We zijn even ontmoedigd thuis met onze 3 poezen. Zoals ik al in een eerder bericht schreef (maar begin even een nieuw topic, anders wordt het zo'n lang verhaal), hebben we sinds een maand of drie een nieuwe poes van 1,5 erbij. Een levendig, pittig ding. De start met onze andere poezen was lastig. Met de jongste poes gaat het nu best aardig, ze spelen en dollen af en toe samen en alhoewel de nieuwe poes behoorlijk fel en ook regelmatig klierig kan zijn, trekt onze jongste poes daar zich (zo op het oog) niet zo heel veel van aan. Meestal ontwijkt ze het en als het echt beu is, maait ze wel een keer.
Met de oudste ging de start voor haar doen wel redelijk, natuurlijk heel veel grommen en blazen, maar de nieuwe poes had daar ontzag voor. Helaas gaat het nu al weken erg moeizaam. De nieuwe poes jaagt haar de trappen op en alhoewel het niet tot vechten komt, raakt de oudste er helemaal van over de kook. Ze komt bijna niet meer beneden, alleen 's avonds nog als ze weet dat de nieuwe poes ligt te tukken. Op de bovenverdieping is de oudste poes wel meer op haar gemak, daar loopt ze rond, heeft haar gekke 5 minuten en is lekker kroelerig naar ons toe.
Maar zodra ze het nieuwe monstertje

We hopen dat het gewoon veel tijd nodig heeft. Toen onze jongste poes er bij kwam is ze ook lang boos geweest, maar we zien zo weinig vooruitgang.
En dan lees ik hier op de site verhalen van introducties die zoveel vlotter gaan en zie ik foto's van 3 katten die na een paar weken met z'n drieen bij elkaar liggen en dan denk ik, pffff, doen we iets fout (alhoewel ik natuurlijk super blij ben voor anderen hoor!).
We proberen echt alles. Omdat het nieuwe poesje zo energiek is, spelen we veel met haar. Maar al dat spelen is ook exclusieve aandacht en we merkte dat ze daar erg bezitterig en jaloers van werd en ook erg hyper. De laatste dagen zijn we daarom even aan het minderen met spelen en negeren haar ook wat meer. Het lijkt wel te werken, want ze is rustiger en lijkt ook minder klierig.
Maar ik ben zo bang dat ik de oudste te kort doe en haar met veel stress opzadel. Aan de andere kant is het voor de jongste poes wel leuker met een andere kat er bij (want het was best saai voor haar) en hebben we het nieuwe poesje ook al 3 maanden.
We weten gewoon even niet of het wel goed gaat komen. Is toch weer een lang verhaal geworden