Verplicht spelen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Verplicht spelen?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Onze drie katten spelen overdag met elkaar, ik schiet propjes en gooi met muisjes, ze gaan naar buiten in een afgeschermde tuin en ik doe aan voedselverrijking.
Toch zeurt Safi elke avond weer dat ik met de hengel moet spelen, ze begint er al om 21:00 om te vragen. Aan de ene kant vind ik dat superschattig natuurlijk, aan de andere kant zijn er avonden dat ik er echt geen zin in heb of simpelweg te moe ben. En nu ook, dan zit ze me met een heel zielig koppie aan te kijken van "ah vrouwtjeeeee...please?" :eangel: Het probleem is als ik nu de hengel pak kan ik pas om kwart over elf/half twaalf gaan slapen dan zijn ze pas een beetje moe :eshifty:

Is dit herkenbaar? En waarom voel ik me zo schuldig als ik een keer over sla?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Verplicht spelen?

Bericht door nellebel »

safi wil qualitiy time met jou.ik ken de zielige blik, die kun je bijna niet weigeren. ik zit vaker op de bank tv te kijken en wibel ondertussen de hengel op een neer. af en toe zie ik een kat door de lucht vliegen of springen, voor de rest een kwestie van goed vasthouden. ik hou hem echt een het uiteinde vast zodat hij eigenlijk al uit zichzelf wiebelt. dus ik kan tv kijken en guusje (meestal is zij het) is druk met de hengel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Hihi met wat wiebelen kom ik niet mee weg, dan gaat ze miauwen dat ik het niet goed doe :lol:
We spelen vaak op bed omdat ze daar de ruimte heeft om samen met Pride te springen en gek te doen. In de woonkamer is dat erg lastig....

En het is inderdaad quality time wat ze wil, de katten vragen er om beurten om. Pride gaat dan rollen en je aantikken, Lucky gaat al "mrrr" en "prr" door het huis en komt met zijn neus in je gezicht. Ik heb gisteren een krabpaal gekocht waar ze in en door kunnen kruipen, ik had al een tunnel die heb ik onderaan in het gat geschoven. Dat vinden ze geweldig, alleen heeft ze nog niet door dat ze dan uit de tunnel omhoog kan ;-)

BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Als Tetsu opeens als een wilde malloot in de kamer gaat rollen en rennen, is het moment om die energie even te kanaliseren. Na 10 minuten met de hengel of laser raakt hij psychisch overbelast en geef ik duidelijk aan dat het klaar is. Dan is het ook goed.
Het is dat of gestoord worden van hem.
Bloem vergeet ik ook weleens. Ze is ook zo vaak buiten aan het jagen en binnen ontwijk ze de anderen. Het belangrijkste is mijn kopjes geven en kroelen. Het spelen schiet er dan ook in en schuldig voel ik me zeker.
Aziaten houden is toch een vak apart.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Adriana

Bericht door Adriana »

:grin: denk dat bianca gelijk heeft..
BloemTetsu schreef: Aziaten houden is toch een vak apart.
ze hebben een duidelijk ander gedragsrepertoire dan de doorsnee htk en ik heb beide gehad.. er zijn speeltjes met een batterij. ik heb hier een fly ama string, die zwiert een koordje rond en die kun je ook aan de andere kant van de deur hangen.

beetje lastig te krijgen maar er zijn meer van dat type speeltjes bij de grotere dierenspzaak..
http://www.youtube.com/watch?v=bMmxm-R_thw
http://www.youtube.com/watch?v=0mpxJDeFV8Q
k moet hem maandelijks toch wel repareren en ik zet de kookwekker, als ik hem aan doe..

het is een lintje en dat zit aan een breed elastiek dat ronddraait, als er twee mee willen spelen gaat de deur dicht anders zitten ze elkaar veel te veel in de haren. als je de deur dicht doet heb je aan twee kanten actie, totdat................
Maks hem van de deurknop afhengelt, want tja, het zijn aziaten hè....?

en hardstikke goed van die klimboom,
maar vraag ik me af.. je hebt meer katten, houden die elkaar dan niet bezig..?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Omg Adriana waar kan ik gaat krijgen? Maakt niet uit wat kost!!!
Gizmo is dol op llintjes touwtjes etc en ookdol op dingen wat ergens in gaan of om de hoek gaan
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Hier verkopen ze de Fling Ama String::

http://www.purrfectdesign.net/nl/moody- ... tring.html
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik heb geen Aziaat, maar mijn Brit Milka is ook zo'n kat die iedere avond standaard rond een uur of tien naast me gaat zitten en dan vraagt om de hengel. Wanneer ik haar negeer, gaat ze op haar rug liggen en miauwt zo nu en dan. En ja, dan moet je wel heel erg stevig in je schoenen staan.
Alleen wordt de pret tegenwoordig bedorven door de kittens die onmiddellijk mee willen spelen en dan vindt Milka het niet meer leuk. Dus kittens in de kamer, deur dicht en dan in de rest van het huis met Milka spelen. Eventjes (nou ja, eventjes) tijd alleen voor haar.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik ga m denk ik ecgt bestellen!!mensen ervaring met die site??
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Ikke ook willen (Bloem en Tetsu dan en hopelijk ook Elfie).
Hoe repareer je zo'n ding?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Ze spelen zeker ook met elkaar en ik gooi ook met propjes en muizen maar dit is voor hun het hoogtepunt van de dag :lol: Aziaten zijn zeker apart wat dat betreft, ze hebben vaker precies in hun koppie wat ze willen en kunnen zeer lang vol- en aanhouden. Mijn HTK gaf het eerder op.

Plaats reactie