Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Ja, dat vond mijn man, die nu het konijnenhok aan het afbreken is, dus ook. Wanneer ik er weer zo'n groot gevaarte neer wilde zetten, kon hij net zo goed het konijnenhok laten staan. Maar ons konijnenhok is zeker 2x groter. De katten lagen er graag op (in de ochtendzon), maar om zo'n gevaarte nou te laten staan om alleen als ligplank te gebruiken?
Ik ga gewoon deze winter gebruiken om iets anders voor de katten te verzinnen zodat ze wel van de zon kunnen genieten en mijn man - die zelden op het slaapkamerbalkon komt - toch zijn kont kan keren.

Heb even je link bekeken, dat is een goed idee: een boom claimen via een tuinbedrijf en op maat laten zagen (vroeg me al af hoe je aan een boom komt :smile: ). En mijn man is handig, maar of hij zin heeft (een idee van mij moet altijd eerst een half jaar in de week worden gezet :eshifty:)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Hihi met die storm laatst heeft mijn zusje gratis een boom geclaimd :lol: Zij wil er tafeltjes voor naast het bed van maken. Ze moet alleen wat geduld hebben omdat de boer door de drassige grond het land nog niet op kan om die boom weg te halen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Roest »

Cerna schreef:Ja, dat vond mijn man, die nu het konijnenhok aan het afbreken is, dus ook. Wanneer ik er weer zo'n groot gevaarte neer wilde zetten, kon hij net zo goed het konijnenhok laten staan. Maar ons konijnenhok is zeker 2x groter. De katten lagen er graag op (in de ochtendzon), maar om zo'n gevaarte nou te laten staan om alleen als ligplank te gebruiken?
Serieus overheen gelezen dat jullie net een konijnenhok aan het opruimen zijn. Tenminste niet bewust opgenomen. Ik zat te denken hoe je zo'n hok onderaan de krabpaal met de minste moeite zou kunnen maken en kwam zo op een konijnenhok. Stom toeval hoewel het ook best een logische oplossing is, ze zijn immers gemaakt zijn om buiten te staan.

Maar de een opruimen om er een andere neer te zetten.. sja is ook zowat he :-P

Als het zo'n groot geval is kun je die ruimte veel beter benutten inderdaad.

Kant en klaar is het gemakkelijkst. Maar zelf iets ontwerpen is een leuk werkje voor de lange winteravonden. Kun je helemaal zelf bedenken hoe je het wilt hebben en de maten en dergelijke. En als de doe-het-zelf geest op vakantie is kun je het eventueel laten maken door een klusjesman/timmerman. Bedoel, als je anders toch 400 euro kwijt bent valt 200 voor materiaal en een klusser wel mee. ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Cerna schreef:Zo, ik heb de prijs: 400 euro moet hij kosten. Best wel prijzig, maar ik geloof wel dat hij het waard is. Alleen wil mijn man hem nu niet "hebben we daar eindelijk weer wat meer ruimte, ga jij het weer vol zetten". We denken er dus nog even over na. :smile:
Nou dat valt mij dik mee moet ik zeggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Katjeknoep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2013 18:47
Locatie: Zeist

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Katjeknoep »

Gister heb ik eindelijk opgeruimd en de inbouwkast omgetoverd tot kattenparadijs, zijn bak stond altijd al helemaal onderin en de eerste plank is rondom en op de plank voorzien van oud talijt, daar krabt hij graag aan. Ik heb nog geen gaten kunnen maken in de planken maar via de krabpaal komt hij zelfs tot de bovenste plank. Morris voelt zich een grote kattenkoning nu hij zo hoog kan zitten.
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Xtrada »

Ik heb een hele grote rode van Ebay(1.75 m), scheelt een hoop met de winkels van hier. Ik was in totaal 29 euro kwijt.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb ergens een keer wat gelezen maar weet dus niet meer waar en hoe het precies heette.
Het ging in ieder geval om iets van de ikea, en dit kun je ophangen en is plafondhoog met volgens mij soort van hangmatjes / zakken waar de katten kunnen in liggen of in te spelen. Iemand enig idee wat ik bedoel?

Ze hebben hier wel een grote en kleine krabpaal, maar echt hoog klimmen kunnen ze niet. Zou ze daarom nog wat extra's willen geven. Iemand tips wat een beetje budget proof is?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Ik weet niet wat je bedoelt van Ikea. Maar zou een klimkleed niet wat voor je zijn?
Adriana heeft dat, daar kunnen ze zo inklimmen tot het plafond. Je zou eens in haar album kunnen kijken. dan zie je ook de uitleg waar het kleed vandaan komt en hoe Adriana dat heeft bevestigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door ayla »

Zoiets?
Afbeelding
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

@castratenkoor, bedankt ik ga eens even kijken.

Ik denk echt dat ze iets missen, want vooral Bella heeft nogal eens de neiging in de gordijnen te klimmen als ze de dolle 5 minuten heeft.

@Ayla, ja volgens mij was het zoiets! Is dat veilig voor de katten?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door ayla »

Het is niet heel stevig en gaat alle kanten op. Mijn katten kunnen er niet in liggen. Zouden het niet willen ook.. Had er 1 hangen om zooi in op te bergen, Felix kruipt normaal overal in maar hier niet in.

En een Krabpaal tot aan het plafond met leuke plekjes? Mijn schoonvader heeft deze ongeveer. Katten vinden het briljant. En zijn geen klimmers maar dit gaat super. Of heb Je al zo een grote?

Afbeelding
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Nee zo'n hele grote heb ik niet. Maar ik denk wel dat zo'n hele hoge best prijzig zal zijn. Dat ikea hangzakken systeem word het dus niet.

Maar dat klimkleed vind ik wel een heel goed en toch ook budgetproof idee. Ik ga binnenkort eens de ikea afstruinen. Ik heb al een plekje waar ik het kan ophangen. Hopelijk neemt Bella's behoefte dan ook af om in de gordijnen te klimmen. Ik heb nu wel hele goedkope gordijnen, maar ik vind het niet veilig, zo dicht bij het raam en verwarming.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Op zich vallen die telescoopkrabpalen bij de zooplus wel mee qua prijs. (vind ik) Ik ben van plan om deze te kopen;

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/132459

Maar je hebt er ook eentje voor 45 euro;

http://www.zooplus.nl/feedback/shop/kat ... 0cm/291142
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Valt me inderdaad reuze mee. Eerst een beetje sparen (heb aardig wat DA kosten gehad voor mijn kater) en dan komt er snel iets nieuws in huis
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

http://www.catstrapeze.us zoiets lijkt me fantastisch. Ga eens even de hulp van mijn oma inschakelen om dit zelf te maken. Moet volgens mij niet al te moeilijk zijn
Using Tapatalk
Plaats reactie