nieuw poesje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sydney
Poema
Poema

Re: nieuw poesje

Bericht door Sydney »

O ja, ik zie het, dank je Mirjam! Nieuwe poging en ook nog een filmpje van binnen. Groetjes!

http://youtu.be/_kNsiDRoscc
http://youtu.be/4SKwUxKZZ2I
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Leuke filmpjes! Ze zijn lekker aan het spelen. Het valt me wel op dat de zwart witte steeds achter de ander aanrent en een stukje drukker is dan de ander. Maar dat was geloof ik ook het probleem. Fijn dat het nu beter gaat!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Filmpjes bekeken, en ik zie er best veel in :)

De zwart witte is dominant maar ook onzeker. En volgens mij heeft ze niet echt sociale kennis in het omgaan naar andere katten, maar wil dit wel heel graag. Ik heb dit zelf ook met een poes hier thuis, die ik heb gevonden dat ze ca 9 maanden oud was. Maar ik vind die van jou wel een stuk speelser! Gaat helemaal goed komen hoor, maar ze moet weer even leren kats te "praten" .

Jouw schildpadje is dat haar goed aan het leren, ja je mag spelen maar nee als je te wild doet, straf ik je! Daarna even staren, beetje vrouwelijk matcho gedrag van zwart/witje en wat gedomineer, wat weer eindigt in een spel. Beetje een cirkel. Probeer dit is eens te doorbreken, door als ze na een te ruw spel wil domineren, ze af te leiden met iets heel erg lekkers, of leid af met een leuk speeltje. Probeer steeds "in te grijpen" als het spel niet meer leuk is, zodat ze hopelijk die cirkel doorbreekt, en het spel leuk gaat houden. Het ingrijpen mag alleen iets positiefs zijn, en probeer al bij de eerste tekenen de boel te sussen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik zie hier geen probleem waarvan ik denk dat je de zwart witte weg zou moeten doen. Ik zie gewoon een speelse kat. Hier heb ik er ook eentje die zo achter een ander aanjaagt. En die ander is juist de dominantere kat. Maar die wil juist niet met mijn jongere katertje spelen.
Ik zie ook helemaal niet dat jouw jongere poes gestresst hierdoor is. Ze gaat rustig ergens anders zitten. En ze geeft wel een mep als het genoeg is. Ik zie hier totaal niets ernstigs in. Dit doen katten nu eenmaal. Niet alle katten zijn dikke knuffelkonten/maatjes van elkaar.
Ik denk dat jij er ook minder op moet gaan letten. Laat ze maar. Komt of nee het is al goed.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Bedankt voor het meekijken en jullie positieve reacties, fijn om te horen dat het ok is. Voor ons is het lastig om dit gedrag te lezen, we hebben tot nu toe 2 poezen gehad waarbij de interactie nihil is en die we al helemaal nooit over elkaar heen hebben zien rollen. Wij wisten/weten niet of dat nou vechten of spelen is, dan ga je googlen en dat raak je nog meer in de war. Zo las ik dat het spelen is als ze om en om achter elkaar aan gaan, maar dat het geen spelen meer is als het telkens dezelfde is die het start. We hebben tot nu toe de jongste bijna nooit zien opstarten, ook niet in huis. Het nieuwe poesje besluipt de jongste heel vaak en dan er achteraan. We zagen wel dat dit heel veel speelsigheid is, maar we waren ook wel bang dat het voor de jongste op een gegeven moment niet meer fijn zou zijn.
We denken ook dat ze samen moeten leren spelen, net als wat jij schrijft Eveline en dat geldt ook voor onze jongste. Zij was heel speels toen ze bij ons kwam, maar is dat een beetje kwijt geraakt omdat ze hier de hele tijd met een slapende en bange oude poes zit.
Maar we zien ook dat het nieuwe poesje pittig is, ook zeker wel wat dominant, dus vroegen we ons of er niet alleen dominantie overblijft als de grootste speelsigheid er af is.
Moet we nou ook af en toe ingrijpen als dat besluipen opstart of moeten we dat maar gewoon laten gaan?
Verder is het zeker zo dat de zwart/witte nog heeeeeel speels is, ze speelt de hele dag door,dat is wel schattig om te zien, ze lijkt soms echt nog een kitten :)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze hun gang laten gaan. Ziet er ook wat mij betreft niet zorgwekkend uit. Mijn jongste kat is 3,5 jaar en nog steeds een enorme etterbak. De anderen geven hem regelmatig een dreun als hij te ver gaat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

haha, ja, dat helpt wel natuurlijk! Dat zou onze jongste ook wat vaker moeten doen :)
Ik voel me nu wel een beetje een muts dat ik me hier zo'n zorgen om heb gemaakt..... ;) Maar ben ook blij dat ik hier kan leren op dit forum!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor ik vind je geen `muts`. Je hebt gevraagd op een forum om mee te denken. dat van die fimpjes vond ik juist een heel goed idee. Dat geeft een beter beeld dan proberen te omschrijven wat ze precies doen.

De zwart/witte is gewoon net zo´n klierig mormel dan mijn zwarte Rik. De ergste kruidje - roer - me - niet hier, als hij een hitsige bui heeft, dan gaat hij juist op het etterbakje rijden. Dus zo'n hekel zou hij er ook weer niet aan hebben.

Zoals eerder gezegd in dit topic - dit is kattentaal en zo gaan katten nou eenmaal met elkaar om.

Gewoon opletten, gaan de haren niet recht overeind, geen dikke staarten - niks aan de hand.
Oren in de nek is ook teken van boosheid, maar dat doen ze ook bij uitdaging, daar zou ik niet direct van schrikken, ook van een zwiepende staart niet.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

:)
ook goed om te weten van die oren en zwiepende staart, dat dat ook uitdagen kan zijn, want daarvan had ik gelezen dat het dominantie is....
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Zoals ik net al ergens anders schreef, is het bij ons in huis zeker nog niet rustig. Het nieuwe poesje heeft nu 'haar pijlen gericht' op onze oudste poes. Die ligt bijvoorbeeld heel vaak op het logeerbed te slapen onder een deken en onze nieuwe juffertje vindt het wel grappig om daar dan overheen te lopen. De oudste poes gilt dan of ze wordt vermoord. Ook is het nieuwe spelletje om de oudste weer de trap op te jagen als ze naar beneden komt, ook dat gaat dan weer gepaard met een hoop gegil, wat ook erg overdreven is, maar dat is voornamelijk angst. De oudste poes komt op het moment bijna niet meer beneden. Zodra ze de nieuw poes ziet, is het een hoop blazen...ze wil er niets van weten.
In het begin ging dat eigenlijk nog beter dan nu.
Met de jongste gaat het aardig, ze vindt het geloof ik af en toe wel leuk om te spelen en is al wel wat actiever geworden, we zien haar ook opeens achter propjes aanrennen enzo, maar het blijft allemaal erg voorzichtig.
Kunnen we nog iets nuttigs doen om de oudste te helpen of is ook dit gewoon een kwestie van tijd?
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Gelukkig gaat het weer wat beter. De oudste komt weer naar beneden opeens. Soms als ze de nieuwe poes ziet, schiet ze weer naar boven (terwijl er helemaal niets gebeurd) en even later komt ze dan hooghartig voorbij lopen en gaat uitdagend over de leuning van de bank lopen en dan rustig liggen. Boven (waar ze altijd veel is) is ze weer helemaal de madam en blaast de nieuwe poes de overloop af. Niet te volgen die beesten haha.
Ik ga me er maar niet meer te druk om maken, ze zoeken het maar lekker uit met z'n drieen (tenzij het natuurlijk echt te ruig wordt). Beneden had het nieuwe poesje niet echt 1 plekje van haarzelf (op een stoel na) dus we hebben een hele mooie hoge krappaal erbij en die vindt ze helemaal top!
En op dit moment beperkt het najagen zich tot de paar keer per dag dat ze haar gekke half uurtjes heeft, dan is ze ook wel helemaal door het dolle heen, maar die andere 2 weten nu geloof ik wel dat ze dan beter dekking kunnen zoeken hihi. Komt vast goed, heeft alleen veel tijd nodig met die juffertjes...
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

sydney, zit nu ook met de situatie met nr 3 erbij dus kan je echt geen raad geven. haahaha heb het zelf hard zat nodig. maar laten we elkaar maar oppeppen met "volhouden,alles komt goed" . en dan heb ik echt niet te klagen want nr 3 is er pas 3 dagen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Hoi Wendy, ik las het. Leuk voor jullie, maar ook spannend ja...Maar ik las dat het al wel aardig gaat, fijn hoor. Soms denk ik weleens dat ze ons in de maling nemen haha, dat er overdag als we werken zijn niet veel spectaculairs gebeurd en dat al die dames een hoop drama gaan maken als we er bij zijn :)
De ene keer denk ik, o my god, dit wordt nooit meer wat en dan opeens gebeurd er weer iets gezelligs en dan denk ik, ik maak me druk om niets.
Mijn nieuwe motto is, ze zoeken het maar uit (liedjes zingen om mezelf af te leiden hihi), dat heb ik ook gedaan toen onze jongste poes erbij kwam en dat heeft ook een tijd geduurd (oudste poes kwam toen ook weken niet beneden, t is gewoon een moeilijke) en uiteindelijk is het toen rustig geworden. Maar inderdaad, wij als poezenmoeders moeten veel geduld opbrengen...Veel succes hoor! Het komt goed :)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

goh sydney voel me bijna schuldig dat ik zo zielig deed met mijn trio. gelukkig zijn voor mij die zorgen voorbij, ben daar ook zo'n muts in. mijn trio lag vannacht voor het eerst gezamelijk op bed.
enne dat in de maling nemen. lees maar eens in het topic kyran gromt hoe guusje mijn man flink in de maling heeft genomen. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Hoi Wendy, vind het alleen maar hartstikke fijn voor jullie, en knap gedaan! Nu al met z'n drieen op bed, dat is echt top en heel snel!
Gelukkig gaat het bij ons ook steeds beter met de jongste en de nieuwe poes, vooral de laatste dagen. Ze zijn echt aan het dollen samen en vinden elkaar interessant! Gisteren lag de jongste poes bovenop de nieuwe krappaal en het nieuwe poesje kroop erbij en ging haar kop likken. Uiteindelijk eindigde het wel in gemaai naar elkaar want het ging natuurlijk om dat mooie, nieuwe plekje haha, maar toch.
De jongste is echt aan het opleven en toont weer echt kattengedrag, daar zijn we super blij mee.
Alleen de oudste poes...tja....dat is een lastige. Vanochtend wilde ze naar buiten maar de jongste zat al buiten voor de deur en dan begint de oudste poes te grommen en blazen en schiet weer als een speer boos naar boven. Misschien hadden we er voor haar nooit aan moeten beginnen, maar ja, de jongste poes had wel echt een maatje nodig. We negeren nu haar boze gedrag en proberen voorderest veel positieve aandacht te geven. Maar of dat ooit helemaal goed komt is de vraag...we zullen zien!
Plaats reactie