Na tien jaar gezeurd te hebben hebben mijn ouders eindelijk toegegeven aan mijn wens een poesje te kunnen verzorgen. Ik ben op het moment 19 jaar en ik ben student. De man van mijn moeder is inmiddels met pensioen en mijn moeder werkt tot januari nog full-time.
Ik heb een paar vragen. Natuurlijk heb ik de antwoorden zelf ook al wel een beetje opgezocht, maar toch zou ik echt wat concrete antwoorden krijgen op de specifieke vragen die ik heb.
Ik heb het met mijn moeder gehad over de leeftijd van de kat en ik vroeg mij af wat jullie denken. Dit zal de eerste keer zijn dat ik zelf voor een dier zorg als ik de goudvissen niet meetel. Mijn moeder en ik zijn van mening dat een jonge kitten (rond 1-2 maanden oud) een goede keuze zou zijn. Ik snap dat het extra aandacht vergt, maar ik denk persoonlijk (al heb ik er natuurlijk totaal geen verstand van) dat het de band tussen de kitten en mij verdiept als ik hem/haar op zeer jonge leeftijd al hier heb wonen.
Hoe zien jullie dat?
Mijn tweede vraag is of mijn berekeningen ongeveer kloppen voor hoeveel ik per maand neer moet leggen.
Code: Selecteer alles
----------------------------------------------------
Eenmalig
Kat zelf - 0,00
Kattenmat - 10,00 / 30,00 euro
Speeltjes - 20,00
Drink/eetbakken - 15,00
Krabpaal - 15,00
Kattenbak - 20,00
Totaal - 80,00 tot 100 euro
Maandelijks
Voer - 18,25 / 33,33
Kattengrind - 12,00
Totaal - 30,25 tot 45,33
Dan even een hele andere vraag, wij hebben een aantal katten bij ons in de buurt rondlopen. Twee daarvan zitten het meerendeel van de dag in onze achtertuin. Ik weet op dit moment nog helemaal niet of het wel handig is om de kitten naar buiten te laten als zij daar behoefte aan heeft. Ik kan me goed voorstellen dat het wat problemen op gaat leveren. Stel dat het zo ver komt, hoe kan ik mijn poes bijstaan onze tuin "terug" te nemen van de twee andere katten?
Sorry voor de lange post.
Al vast heel erg bedankt.