Moederkat wil kittens doden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Chatthenater
Huiskat
Huiskat

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Chatthenater »

Brittenbolletje schreef:
ik vind het vervelend voor je dat je er mee zit. ben super blij dat je om de kittens en katten geeft en je zorgen maakt.

je kan ook kijken als je weet wie normaal dat mais eraf haalt nog even wilt wachten zodat jij iets meer tijd hebt om stappen te ondernemen.
Dankje, eindelijk iemand die zoiets zecht (en een paar anderen) :eclap:

Maar dat maïs kunnen we niet later laten omrijden, die boeren in onze buurt zijn namelijk kattenhaters... Als ik zoiets zou uitleggen zouden ze gaan lachen... Maar je kunt niet zomaar door die maïs gaan en ze zoeken, die maïs is net een combi tussen een moeras en een regenwoud (klinkt raar maar waar)

De meesten hebben gezecht dat ik de natuur zijn gang moest laten gaan, maar ik twijfel of dat de beste oplossing is. Ik ga voorlopig proberen de grootste weg te houden van de mama en wachten, als er word gevochten eender waar op ons terrein (daarrond licht snelweg daar durven ze niet) dan horen we dat, dus dan gaan we meteen kijken. Dierenambulance ga ik misschien wel doen, maar hopen dat ze niet dood gaan van de schrik... Je kunt alleen 10 meter dicht vij hun komen als ze echt niet opletten of slapen... (Heel soms zitten ze samen met de mama aan de deur, het kleinste nest is zo schattig ze hebben een mini lichaam en groot hoofdje hehe)

En dat over "die kat van 2 maanden kan onmogelijk al zo. Groot zijn" het verbaast me ook heel hard, maar zoals ik al zei die moederkat is echt heel klein.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik wil niets verkeerd zeggen maar ik had al niet gereageerd omdat ik ook uit jouw naam "kattenhater" haalde. ik zeg niet dat je het bent, maar je naam klinkt zo nou eenmaal.
elly heeft ook niet gezegd dat je het bent, maar je naam op dit forum klinkt wel zo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Ik zou echt wel de dierenbescherming of de dierenamulance gaan bellen hoor.

En als ik me niet vergis heeft jouw nickname iets te maken met spelletjes of games of zo??
Laatst gewijzigd door Shimbalaya op 30 okt 2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Op je derde zwerfkatten 'redden'? Wat deed je dan, zette je kommetjes met brokken neer of zo? Hoe kwam je op je derde aan kattenbrokken?

Als je wat geloofwaardiger wil overkomen, waarom ga je dan niet inhoudelijk op onze opmerkingen en vragen in? Dat voedt alleen maar de twijfels.

Moet eerlijk zeggen dat ik je nick net zo las als Elly, dus het ligt niet aan haar en ze hoeft zich ook zeker niet te schamen. Jij verzint die nick, zij niet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Om eerlijk te zijn vind ik jullie reacties nu wel wat ver gezocht hoor.

Ga uit van het goede in de mens en probeer te geloven wat er gezegt word. oordelen is zo makkelijk. of het waar is of niet kan ik en jullie niet over oordelen... tenzij jullie gaan kijken weten jullie het zeker ;-)

Maar goed ik ben nogal emo en wil niemand tegen de verkeerde schoenen trappen.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

dus eigenlijk ga je nu niets doen? want hoe wil je de grootste weghouden van de moeder? en als je iets hoort ga je kijken. je zegt dat het maisveld enorm groot is, en jij hoort het dan als je in huis zit? en dan vind je ze wel?
ik krijg er een vervelend gevoel bij omdat ik het idee heb dat er veel mensen hier bezorgd zijn, adviezen geven en tips, en je vooral boos wordt en er verder niets gebeurt.
als je geen advies wilt moet je zo'n onderwerp hier niet droppen, hier zitten nou eenmaal krititsche mensen die het vooral goed voor hebben voor de katten, ook al vinden baasjes dat soms niet zo leuk om te horen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Het bestaat niet dat een kat 30 kittens werpt in 3,5 maand. En ik zit nog steeds met dat maïsveld en dat ts wel alle kittens heeft kunnen tellen en heeft kunnen zien hoe oud de beestjes zijn, terwijl je de oudsten tot op tien meter kunt benaderen. Tenzij ts vollediger gaat zijn of gewoon toegeeft dat ze het fout zou kunnen hebben met betrekking tot hoeveel moeders/kittens er zijn blijf ik het een ongeloofwaardig verhaal vinden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Chatthenater
Huiskat
Huiskat

Ik had een hele uitleg getypt en die is weg omdat mijn ipad uitviel, dus ik verkort het even

Allereerst bedankt voor brittenbolletje en een paar anderen, 10% heeft me echt proberen te helpen.
60% heeft dan gezecht van dierenambulance, het heeft weinig nut dat je het zoveel keer zecht maar toch bedankt
En de rest, voor niks bedankt. Het enige wat jullie hebben gedaan is kritiek geven op mij, wat ik zeg en op mijn naam. En ik snap jullie ook niet, de ene zecht natuur zijn gang, dan zeg ik misschien doe ik dat, en dan zeggen jullie dat het MIJN idee is...
En in het maïsveld heb ik nooit katten horen vechten, maar als ze het doen kan ik daar niks aan doen.
Ze vechten bijna altijd in de tuin of achtertuin, dan kan ik ze op een paar seconden benaderen.
En dat van "op je 3 jaar zwerfkatten redden, bakje neerzetten zeker" ik was niet dom hoor. Jullie doen net of ik een zombie was zonder hersens op mijn 3 jaar.

En logisch dat ik boos word, niemand zou het hier leuk vinden als hij/zij heletijd werd veroordeeld inplaats van die te helpen.
En dan wil ik eens doen wat jullie zeggen, is het niet oke, wat willen jullie zo bereiken door steeds te zeggen dat het niet klopt?
En iedereen die over mij.n naam bezig was, ik heb gezecht dat het 1 een engelse naam is ten tweede het lijkt voor niks op "kattenhater" als je dat wel denkt kun je gewoon geen eenvoudige engelse nickname uitspreken.
Dus aub, als je nu nog een bericht post vertel wat ik moet doen, inplaats van onophoudelijk kritiek te geven en steeds zeggen dierenambulance. Dat weet ik ondertussen ook wel.
En hoe zit het eigenlijk met de admin, de topic mocht al lzng gesloten worden.

Ik hou van katten en van alle dieren, en ik help ze graag, maar als ik een keer vraag om advies verwacht ik geen kritiek op mijn naam. Als je buurman frank een kopje suiker vraagt ga jij niet vragen waarrom je buurman zo heet van "je naam lijkt op slank" ofzo.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

zullen we het dan gewoon over de katten hebben? want daar ging het toch om.
iedereen roept dierenambulance omdat dat ws de engiste optie is. jij kunt niet bij ze komen om ze te vangen, ze vechten met elkaar en blijven voortplanten. oftewel, het wordt tijd dat je de professionals hun werk laat doen. zolang jij ze niet kunt benaderen om ze te vangen worden ze niet gecastreerd, blijven er kitten komen en gaat moeders ze inderdaad doden en zullen er steeds meer komen, meer gevechten en zal het uit de hand gaan lopen.
wat verwacht je nog meer van ons wat wij vanachter de pc kunnen doen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat ik mij afvraag is of je ook contact hebt opgenomen met de dierenambulance?
Anders zou je misschien ook contact op kunnen nemen met stichting zwerfdier? http://www.stichtingzwerfdier.nl

Dat de boeren kattenhaters zijn komt wellicht omdat de katten zich zo snel vermenigvuldigen waardoor ze voor overlast zorgen? Het zou dan helpen wanneer de katten die er lopen worden gecastreerd (wat bijvoorbeeld stichting zwerfdier doet).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chatthenater
Huiskat
Huiskat

Dankjewel, op zoon antwoord hoopte ik eigenlijk.
Ik zal waarschijnlijk ook de dierenambulance doen, en zien wat er mogelijk is. Ik heb al wat opgesteekt van het googlen en deze site. Maar het antwoord was in principe al lang gegeven dus ik zou zeggen sluit het laar tenzij iemand komt met een betere oplossing
Anne87

Bericht door Anne87 »

Ja ehh... Niet om het een of ander, maar 'een betere oplossing'? Wat denk je wel niet? Mensen nemen je bullshit verhaal serieus genoeg om met je mee te denken. Je komt niet met uitleg over je duidelijk niet kloppende verhalen. Je wordt boos als mensen je in twijfel trekken wegens die duidelijk niet kloppende zaken. En dan nog denken mensen dus mee en ben je niet tevreden?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Even een ander vraagje en geheel niet horende bij je topic.. maar mag ik vragen hoe oud je bent? Ik bedoel er niks mee, maar aan je schrijfwijze lijk je nog erg jong :grin:
bayou
Huiskat
Huiskat

Bericht door bayou »

Ik ga even heel kort door de bocht:
of je gaat voor een permanente oplossing, of je draait je om en gaat terug naar binnen en bemoeit je er verder niet mee.
dit probleem kan niemand in zijn eentje oplossen.
Als jij de moederkat als de jouwe beschouwt en je houdt echt van haar, dan zet je haar in een kooitje en laat haar steriliseren of je zet je tuin af en zorgt dat er nooit meer een kater bij haar kan komen.
al dat jonge spul is boven jouw hoofd gestegen.
En als jij er helemaal niets aan doet ben jij straks verantwoordelijk voor de slachtpartij die het weghalen van de mais gaat veroorzaken.
dus niet: misschien bel ik een instantie, maar NU bellen of je handen er vanaf trekken!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

De allerbeste oplossing is nu al 10 tallen keren aangegeven. Contact opnemen met dierenambulance, verder kan je niks. Ze zo door laten lopen, gaat alleen maar op den duur heel veel problemen opleveren. Over een paar jaar is het probleem niet meer te overzien heb je 100derden verwilderde katten bij jullie in de buurt zitten. En daarvan zal een groot gedeelte heel ongezond zijn, omdat broers met zussen en hun moeder gaan paren, en die kittens zullen weer met grootouders etc gaan paren. Dan krijg je incest katten, en dat wil je echt niet!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie