactie, maar dat weet je dus niet vantevoren en waarom zou je dan het risico nemen?!
Wanneer je kat nierfalen krijgt tgv NSAID dan is er geen weg terug naar genezing en wanneer je kitten Fip krijgt tgv te vroege enting, dan is er ook geen genezing meer.
Ik adviseer je dan ook Lau88 om je kitten niet eerder op te halen dan 2 weken na de laatste enting. En mocht de fokker anders willen, stuur haar dan de link die ik in mijn vorige bericht heb gezet.
Gewoon geen risico nemen.
-
- Tijger
Volgens mij is giz met 8 en 12 week geënt en 13e week opgehaald...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Aangezien ik niet weet wat het beste is en hier nog nooit iets over gehoord heb, ga ik de aanwijzigen van de fokker volgen. Hij had hele mooie gezonde katten rondlopen en heb al positieve ervaringen gehoord van mensen die bij hem hebben gekocht.
Als er iets mis zou zijn of ik vermoed dat er iets abnormaal is, ga ik meteen naar mijn dierenarts.
Als er iets mis zou zijn of ik vermoed dat er iets abnormaal is, ga ik meteen naar mijn dierenarts.
Jack 14/2/2014
Jack 14/2/2014
odie heeft de 2e enting bij de fokker pas bij 15 weken gehad. krijg steeds meer het gevoel dat ik echt een goede fokker heb gevonden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hij is thuis! Heeft niet gejankt in de auto en we hebben thuis de mand op de grond open gezet. na 5 minuten was hij er al en sprong al in het behang. Help! Haha nee we snappen wel dat hij wil verkennen.
Ik zette hem op de bak en hij deed meteen een plasje. Nu loopt hij miauwend door de living om alles te verkennen.
De fokker raadde nog aan om een derde keer te laten enten over 3 weken omdat zijn dierenarts dat ook altijd doet. Maar ik weet nog niet. Ik ga sowieso over een paar weken naar onze dierenarts om eens te laten controlleren of alles in orde is.
Ik zette hem op de bak en hij deed meteen een plasje. Nu loopt hij miauwend door de living om alles te verkennen.
De fokker raadde nog aan om een derde keer te laten enten over 3 weken omdat zijn dierenarts dat ook altijd doet. Maar ik weet nog niet. Ik ga sowieso over een paar weken naar onze dierenarts om eens te laten controlleren of alles in orde is.
Jack 14/2/2014
Jack 14/2/2014
Leuk dat hij - zoals een Britje betaamd - al nieuwsgierig de boel aan het verkennen is!
Vreemd, dat advies van die fokker. Drie keer enten, hoezo? Ik neem aan dat hij al 2x de volledige enting heeft gehad. Waarom dan nog meer gif in die hummel?
Vreemd, dat advies van die fokker. Drie keer enten, hoezo? Ik neem aan dat hij al 2x de volledige enting heeft gehad. Waarom dan nog meer gif in die hummel?
Laila en Luna hebben ook de tweede enting met 15 weken gehad (de eerste met 11). En daarna dus weer over een jaar nog een keer de volledige enting. Vervolgens iedere drie jaar de volledige enting en tussendoor alleen niesziekte.nellebel schreef:odie heeft de 2e enting bij de fokker pas bij 15 weken gehad. krijg steeds meer het gevoel dat ik echt een goede fokker heb gevonden.
- eveline1982
- Tijger
Wat leuk! Lekker genieten van de kleine bengel 
Ik raad je ook aan om geen 3de enting te geven. Krijg een beetje het idee als de fokker zich vergist met puppies hihi. Die horen met 6, 9 en 12 weken hun entingen te krijgen. Een kitten heeft aan 2 meer dan voldoende, pas op het 1ste levensjaar krijgen ze weer.

Ik raad je ook aan om geen 3de enting te geven. Krijg een beetje het idee als de fokker zich vergist met puppies hihi. Die horen met 6, 9 en 12 weken hun entingen te krijgen. Een kitten heeft aan 2 meer dan voldoende, pas op het 1ste levensjaar krijgen ze weer.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)