Moederkat wil kittens doden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door mittenslief »

we zeggen niet dat je liegt...wel dat het niet klopt....maar laat in hemelsnaam hier iets aan doen....want ja moeder gaat haar kittens doden als er teveel komen, dat is puur natuur.....de dierenbescherming heeft een speciale regeling om zulke katten te laten helpen en weer uit te zetten...als je in NL woont kan je ook nog contact opnemen met het plaatselijke asiel, die helpen je ook wel op weg....hier in de stad zijn we juist blij als we zulke onvruchtbaar kunnen maken en weer uitzetten....dan hoeven ze straks weer niet afgeschoten te worden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door eveline1982 »

30 kittens van 2 maanden, 1 maand en 14 dagen. En dan zijn die van 2 maanden even groot als moeder. Sorry maar dat is gewoon weg onmogelijk. Mocht het allemaal waar zijn, dan kan je beter de dierenbescherming bellen, anders heb je over 1 jaar 300 kittens lopen (dat was natuurlijk een grapje....) Ik vermoed ook dat we of een beetje boel in de maling worden genomen, of dat het een wel heel jong kind betreft die niet kan tellen/rekenen. Vind het overigens wel een mooi verhaal :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Roest »

Chatthenater schreef:Best wel raar he.
Ik stel 2 simpele vragen aan jullie, en ongeveer 2 van de 10 antwoorden op die vragen, de rest zit gewoon te zeggen dat ik lieg.
Ik zou het graag hebben dat jullie mijn vragen antwoorden, inplaats van zeggen dat ik lieg.
Lees even terug naar wat je schrijft:
Op dit moment heeft ze wel 30 kittens, 10 van 2 maanden, 10 van 1 maand en 10 van 14 dagen.
Sorry maar wat verwacht je dan?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Brittenbolletje »

Dit is van verschillende mama's. 10 kittens kan van 1 poes maar is wel heel erg uitzonderlijk. Ik gok dat er 3 mama's zijn. Zeker als je zegt dat dei van 2 maanden net zo groot is als mama? die zijn dan geen 8 weekjes oud. die zijn de kwart van mama op die leeftijd. dus ik denk dat die katten die net zo groot is als mama de andere mama poezen zijn en dat ze daarom met ze vecht.

Wat je moet doen is natuurlijk wel al gezegd. probeer de dierenambu of zo.
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Roest »

- Wij hebben last van zwerfkatten in de buurt. Wat nu?

De meeste afdelingen van de Dierenbescherming beschikken over een of meer vangkooien en een ontheffing voor het vangen van zwerfkatten. Medewerkers van de afdeling of de dierenambulance kunnen in overleg met de betrokken bewoners tijdelijk een vangkooi plaatsen om verwilderde katten te vangen. De dieren worden dan óf in een asiel geplaatst, óf gecastreerd/gesteriliseerd en teruggeplaatst.
Moet je het wel snel doen als ze binnenkort gaan hakselen.
Chatthenater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 okt 2013 17:31

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Chatthenater »

Ik heb ondertussen wel een antwoord gevonden, en ik moet zeggen, aan al deze 18 berichten heb ik bijna niks gehad. :???:
In ieder geval, hoe sluit ik de topic?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door mittenslief »

kan alleen maar adm. sluiten....hoe spreek je eigenlijk je naam uit.....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Shimbalaya

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Shimbalaya »

Hoezo heb je niks gehad aan die 18 berichten?
Minstens 5 mensen hebben je geadviseerd om de dierenambulance of de dierenbescherming te bellen.

Wat had je dan gedacht dat we zouden doen of adviseren?
Met alle forumleden samen dat hele maisveld gaan afzoeken naar die kittens? ;-)
Chatthenater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 okt 2013 17:31

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Chatthenater »

Tuurlijk niet, maar niemand heeft op mijn andere vragen geantwoord, maar hoef geen antwoord meer zoals ik zei kheb antwoorden al.

En mijn naam, ja is beetje raar je moet het in het engels uitspreken chath-theh-nather zonzeg je het ongeveer klinkt beter als je het juist zegt
Is natuurlijk niet mijn echte naam
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door mittenslief »

ik heb je toch 2 duidelijke antwoorden gegeven....ja ze gaat haar kittens doden of wegjagen, poesjes mogen nog wel eens in de groep blijven, maar kater moeten hun eigen terrein op gaan zoeken ..is puur natuur.

en vraag 2 dat je instanties moet inschakelen om de katten te vangen...dierenbescherming, ambu of asiel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Brittenbolletje »

hi, de info die je krijgt waar je natuurlijk niet om heb gevraagd, is wel goed bedoeld.

ik vind het vervelend voor je dat je er mee zit. ben super blij dat je om de kittens en katten geeft en je zorgen maakt.


je kan ook kijken als je weet wie normaal dat mais eraf haalt nog even wilt wachten zodat jij iets meer tijd hebt om stappen te ondernemen.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Anne87 »

Mijn antwoord is de dierenarts bellen. Niet dat die veel kan doen, maar die wil vast wel een wonderkat aanschouwen die in twee maanden tijd 3 nesten van ieder 10 kittens baart en ze alle 30 weet groot te brengen. En vooral ook de oudste 10 kittens laten zien dan, als die nu al zo groot zijn heeft mamapoes waarschijnlijk seks gehad met de poema die een paar jaar terug op de Veluwe liep. Iets anders kan niet.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door BillyJean »

Ben benieuwd wat het antwoord is waar je wel wat aan hebt.gelukkig is het niet je echte naam, hoe verzin je het. Lijkt op kattenhater.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Dinky »

Chatthenater schreef:Ik heb ondertussen wel een antwoord gevonden, en ik moet zeggen, aan al deze 18 berichten heb ik bijna niks gehad. :???:
In ieder geval, hoe sluit ik de topic?
Dan ben ik eigenlijk wel erg benieuwd wat je als antwoord(en) op je vragen hebt gevonden aangezien die hier niet zijn genoemd volgens jou.
Ik leer namelijk graag bij met het oog op de toekomst ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chatthenater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 okt 2013 17:31

Re: Moederkat wil kittens doden

Bericht door Chatthenater »

BillyJean schreef:gelukkig is het niet je echte naam, hoe verzin je het. Lijkt op kattenhater.
Je zou je eigenlijk moeten schamen om zoon antwoord te geven.
Sinds ik 3 jaar was redde ik zwerfkatten in mijn buurt. En als ik een kattenhater zou zijn dan was ik niet bezorgd om die mama die haar kittens wou doden, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Thuis heb ik zelf nog 2 katten, en je gelooft bijna niet hoe goed ze worden verzorgt.
Plaats reactie