welkom op het forum!Monty+Natasja schreef:Na een operatie in mei 2012 herstelde Monty erg slecht. Bloedneuzen. Beetje apatisch. Slecht eten en veel drinken. Afgevallen van 5.2 kilo naar 4.2. Dierenarts stelde nierfalen vast en adviseerde nierdieet. Datzelfde weekeinde werd hij nog opgenomen in de spoedkliniek van Universiteit in Utrecht.
Hij eet alleen meer en meer kipfilet om hem maar aan het eten te houden. Daar kan het afvallen ook aan liggen. Hij wil het het liefst rauw, maar dat is me afgeraden. Dus kook ik het en daar eet hij 80 gram per dag van + nog 100 gram nat voer. En een lik slagroom en 1-2 vleesstaafsnoepjes. Denk nog steeds dat hij meer zou eten als hij rauwe biologische kipfilet krijgt.
Het moge duidelijk zijn Monty zit niet op een nierdieet want dan eet hij helemaal weinig. Daarbij zijn eiwitten ook belangrijk voor spieropbouw en gezien zijn lage kalium is dat ook belangrijk. En eten is belangrijker dan niet eten. Dwangvoeren is ook zo zielig want hij krijgt al elke ochtend al die medicijnen in vloeistof toegediend. Jullie willen niet weten wat een drama. Zelfs na 1,5 jaar komt er een hele diepe, lage harde mauw uit hem. Echt een oer miauw en hij gaat er nooit aan wennen!!!
Hij krijgt nog steeds 1x per week Alopectyl. Zonder dat stopt hij met eten. Afbouwen werkt heel slecht. We denken dat zijn eigen systeem het gewoon niet meer kan omdat het al zo lang is lam gelegd door levenslang Alopectyl.
En als iemand ook maar tips heeft voor lekkernijen om bij te voeren, keep me posted!!!
Elke andere tip van baasjes van katten met hyperaldosteronisme, meer dan welkom!
jullie hebben al heel wat meegemaakt en afgedokterd met lieve Monty.
je vraagt tips maar dan kan ik er niet omheen om je toch mee te geven dat zoveel eiwit erg slecht is voor een nierfaler.
het resultaat is dat de nieren verder worden uitgeput en dat je katzel doordat hij zichzelf vergiftigt, hardstikke misselijk is en dus niet wil eten!!
eidooier is in dit soort situaties veel beter, daar zitten veel meer goeie stofjes in, met name vits b en minimaal eiwit. licht stollen is het beste en dan missch wat opleuken met verkruimeld snoepje of paar toefjes easypill.
is de eerste keer dat ik het woord hyperaldosterinisme tegenkom, neem aan dat je regelmatig goegelt, ook in het engelse taalgebied..
wat zijn de nierwaardes precies?
en als ik operatie zie en vervolgens nierfalen dan schiet er maar éen woord bij mij te binnen: metacam!! (meloxicam, meloxidyl, novacam) en doorgaans en ook afhankelijk van de dosis erg slecht voor de nieren..
daar heb je nu niet meer zo veel aan anders dan dat het nierfalen daardoor missch acuut is geweest..
als het mijn katzel was dan ging hij rapido op nierdieet, geen uitstapjes meer met kip..
en dat hij niet eet komt waarsch omdat hij al die eiwitten niet aankan, dat geeft hoge ureumwaardes en daar worden katzels heel erg misselijk van. en gaan ze dus gestaag afvallen en veel meer drinken..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980
we hebben het topic nierfaalkatten en daarin staan overzichten van nierdieet, medicatie en in het eerste bericht een paar duidelijke teksten over nierfalen en de behandeling daarvan..
p.s. even zelf gegoegeld op 'hyperaldosteronisme cats' en ik kom behoorlijk wat artikelen tegen (ook van uni Utr) over die aandoening, dus info en tips genoeg via internet..