poes wil niet eten na komst nieuwe kater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mimi27
Kitten

poes wil niet eten na komst nieuwe kater

Bericht door Mimi27 »

ik heb sinds kort een nieuwe kat (4 jaar). Deze kater heb ik geadopteerd omdat het mishandeld was en bij ons voor de deur is gaan zitten. deze is wat ouder dan mijn poes van 1,5. de kater eet extra veel en pikt ook het eten in van de poes. Ze eet ook steeds minder en sinds vanmorgen eet ze bijna niet meer. ze was altijd al een beetje moeilijk met eten en drinken. dus ik vroeg mij af of deze situatie normaal is of niet.
Roest
Huiskat
Huiskat

Re: poes wil niet eten na komst nieuwe kater

Bericht door Roest »

Apart eten geven zodat de poes in alle rust kan eten. Voor het katertje zal ws halen wat er te halen valt gelden. Knokken voor alles wat je binnen kunt krijgen. Dat kan over tijd nog heel goed bijtrekken. Dat hij leert dat er genoeg is en hij niet zo gulzig hoeft te zijn.
Maar als jouw poes daar ondertussen van in de stress raakt en de situatie (het eten) gaat vermijden kun je zolang een rustig plekje voor haar maken zodat ze ontspannen kan eten.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik snap bovenstaande niet helemaal wat het met het topic te maken heeft. kan iemand mij dat uitleggen?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

alicenancy schreef:Als ik Ginger aai, komt eigenlijk altijd Daisy ook voor aandacht.
Toenet hield ik Ginger vast, en wilde Daisy via mijn been naar boven klimmen: dit deed zeer, omdat zij haar nagels gebruikte.
Het is weer eens een troll die dan stukje uit ander topic neemt en het in een willekeurig topic plaatst ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Humm, met mijn voornaam in de gebruikersnaam...
Ginger en Daisy horen bij @Scirocco, dus waarschijnlijk een troll ja.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie