Ik ben onlangs weer naar mijn ouders verhuisd na een jaar met mijn vriend te hebben samengewoond. In dat jaar hebben we een kat geadopteerd, maar deze is met mij mee verhuisd omdat het een binnenkat is en er bij m'n vriend z'n ouders geen dieren in huis mogen.
Kort nadat ik weer bij mijn ouders geïnstalleerd was kreeg mijn moeder last van jeukende ogen en zwollen haar oogleden op. Niet zo erg dat ze niks meer kan zien, maar zonder make-up ziet het eruit alsof ze gehuild heeft. Volgens de dokter is het bijna zeker dat ze allergisch is aan mijn kat... Hem wegdoen is geen optie, dus zijn we op zoek naar manieren om haar allergie te verlichten. We stofzuigen nu elke dag en ik hou Goliath zo veel mogelijk op de eerste verdieping zodat mijn moeder hem maar eventjes per dag ziet, en dat brengt volgens haar al wel verbetering, maar zijn er bv pilletjes die ze elke dag kan nemen zonder bijwerkingen waardoor de allergie onderdrukt wordt? Ze is nl ook helemaal weg van Goliath en vindt het zelf jammer dat ze hem niet kan/mag aaien of knuffelen. Ze heeft pilletjes gekregen die qua samenstelling lijken op Zyrtec maar anders heten, maar dit is meer "noodhulp" en niet bedoeld om regelmatig in te nemen. Ik las ergens iets over Aerius, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of iets beters kennen? En zou swifferen ipv stofzuigen even goed zijn? Want elke dag die stofzuiger door heel het huis sjouwen en vijf keer naar een ander stopcontact versteken is niet zo handig.
Nog een toevoeging: de oplossing zou twee jaar dienst moeten doen... Eind 2015 is het appartement op plan dat mijn vriend en ik gekocht hebben klaar en kunnen we m'n moeder van de kat verlossen