wel of niet chippen
wel of niet chippen
Ik weet niet of ik hier goed zit maar had even een vraagje. Ik woon in een flat en mijn kitten komt alleen op balkon en verder niet buiten. Nu vraag ik me af of ik hem wel of niet moet laten chippen. De dierenarts raden het wel aan maar ik twijfel wel of niet.
Groetjes Marlies en een pootje van Tommy (20-04-2013) en Binji (08-03-2014)
Re: wel of niet chippen
Ik zou het wel laten doen. Ik heb in het verleden op drie hoog gewoond, en er is meerdere malen een kat van het balkon gezeild... Dus een chip lijkt me geen overbodige luxe.
Kijk ook eens op dit forum over het beveiligen van je balkon, oa Adriana (Adriana's grijstijgers) heeft dat mooi voor elkaar.
Ook nuttig om eens te bekijken, de topics over solo kittens. Twee is zo veel leuker, gezonder, leerzamer, en ga zo maar door!
Kijk ook eens op dit forum over het beveiligen van je balkon, oa Adriana (Adriana's grijstijgers) heeft dat mooi voor elkaar.
Ook nuttig om eens te bekijken, de topics over solo kittens. Twee is zo veel leuker, gezonder, leerzamer, en ga zo maar door!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Ik zeg wel chippen, je weet nooit wat ze uithalen.
Het is ook slechts kleine moeite in mijn ogen (maar die van mij komt dan ook uit asiel en was dus al gechipt)
Het is ook slechts kleine moeite in mijn ogen (maar die van mij komt dan ook uit asiel en was dus al gechipt)
- mittenslief
- Tijger
natuurlijk laten chippen....bel ff rond wat een chip bij de een en ander kost (soms doen ze ook in het asiel en dat scheelt een stuk)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Alvast bedankt voor de info. Het chippen bij mijn dierenarts kost €30,00. Hij zei al dat als ik het laat doen het te gelijk met de castratie gedaan kan worden
Groetjes Marlies en een pootje van Tommy (20-04-2013) en Binji (08-03-2014)
- mittenslief
- Tijger
bij ons op het asiel 15 scheelt wel de helft
Honden hebben bazen, poezen personeel!
-
- Tijger
Ik zou ook laten chippen.
Ik twijfelde ook in het begin.
Het waren immers boerderij katten die noooooit het terrein zouden verlaten.
Totdat ze allebei de hort op gingen.. Drie uur lang bleven ze weg..
Een halve week later zijn ze allebei gechipt, pak van mijn hart.
Het waren immers boerderij katten die noooooit het terrein zouden verlaten.
Totdat ze allebei de hort op gingen.. Drie uur lang bleven ze weg..
Een halve week later zijn ze allebei gechipt, pak van mijn hart.
Onze DA raad het JUIST aan bij binnenkatten. Als die een keer ontsnappen of van het balkon afvallen/springen is de kans dat ze verdwalen of in paniek raken een stuk groter omdat ze de omgeving niet kennen... (zijn woorden
)

-
- Kitten
Altijd chippen!
Onze oude niet gechipte kat is een keer in het asiel beland en op het nippertje ontdekte we dat hij in het asiel zat want hij zou over 2 dagen verkocht worden als zwerfkat.
Als je kat gechipt is dan krijg je direct bericht als je kat in het asiel terechtkomt.
Onze oude niet gechipte kat is een keer in het asiel beland en op het nippertje ontdekte we dat hij in het asiel zat want hij zou over 2 dagen verkocht worden als zwerfkat.
Als je kat gechipt is dan krijg je direct bericht als je kat in het asiel terechtkomt.
katten zijn liever dan mensen
die van mij zijn ook binnen katten maar sjors hebben we gelijk na het halen laten chippen,
onze Luna hebben we pas van gisteren maar laten we ook chippen,
bij ons zijn eigenlijk alle beesten gechipt nadat onze bram(rose kaketoe) op avontuur ging en ik was zo
geschrokken daarvan dat we ze allemaal hebben laten chippen.
dus ook mijn advies is laten doen.
onze Luna hebben we pas van gisteren maar laten we ook chippen,
bij ons zijn eigenlijk alle beesten gechipt nadat onze bram(rose kaketoe) op avontuur ging en ik was zo
geschrokken daarvan dat we ze allemaal hebben laten chippen.
dus ook mijn advies is laten doen.
- drie katers
- Huiskat
- Contacteer:
De mijne zijn ook gechipt, gelijk vorig jaar met de eerste enting. Ze zijn binnen katten, maar je weet nooit. Het is een kleine moeite en geeft mij een veiliger gevoel.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)