mijn kat zuigt en sabbelt aan mijn oor
mijn kat zuigt en sabbelt aan mijn oor
Jah ik heb sinds gisteren een nieuw poesje gekregen : typex .
En het vorige baasje toonde kijk die sabbelt aan je oor en ik dacht leuk !
Maar deze nacht heeft typex me de hele nacht wakker gehouden en de hele tijd aan men oor gezogen uitijndelijk heb ik hem dan laten doen en is hij weggegaan en nu slaapt hij .
help me aub met zen sabbel probleem !!! :epray:
En het vorige baasje toonde kijk die sabbelt aan je oor en ik dacht leuk !
Maar deze nacht heeft typex me de hele nacht wakker gehouden en de hele tijd aan men oor gezogen uitijndelijk heb ik hem dan laten doen en is hij weggegaan en nu slaapt hij .
help me aub met zen sabbel probleem !!! :epray:
Re: mijn kat zuigt en sabbelt aan mijn oor
welkom op het forum!
kun je ons wat meer gegevens geven zoals hoe oud en is hij alleen...?
ik vermoed dat hij veel te alleen is en waarsch ook te jong bij zijn moeder weg..
kun je ons wat meer gegevens geven zoals hoe oud en is hij alleen...?
ik vermoed dat hij veel te alleen is en waarsch ook te jong bij zijn moeder weg..
wel ik denk dat hij ongeveer 4 maand is en we hebben daarnaast nog 7 katten dus eenzaam kan hij niet zijn
Sabbelen komt bij katten van alle leeftijden voor en wil niet per se zeggen dat de kat te jong bij de moeder is weggehaald, of eenzaam is. Dit sabbelen is hetzelfde sabbelen als wat ze aan de tepel bij moeders doen en het geeft een vertrouwd gevoel voor de kat. Eigenlijk heel lief dus dat hij dit bij je doet.
Soms gaat het sabbelen bij de mens over, soms ook niet. Dat ligt aan de kat zelf. Als het 's nachts vervelend is en je wil liever niet de deur van de slaapkamer dichtdoen dan zou je een zacht lapje (zo'n babyknuffeldoekje) kunnen aanbieden of gewoon op je oorlel leggen. Misschien dat de kat dan op een gegeven moment alleen nog maar aan het doekje gaat sabbelen in plaats van aan je oorlel.

Soms gaat het sabbelen bij de mens over, soms ook niet. Dat ligt aan de kat zelf. Als het 's nachts vervelend is en je wil liever niet de deur van de slaapkamer dichtdoen dan zou je een zacht lapje (zo'n babyknuffeldoekje) kunnen aanbieden of gewoon op je oorlel leggen. Misschien dat de kat dan op een gegeven moment alleen nog maar aan het doekje gaat sabbelen in plaats van aan je oorlel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Ik zal het proberen maar als hij niet aan de oorlel aankan dan begint hij aan je gezicht te lekken
Geduld is een schone zaak.
En anders moet de slaapkamerdeur maar dicht.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
ok bedankt
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sabbelen blijven sommige katten altijd doen. Mijn Joep van 10 sabbelt op zijn eigen achterste tepel en Teun van 4 sabbelt in Sjaak zijn nek.
De jongste telg van 14 weken sabbelt tot nu toe niet.
Als je niet wilt dat het kitten aan jou sabbelt, kun je hem consequent steeds wegzetten als hij het doet. En zoals eerder gezegd hem een alternatief bieden, b.v. een pluizig kussentje of een knuffelbeestje.
De jongste telg van 14 weken sabbelt tot nu toe niet.
Als je niet wilt dat het kitten aan jou sabbelt, kun je hem consequent steeds wegzetten als hij het doet. En zoals eerder gezegd hem een alternatief bieden, b.v. een pluizig kussentje of een knuffelbeestje.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25