Kat eet niet meer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Lizelies
Kitten

Kat eet niet meer

Bericht door Lizelies »

Hoi,

Wat een gedoe!
Nadat mijn poes van 7 vorige week zaterdag aanvallen heeft gehad, is ze flink ziek geweest. De diagnose was idiopatische vestibulaire stoornis, een plotselinge stoornis in het evenwichtsorgaan. Na drie dagen dwangvoederen, ging het weer beter en kon poes weer voorzichtig lopen en zelfstandig eten.

Nu zijn we een week verder en eet ze ineens niet meer! Al vier dagen niet. Ben constant bij de dierenarts en heb alle bloedonderzoeken achter de rug. Ze kunnen niks vinden....

Al het eten van de dierspeciaalzaak, dierenarts en supermarkt geprobeerd, een paar likjes en mevrouw is klaar!

Iemand ideeen hoe ik dit tot een goede oplossing kan laten komen? Ik heb echt geen idee meer.
Poes is gezellig geeft kopjes en begroet me als ik binnenkom, ze heeft ook geen zichtbare pijn of gebitsproblemen....

Alvast bedankt voor jullie meedenken

Lize
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Kat eet niet meer

Bericht door eveline1982 »

Zowiezo raad ik je aan om te gaan dwangvoeren, een kat moet eten anders gaat de lever eraan! Mix het natvoer met water en geef het via een spuitje. Ook kan je rc conveleanscene suport halen, dit is een vloeibare voeding wat makkelijker met een spuit te geven is. Meer ideeen kan ik je helaas niet geven, veel succes en sterkte!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

dat de dierenarts dan geen eetlustopwekker heeft meegegeven, of heb je niet verteld dat de kat niet meer eet....snel weer dwangen....ze gaat toch zeker niet naar buiten?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Lizelies
Kitten

Bericht door Lizelies »

Dat poeder eten heb ik al...
Ze heeft vorige week al een vit b 12 spuit gehad, dat zou ook qua eetlust moeten helpen...
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

maar nog niet genoeg
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Is ze misselijk? Smakt en slikt ze steeds als je wat eten aanbied?
Royal Canin heeft Exigent33 Aromatic Atraction, naam zegt het al, aantrekkelijkere brok door meer aroma aan de brokken. Misschien is dat iets te proberen?
Hoe gaat het met plassen en poepen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Om eetlust terug te krijgen wil Mirtazapine nog wel eens werken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lizelies
Kitten

Bericht door Lizelies »

Net van de dierenarts vandaan met mirtazapine. Mijn eigen DA heeft weekenddienst dus anders even valium halen, als andere optie.....
Hoop echt dat dit helpt, arm beestje.
Gelukkig is de misselijkheid wel over!

Bedankt voort meedenken!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Voorzichtig met de mirtazipine ze kunnen daar nogal heftig op reageren ( heel sloom worden) hoeveel moet je geven een kwart tabletje is meestal al meer dan genoeg.
Adriana

Bericht door Adriana »

mirtazapine werkt een aantal dagen en missch toch met de helft van de voorgeschreven dosis beginnen..
en spuitjevoeren met convalescence een aantal malen kleine hoeveelheid per dag/etmaal..

welke medicijnen heeft ze gekregen/welke injecties en heb je daarvan de bijsluiter gelezen?
Lizelies
Kitten

Bericht door Lizelies »

Woensdag gestopt met cerenia, braken is gestopt. Ze geeft ook niet meer terug na dwangvoeren. Verder heeft ze nu alleen die eetlustopwekker Indd een kwart tabletje....
Cerna

Bericht door Cerna »

Een wat onschuldiger middel waarvan ik inmiddels gemerkt heb dat het ook de eetlust stimuleert is Emeprid. Het helpt tegen misselijkheid en zorgt voor een snellere maaglediging. Een kwart tabletje per dag is voldoende. Bij twee keer een kwart werd onze Milka eerst suf en later juist nogal opgewonden (veel miauwen), maar bij een kwart geen bijwerkingen gemerkt.

Die stoornis: is dat een soort Menière maar dan bij katten? Zo ja, dan kun je inderdaad hondsberoerd zijn weet ik helaas uit ervaring. Hoeft de kat daar geen medicijnen voor?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn dochter geeft eens per 3 dagen een kwart Mirtazapine. En dat gaat perfect. Poes eet weer zelf na weken spuitjesvoeren.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lizelies
Kitten

Bericht door Lizelies »

Dat klinkt veelbelovend!
Kat likt net wat water op en lijkt meer geïnteresseerd in eten, hopelijk nu eindelijk een doorbraak!
Plaats reactie