Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat een leuke verwarming hang mat! Zo heb ik ze nog niet gezien!
1 Brit en 1 asiel kitten is leuker als maar 1 kitten denk ik... 2 Britten ook leuk maar prijzig
En zo Hen je een Brit en je red er 1 uit t asiel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Geld voor de britjes heb ik wel. Gaat me meer om de toekomst qua medische kosten. En onderstaande link van het asiel speelt ook mee. Veel te gevoelig voor dit soort verhalen.

https://www.facebook.com/DierenopvangKo ... 18054073:0
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Catfish »

Phoeh, als ik dat zo lees zou ik ook voor een Brit en 1 zo'n kitten gaan.
Die foto's van het nestje zijn om te zoenen!!!
En die hangmat is geweldig!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ach wat triest
Dan zou ik zeker voor de Brit en zon arme ziel gaan!!
Dan heb je en een dure Brit en een leven gered
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Das waar maar ik mag me niet laten leiden door dit soort verhalen. Ik kan niet steeds alle ellende oplossen. 1e keus is het britje.
Ik kan in ieder geval het asiel eens mailen hoe het dan in zijn werk gaat. Maar de twijfel is nu nog wat groot. Eerlijk gezegd ook door wrs de reacties van mijn omgeving. Heb nog steeds niks gezegd. En de twijfel of 6 katten niet erg veel is. Pfff word soms gek van mezelf haha
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Ikey »

Persoonlijk zou ik, als ik er voor 2 zou gaan, een Britje nemen en een rustige asielkitten. Omdat ik net als jij erg gevoelig ben voor dit soort verhalen en graag wil meehelpen dit soort kittens ook een kans te geven.

En tja, omgeving, die snappen het vaak niet. Ik kan me ook wel voorstellen dat je het bij 1 kitten houdt, Bruno is nog niet zo oud :) En dan kun je altijd een aantal maanden later nog kijken of je nog een (asiel)kitten wilt. Dus eigenlijk de beslissing uitstellen ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Mrt Paula eens
Begin eerst met 1 Brit
Je merkte ook aan Bruno toch dat dat een rustig kitten is? Misschien deze óók en kan die t prima af zonder extra kitten
Als je merkt aan het Britje dat ie een leeftijd genootje mist kan je altijd nog voor die asiel kitten gaan..
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Dinky »

Jij bepaalt wat er bij jou in huis rondloopt natuurlijk Thea, niet jou omgeving ;-)
Zo lopen er bij Dinie 9 katten rond, wat zijn dan 6 katten ;-) Bedenk daarin dus goed wat jij wilt, niet wat jou omgeving wil.

Zag dat je voor die kittens ook geld kan doneren om te helpen de winter door te komen, dat kan je in elk geval doen zonder dat je een kitten in huis moet nemen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Roest »

Mijn enige advies is dat in mijn eigen ervaring het eerste plan meestal het juiste was.

Als je er in het begin alleen graag één Britje bij wilde.. wel dan zou dat mijn advies zijn.

Of je nou vijf of zes hebt, soit. En een morele verplichting om een asielkitten te nemen heeft niemand. Het niet te zwaar voor jezelf maken hoor.

Doen wat je graag wilt. Is altijd het beste. :grin:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Toen ik Bruno had heb ik het asiel geld gedoneerd. Bedrag wat ik kwijt zou zijn voor een asielkatje. Uit schuldgevoel. Eigenlijk van de zotte. Wellicht dat ik dit inderdaad weer ga doen. Maar een huis bieden is nog veel fijner natuurlijk.
Eerst maar eens kijken hoe het met de britjes gaat en of ik überhaupt wel kans maak op het blauwe katertje. Sjonge wat een luxeprobleem. Ik merk ook door alles rondom mijn tante dat ik hier nu misschien te emotioneel in sta. Verdriet wegkijken door iets positiefs. En ook nu zonder Caya. Hoe gek het ook klinkt het is zo stil. Caya mauwde nogal eens en ik mis mijn lekkere kletskont. Terwijl hij toch ook veel op zichzelf was. Dus ja emoties. Ik ben geen emotie eter maar een emotie kattenkoper haha.

Bedankt voor alle reacties. Ik merk inderdaad dat ik zelf geen knopen kan doorhakken. Ik lees heel aandachtig jullie adviezen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Ikey »

Is het wegkijken of misschien een fijne afleiding? Ik kan me ook goed voorstellen dat het leeg voelt in huis, er is toch een kat minder. Een nieuwe kitten vervangt Caya niet, maar zorgt er wellicht wel voor dat het weer goed aanvoelt in huis :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Dinky »

Wanneer je nu nog geen knopen door kan hakken dan hak je nu nog geen knopen door ;)
Het heeft nog geen haast naar mijn weten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door castratenkoor »

ik denk niet dat je uit schuldgevoel je verplicht moet voelen een asielkatje te nemen. Stumpers en drama-verhalen zitten er immers altijd. En daar ben jij echt niet verantwoordelijk voor. Dus zegt je gevoel - ik zou graag twee britjes willen - dan moet je je gevoel volgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Je hebt gelijk Dinie. Ik zou het echt uit schuldgevoel doen. Net weer contact met de fokker gehad. Filmpjes en foto's volgen. Zijn zo schattig. Ik mag als eerste een optie doen. Ook op het blauwe katertje. Ik mocht de tijd nemen. Voorlopig maakt ze het nog niet bekend dat ze een nestje heeft. Over 2 weken ga ik kijken en beslis dan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door BloemTetsu »

Fijn dat je nog 2 weken hebt om de bijl te vinden.

Wat en hoeveel je er neemt is jouw beslissing. Aan een kat nemen puur omdat het zielig is heb jij en je katten niks (mijn mening dan).
Kijk naar je katten en hun omgeving en dan weet je diep van binnen best wel wat goed voor ze is.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie