ziek katje met hart en obstipatie probleem
ziek katje met hart en obstipatie probleem
Mijn kat is 9jr oud en blijkt een zeer ernstig hartprobleem te hebben. Ook raakt hij steeds geobstipeerd. Nu is dat hart een aflopende zaak maar wil het hem wel zo langmogelijk leuk laten hebben. Ik gaf hem isogel maar hij eet t zachte voer niet goed meer. Ook krijg ik z'n hartpil (atenolol) niet meer naar binnen. Wil hem niet blijven pesten t laatste stukje maar wil ook niet dat hij verstopt raakt want dat doet m zo zeer. Help! stress
- mittenslief
- Tijger
Re: ziek katje met hart en obstipatie probleem
eij gebruiken isogel bij diarree om de darmwand te beschermen en de ontlasting wordt er ook steviger van....dan zal ik eerder naar een ander middel gaan kijken....en die pil tja katten vinden dat meestal verschrikkelijk...ik stop de pillen meestal in een stukje tartaar of rosbief, maar ik weet niet of die van jou dat lekker vindt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
De isogel werkte wel. tja heb die pil al in van alles gestopt en ging weken goed, maar nu heeft hij t door ofzo en pakt t niet meer aan
Isogel wordt inderdaad ook gebruikt bij verstopping:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... e/5-isogel
Misschien kun je proberen om wat visolie door het natvoer te doen.Ook pompoen zou helpen bij verstopping.Er zijn natvoeren te krijgen waar pompoen inzit.( Zooplus)
Je zou ook een brok erbij kunnen geven waar meer vezels inzitten, zoals een anti-haarbalvariant.
Bijvoorbeeld de RC Intense Hairball.
En je kunt natuurlijk de Lax-a-past gebruiken bij verstopping.
En voldoende vocht is belangrijk om verstopping tegen te gaan, dus toch maar natvoer blijven geven, blijven proberen in ieder geval.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... e/5-isogel
Misschien kun je proberen om wat visolie door het natvoer te doen.Ook pompoen zou helpen bij verstopping.Er zijn natvoeren te krijgen waar pompoen inzit.( Zooplus)
Je zou ook een brok erbij kunnen geven waar meer vezels inzitten, zoals een anti-haarbalvariant.
Bijvoorbeeld de RC Intense Hairball.
En je kunt natuurlijk de Lax-a-past gebruiken bij verstopping.
En voldoende vocht is belangrijk om verstopping tegen te gaan, dus toch maar natvoer blijven geven, blijven proberen in ieder geval.
ik gebruik hier altijd Lactulose http://home.kpn.nl/~boe00645/nier-problemen.html beetje naar beneden scrollen naar constipatie
sterkte met je katje
sterkte met je katje
Lust hij moutpasta? Je zou het pilletje kunnen malen en door de moutpasta roeren.
2 vliegen in 1 klap, want moutpasta werkt ook goed op de darmen.
2 vliegen in 1 klap, want moutpasta werkt ook goed op de darmen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14