Ik heb al een paar jaar een kat. Ik geef hem graaf aandacht en speel regelmatig met hem, 's avonds ga ik op de bank liggen en komt hij even mee knuffelen. Maar vanaf het moment dat ik mijn eigen tijd durf op te eisen begint hij extreem vervelend te doen. Hij komt in mijn been bijten, bijvoorbeeld. Of hij gaat aan de deur zitten miauwen dat hij buiten wilt, maar LETTERLIJK (zonder overdrijven) vijf minuten later staat hij er weer om binnen te mogen, weer even in mijn been te bijten, waarna meneer weer naar de deur gaat om terug buiten te mogen. Hij geeft echt absoluut niet op. In de zomer valt dat niet zo hard op omdat de deur altijd open staat, maar nu in de winter is dat echt vervelend, niet alleen voor mij omdat ik telkens de deur open en dicht moet gaan doen, maar ook om de warmte die ontsnapt (het is echt vaak genoeg om het een graad of twee/drie af te laten koelen). Ik ben nu gewoon een week gestopt met hem altijd binnen/buiten te laten met als gevolg dat hij mijn oren van mijn hoofd miauwt.
Ik begreep bij de aankoop van mijn kat dat katten veel aandacht nodig hebben, maar ik moet nog maar bewegen en hij springt een kamer verder recht om voor mijn voeten te komen lopen of in mijn been te bijten. Help?
Aanhankelijke kat + binnen/buiten
Re: Aanhankelijke kat + binnen/buiten
Heb je al eens overwogen om er een tweede kat bij te nemen?
Lijkt mij dat het beestje zich stierlijk verveeld, en met jou spelen (hoe goed bedoeld ook) is lang niet zo leuk als met een andere kat. Met een andere kat kan hij lekker ravotten, kroelen, wassen etc. Dat kan hij niet met jou
Verder, wat heb je aan speeltjes en krabpalen in huis?
Lijkt mij dat het beestje zich stierlijk verveeld, en met jou spelen (hoe goed bedoeld ook) is lang niet zo leuk als met een andere kat. Met een andere kat kan hij lekker ravotten, kroelen, wassen etc. Dat kan hij niet met jou

Verder, wat heb je aan speeltjes en krabpalen in huis?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ik heb onlangs (een week of twee/drie geleden) een balletje met een bel gehaald en daar kijkt hij nauwelijks naar om. We hebben een krabpaal, maar die is niet zwaar/stevig genoeg en valt regelmatig om als hij eraan krabt. Daarvoor wil ik wel nog even naar de winkel gaan, want ik zie dat hij er wel naar grijpt maar het opgeeft als hij mee beweegt.
We hebben ook een hond waar hij tot een tijd terug mee speelde, maar om de een of andere reden doet hij dat niet meer.
Zelf kan ik hem wel amuseren met een vetertje en dat soms een uur aan een stuk. Maar zolang het niet van hot naar her beweegt lijkt hij er geen aandacht voor te hebben.
Een tweede kat zit er sowieso niet in, mijn moeder is allergisch voor katten. Eentje kan nog prima maar twee is te veel.
We hebben ook een hond waar hij tot een tijd terug mee speelde, maar om de een of andere reden doet hij dat niet meer.
Zelf kan ik hem wel amuseren met een vetertje en dat soms een uur aan een stuk. Maar zolang het niet van hot naar her beweegt lijkt hij er geen aandacht voor te hebben.
Een tweede kat zit er sowieso niet in, mijn moeder is allergisch voor katten. Eentje kan nog prima maar twee is te veel.
Als een tweede kat er niet in zit, zou ik zorgen voor voldoende speeltjes, en een stevige krabpaal.
Niet elke kat houdt van belletjes
maar er zijn genoeg andere speeltjes.
Bij Zooplus (banner bovenin) kan je veel leuke dingen bestellen.
Als voorbeeld:
- De Kong Kickeroo: een trappelzak waar ze zich heerlijk op kunnen uitleven. Een must voor elk katten huishouden hihi.
- De Cat-it Sense speelrail is een leuk actief speelgoed
- "Stinkmuizen" oftewel muizen met valeriaan erin. Meuren als een beerput haha maar de kat vindt het heeeeerlijk.
- Laserlight. Katten vinden het, uitzonderingen daar gelaten, heerlijk om doelloos achter een rood stipje aan te rennen.
Niet elke kat houdt van belletjes

Bij Zooplus (banner bovenin) kan je veel leuke dingen bestellen.
Als voorbeeld:
- De Kong Kickeroo: een trappelzak waar ze zich heerlijk op kunnen uitleven. Een must voor elk katten huishouden hihi.
- De Cat-it Sense speelrail is een leuk actief speelgoed
- "Stinkmuizen" oftewel muizen met valeriaan erin. Meuren als een beerput haha maar de kat vindt het heeeeerlijk.
- Laserlight. Katten vinden het, uitzonderingen daar gelaten, heerlijk om doelloos achter een rood stipje aan te rennen.

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ik zal inderdaad eens achter wat meer speeltjes aan moeten en ze uitproberen. Ik had gehoopt dat als ik wat vaker met de veter zou zwaaien hij wat rustiger werd tussen het spelen door, maar dat is ook valse hoop geweest :p
Nog een snel vraagje: de katten van de buren komen hier altijd onder het afdak hun behoefte doen, maar onder het afdak staan de fietsen van mijn vader zijn zaak en daar moet hij dus vaak langs (ook met klanten). We hebben al van dat kattenschrik geprobeerd en ineens kwamen ze met het 'geniale' idee om er punaises te leggen. Toen ben ik maar meteen op mijn strepen gaan staan en gezegd dat ze even bij hun volle verstand moeten komen, je stopt toch ook geen punaises in vlees om ze dan in de bosjes te gooien voor honden?! Maar aangezien de kattenschrik niet helpt, wat moeten we dan doen?
Nog een snel vraagje: de katten van de buren komen hier altijd onder het afdak hun behoefte doen, maar onder het afdak staan de fietsen van mijn vader zijn zaak en daar moet hij dus vaak langs (ook met klanten). We hebben al van dat kattenschrik geprobeerd en ineens kwamen ze met het 'geniale' idee om er punaises te leggen. Toen ben ik maar meteen op mijn strepen gaan staan en gezegd dat ze even bij hun volle verstand moeten komen, je stopt toch ook geen punaises in vlees om ze dan in de bosjes te gooien voor honden?! Maar aangezien de kattenschrik niet helpt, wat moeten we dan doen?
- mittenslief
- Tijger
de buren vragen of ze hun kat binnen houden, en als je echt zeker weet dat het die kat is zal ik het bij de buren voor de deur leggen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
die kattenschrik werkt niet. heb ook ooit eens alles geprobeerd.
voor jou kat...mijn flippie mocht geen vriendje (had een dodelijke besmettelijke ziekte) en verveelde zich stierlijk. ik kocht voor haar kinderspeelgoed. kattenspeelgoed moet je opwinden of zelf bewegen. ik kocht voor haar de furr real. een katje op batterijen die ze uiteindelijk zelf aan kon zetten. die stopte niet na 1 meter maar ging gewoon door. ook een hamster op batterijen gekocht. daar was ze uren zoet mee.
kattenspeelgoed is saai als er geen hand aan vast zit die het beweegt
voor jou kat...mijn flippie mocht geen vriendje (had een dodelijke besmettelijke ziekte) en verveelde zich stierlijk. ik kocht voor haar kinderspeelgoed. kattenspeelgoed moet je opwinden of zelf bewegen. ik kocht voor haar de furr real. een katje op batterijen die ze uiteindelijk zelf aan kon zetten. die stopte niet na 1 meter maar ging gewoon door. ook een hamster op batterijen gekocht. daar was ze uren zoet mee.
kattenspeelgoed is saai als er geen hand aan vast zit die het beweegt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie