Drinken omgooien

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema

Drinken omgooien

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Ik heb een kitten genaamd Daisy welke zo af en toe een glas drinken omgooit.
Heeft er iemand een tip hoe dit voorkomen kan worden?
Kattebeest
Tijger
Tijger

Re: Drinken omgooien

Bericht door Kattebeest »

Je hebt hierover al eerder een topic geopend:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 19#p594719

Hebben de tips van toen niet geholpen?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scirocco
Poema
Poema

Bericht door Scirocco »

Was het vergeten.
Ik heb een kitten erbij genomen.

Maar het ligt gewoon aan Daisy dat zij soms klunzig is en een glas omgooit.

Ginger zie ik altijd heel voorzichtig lopen tussen mijn spullen, en heeft nog nooit een glas omgegooid.

Verder lees ik geen concrete adviezen om een kitten of kat ervan te weerhouden om een glas om te gooien.
Zelf heb ik iets in mijn hoofd, waarin je een glas kunt plaatsen, wat niet zomaar omgegooid kan worden.
Maar weet niet of dit bestaat?
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Ja hoor, bestaat wel zoiets

http://www.hulpmedi.nl/glashouder.html

:-P

Het glas ergens neerzetten waar de kat het niet om kan stoten is ook een optie ;-)
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Weet ik ook niet, maar kan wel meezoeken/meedenken.
Anders zelfs iets maken als dat voor jullie een oplossing is. Dik schuimrubber met een uitsparing erin voor het glas (schiet me zo even te binnen). Weet niet wat ze in vliegtuigen gebruiken en of dat afdoende is. Of op zoek naar een ander glas, model breed whiskyglas met zware bodem?

Nee, geen adviezen om een kitten ervan te weerhouden een glas om te gooien. Wel adviezen om je huis catproof te maken als ik me goed herinner.

De ene kat is wat lichtvoetiger dan de ander. Die van mij van ruim 5 kilo (volwassen kater) kan net als Ginger op een overvolle tafel springen en tussen alle zooi (ja, sorry) heen laveren zonder iets om te stoten. Ken ook katten die dat niet kunnen en alleen al tijdens de sprong alles van tafel vegen....
Bij dat laatste helpt een glashouder ook niet maar zo lomp is Daisy niet begrijp ik.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scirocco
Poema
Poema

Bericht door Scirocco »

Bedankt voor de link.
Dat is inderdaard iets wat ik zoek.

Het is alleen bedoeld voor bij de computer, want daar kan het echt veel schade opleveren als een glas drinken wordt omgegooid.
Scirocco
Poema
Poema

Bericht door Scirocco »

Haha ja leuk om te horen van je kat van 5 kg.
Inderdaard kittenproof is toch de beste oplossing.
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Scirocco schreef:Bedankt voor de link.
Dat is inderdaard iets wat ik zoek.

Het is alleen bedoeld voor bij de computer, want daar kan het echt veel schade opleveren als een glas drinken wordt omgegooid.
Ik snap het.

Een ander idee is naar een bouwmarkt te gaan, een blokje hout van zeg 10 x 10 cm te nemen, 7 cm hoog, en er een gat doorheen laten boren, iets groter dan de diameter van het glas.

Kun je het glas in het blok zetten. Goedkoop en je kunt het hout in een bijpassed kleurtje verfen of beitsen als je wilt.
Scirocco
Poema
Poema

Bericht door Scirocco »

Ja inderdaard.
Bedankt voor je tip.
Daaraan zat ik namelijk te denken, want Daisy stoot het simpelweg om, en is daarmee niet bewust bezig om hierop kracht uit te oefenen.
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Dan zal zoiets best voldoen want zo'n blok zal niet snel omgaan. Het glas staat er los in dus als het blok scheef gaat blijft het glas op het tafeloppervlak staan. Krijg je een soort tuimelaar-idee. Van die baby bekers die ook niet om kunnen vallen.

Nou ik er over nadenk is het best een handig iets. Ik ga al deze dingen onthouden voor als ik ooit een webwinkeltje begin. :-P
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kattebeest schreef:Weet ik ook niet, maar kan wel meezoeken/meedenken.
Anders zelfs iets maken als dat voor jullie een oplossing is. Dik schuimrubber met een uitsparing erin voor het glas (schiet me zo even te binnen). Weet niet wat ze in vliegtuigen gebruiken en of dat afdoende is. Of op zoek naar een ander glas, model breed whiskyglas met zware bodem?
Bedenk wel dat piepschuim en schuimrubber levensgevaarlijk is voor katten. Dus niet laten staan als je erbij wegloopt.
Persoonlijk vind ik de gezondheid van de katjes veel belangrijker dan een plons drinken over de vloer.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik heb nooit drinken bij mijn computer of het is een flesje water wat dicht zit. guusje is nogal lomp, sprong gisteren ook van de vensterbank op de tafel waarbij alle papieren over de grond vlogen, inclusief pen en sierdienblad met kaarsen dat ik nog net kon vastgrijpen. gijs is dol op water en gooit alles om waar water in zit om mee te spelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

De ene kat is wat eleganter dan de ander ;) . Mijn kater Beer is lomp, en loopt als een olifant door een porseleine kast, er word op vrijwel niks gelet en dus sneuvelen er regelmatig spullen of hoor je een harde klap omdat hij in zijn drukke spel weer tegen een tafelpoot oid aanknalt. Ik denk ook aan een soort bekerhouder van stevig materiaal (wat niet giftig is, als ze erop gaan knagen) wat je bevestigd aan je bureau. Kan Daisy lekker lomp haar gang gaan, en hoef jij niet bang te zijn dat je pc vocht schade oploopt :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Nu we het toch over tuimelbekers hebben, je zou zelf bij de computer het drinken in zo'n anti-lekbeker kunnen doen. Als die dan omvalt heb je niet meer dan paar druppen liggen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie