Ik heb net een logeetje gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Hij was gewend om met zijn broertjes en zusjes te stoeien.
Ik heb het opgelost door met hem te stoeien met fleece-handschoenen aan. Ik zat ook onder de krabben. Na een tijdje wist hij dat als ik de handschoenen aantrok, we gingen stoeien. We hebben allerlei spelletjes gedaan. En ik heb geprobeerd steeds iets nieuws te verzinnen. Na de stoeipartij mocht hij de handschoen hebben, want dat was immers de prooi.
Het kost wel heel veel tijd om alle aandacht aan een kitten zonder maatje te geven.
Mijn eigen twee katten zijn samen opgegroeid en daar heb ik nooit problemen mee gehad, omdat ze met elkaar stoeiden.
Ik zou toch overwegen om een maatje erbij te nemen. Dat scheelt zeeen van tijd. Ik bedoel: alleen al een uur stoeien voor je zelf gaat slapen elke avond, valt niet mee als je zelf al moe bent.
Ook het huishouden doen, valt niet mee met een kitten die overal bij wil zijn. En aan de bezem hangt en aan de mop en aan de veger en in de emmer met water wil springen en helpt stofzuigen en over de schone glazen tafel loopt en er slidings op gaat maken omdat het nog nat is en je weer opnieuw moet beginnen........