voedselallergie en lust geen eliminatie dieet rc en hills zd
voedselallergie en lust geen eliminatie dieet rc en hills zd
Goedemiddag ik heb sinds eind juni een kater uit het asiel , Benji is tussen de 5 en 6 jaar oud en had toen al wat koorstjes onder zijn kin en een week later tussen zijn ogen en oren , hij had ook veel jeuk ,hij krabt de koorstjes tot bloedens toe kapot , van de da een injectie gehad voor de jeuk en begonnen met royal canin sensitive control brokjes en na een tijdje ook royal canin sensitive control natvoer , het natvoer is kip en de brokjes eend , het ging heel goed maar afgelopen zondag begon hij weer te krabben , volgens de da is het toch voedselallergie en heeft weer een injectie en nu royal canin eliminatie dieet gehad , aangezien meneer dit al dagen niet wil eten ondanks ik het de eerste dagen nog samen met zijn oude brokjes mengde ben ik gisteren hills z/d gaan halen brokjes en natvoer maar nee hij haalt zijn neus ervoor op en wil het echt niet eten de brokjes zelfs aangelengd met wat gekookt water (tip van dierenarts assistente) maar ook dit gaat er niet in , nu vraag ik me af dan toch maar weer terug op de royal canin sensitive control brokjes want dat lust hij wel , en misschien is hij allergisch voor de kip variant in het natvoer , want de brokjes zijn eend. Heeft iemand soms een ideetje ?
Re: voedselallergie en lust geen eliminatie dieet rc en hill
Je zou kunnen kijken hoe het gaat op de brokjes maar ik zou met voedselallergie gaan voor een eliminatie dieet op rauw. Kijk daarvoor eens op bijvoorbeeld voerwijzer.com, daar staan ook de enkelvoudige kvv's 
Ook kan je kijken op de site van trovet, dit is voer via een dierenarts maar goedkoper dan royal canin of Hills.
Bij eliminatie dieet is het 6 weken een diersoort en dan per 6 weken een diersoort toevoegen (daarom vind ik de combi natvoer kip en brokjes eend ook vreemd)

Ook kan je kijken op de site van trovet, dit is voer via een dierenarts maar goedkoper dan royal canin of Hills.
Bij eliminatie dieet is het 6 weken een diersoort en dan per 6 weken een diersoort toevoegen (daarom vind ik de combi natvoer kip en brokjes eend ook vreemd)
ja vind ik ook las het op de verpakking , het schijnt dat er 2 soorten zijn de ene met kip en de andere met eend . De prijs van het voer is niet zo erg dat heb ik er wel voor over , als hij maar geen jeuk heeft , en ik weet niet of er proefverpakkingen zijn van trovit want als hij dat ook niet lust zit ik weer met een verpakking van bijvoorbeeld 2 kilo waar ik niks mee kan , en aangezien hij uit het asiel komt weet je ook niet zijn achtergrond van de laatste 5 of 6 jaar , hij is gevonden met niesziekte , uitgedroogd en uitgemergeld en meer levend dan dood , en ondanks alles wat hij heeft meegemaakt zo een lieverd . De meeste eliminatie voeding schijnt niet erg smaakvol te zijn en daarbij zijn die brokjes ook zo klein . De brokken van sensitive zijn groter. Bedankt voor je reaktie maar vers rauw vlees durf ik niet echt te geven nu.
Op de site van trovet zijn van verschillende soorten proef verpakkingen. Werd bij mij gratis opgestuurd (de variant asd tegen blaasgruis was dat). Zou je dus even goed moeten kijken 
En wat is de reden dat je rauw niet durft?

En wat is de reden dat je rauw niet durft?
Een van onze katten heeft sinds juli een voedselallergie, maar ik ben er nog steeds niet achter
waarvoor. Van de dierenarts nu Hills z/d brokjes meegekregen. Het blikvoer lust ze dus helemaal niet, de brokjes gelukkig wel. Maar ik heb de indruk dat ze nog steeds veel jeuk heeft. Ze heeft de hele
zijkant van haar kop opengekrabt, dus heeft ze nu zolang een kraag om en ik heb tabletjes meegekregen
van de dierenarts. Weet echt niet meer wat ik haar moet geven. Als blikvoer geef ik nu Kattovit sensitive. Heeft hier iemand ervaring mee ? Iemand zei laatst ik moet Carnibest proberen.
We hebben 6 katten en die zitten dus nu allemaal aan de Hills brokjes.... Ze hebben altijd Royal Canin
Light gehad, onze kater is al 1 kg aangekomen sinds hij de Hills brokjes eet.
waarvoor. Van de dierenarts nu Hills z/d brokjes meegekregen. Het blikvoer lust ze dus helemaal niet, de brokjes gelukkig wel. Maar ik heb de indruk dat ze nog steeds veel jeuk heeft. Ze heeft de hele
zijkant van haar kop opengekrabt, dus heeft ze nu zolang een kraag om en ik heb tabletjes meegekregen
van de dierenarts. Weet echt niet meer wat ik haar moet geven. Als blikvoer geef ik nu Kattovit sensitive. Heeft hier iemand ervaring mee ? Iemand zei laatst ik moet Carnibest proberen.
We hebben 6 katten en die zitten dus nu allemaal aan de Hills brokjes.... Ze hebben altijd Royal Canin
Light gehad, onze kater is al 1 kg aangekomen sinds hij de Hills brokjes eet.
- mittenslief
- Tijger
ik heb hier wel de kattovit brok sensitive...wordt ook heel goed gegeten...maar bij mij zijn ze niet allergisch hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck