Hallo,
Ik heb een brown tabby bengal die momenteel 60 dagen zwanger is .
Nu is ze sinds gister ochtend 9:00 af en toe een druppel bloedmengsel met vocht aan het verliezen en zoekt ze de werpdoos op en begint ze te melken en spinnen heel erg en soms een pijnkreet.
Dit heeft 2 uur aangehouden en toen liep ze vrolijk weer rond en ging ze eten.
Ik belde hierom de dierenarts en vroeg me af of dit schadelijk was en die zei dat ze waarschijnlijk de bevalling in gang wordt gezet en dat het even kan duren allemaal.
Nu is ze vanochtend vroeg weer erg onrustig geworden en ging ze gelijk weer de werpdoos in met een gespanne houding en de staart strak tegen der lichaam aan. Dit duurde wederom 1/1,5 uur en nu loopt ze weer vrolijk rond. Wel kan ik zien dat de kittens flink gezakt zijn ( kan ze ook voelen maar ik zie ze niet bewegen ) ook heb ik der tempratuur opgenomen en die is 37,5/38 over de afgelopen 2 dagen.
De DA zegt dat ik moet afwachten alleen maak ik me zelf veel zorgen of dit allemaal wel goed gaat.
De DA zegt dat het riskant is om met de kat nu naar de DA te gaan omdat het alleen maar stress zal opleveren en een keizersnee nog te vroeg is omdat ze pas 60 dagen zwanger is.
Graag z.s.m advies over wat ik nu kan doen want kan niks vinden hierover op het internet over een kat die steeds onrustig wordt gaat spinnen en melken en dan weer rustig gaat rondlopen met af en toe een druppel verlies.
met vriendelijke groet
stefan delwig.
Hulp gevraagd zwangere poes HELP!
- mittenslief
- Tijger
Re: Hulp gevraagd zwangere poes HELP!
60 dagen is inderdaad nog niet de tijd......maar bloed verliezen lijkt me ook niet goed...ik zal toch ff een andere dierenarts raadplegen...is dit je 1e zwangerschap???? (die van je poes dan)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
hallo mittenslief,
Dit is inderdaad de eerste keer en heb net alweer een dierenarts gebeld heb er nu 4 gesproken en die zegt dat het 48 uur kan duren of langer voordat de persweeën komen en dat ze waarschijnlijk voorweeën heeft nu.
Heb zelf aangegeven dat ik me zorgen maak omdat ze ook niet bewegen maar daar krijg ik op terug dat het normaal is als ze indalen ze anders gaan liggen en je ze niet hoeft te bewegen.
Elke dierenarts die ik gesproken heb in een omgeving van 50 km zegt dat ik moet afwachten en goed in de gaten moet houden.
momenteel praten we dat ze voorweeën heeft gehad 30 uur geleden.
En het advies dat ik krijg is afwachten en als ze echt persweeën krijgt het maximaal een uur moet duren voordat er iets komt.
Dit is inderdaad de eerste keer en heb net alweer een dierenarts gebeld heb er nu 4 gesproken en die zegt dat het 48 uur kan duren of langer voordat de persweeën komen en dat ze waarschijnlijk voorweeën heeft nu.
Heb zelf aangegeven dat ik me zorgen maak omdat ze ook niet bewegen maar daar krijg ik op terug dat het normaal is als ze indalen ze anders gaan liggen en je ze niet hoeft te bewegen.
Elke dierenarts die ik gesproken heb in een omgeving van 50 km zegt dat ik moet afwachten en goed in de gaten moet houden.
momenteel praten we dat ze voorweeën heeft gehad 30 uur geleden.
En het advies dat ik krijg is afwachten en als ze echt persweeën krijgt het maximaal een uur moet duren voordat er iets komt.
-
- Tijger
Ik denk ook aan voor weeen. Ik zeg ook afwachten.
- mittenslief
- Tijger
dat is heel begrijpelijk, wat je daar schrijft, bij mijn poes zat de 1e klem, maar is er toch natuurlijk uitgekomen, is je poes nog jong? dat ze misschien niet weet dat ze door moet persen?
tja goed in de gaten houden, maar dat doe je al...leg alvast garen en een ontsmet nagelschaartje klaar...soms zijn ze zo van slag dat ze de jong gewoon laten liggen dan moet jij ze afbinden en knippen....je kan je nog even inlezen op internet...je weet in ieder geval dat het eraan zit te komen
tja goed in de gaten houden, maar dat doe je al...leg alvast garen en een ontsmet nagelschaartje klaar...soms zijn ze zo van slag dat ze de jong gewoon laten liggen dan moet jij ze afbinden en knippen....je kan je nog even inlezen op internet...je weet in ieder geval dat het eraan zit te komen
Dankjewel voor jullie reacties.
Momenteel is ze 1 jaar en 5 maanden oud en heb gelezen dat Bengaalse moeder poezen hele goede moeder instinct hebben.
Heb een hele lijst met spullen gehaald voor als de kittens geboren worden om ze te kunnen checken/wegen/schoonmaken/afknippen niet recht maar schuin anders zou het mss gaan bloeden dus heb me goed voorbereid hierop maar kon nergens info vinden over dat voorweeën en dat ze zomaar stopte en weer kwamen en zomaar stopte. als het mogelijk was zou ik een filmpje plaats van hoe ze precies aan het doen is zodat het beeld duidelijker is maar dat is helaas niet mogelijk.
Momenteel is ze 1 jaar en 5 maanden oud en heb gelezen dat Bengaalse moeder poezen hele goede moeder instinct hebben.
Heb een hele lijst met spullen gehaald voor als de kittens geboren worden om ze te kunnen checken/wegen/schoonmaken/afknippen niet recht maar schuin anders zou het mss gaan bloeden dus heb me goed voorbereid hierop maar kon nergens info vinden over dat voorweeën en dat ze zomaar stopte en weer kwamen en zomaar stopte. als het mogelijk was zou ik een filmpje plaats van hoe ze precies aan het doen is zodat het beeld duidelijker is maar dat is helaas niet mogelijk.
- mittenslief
- Tijger
best nog jong, maar komt vast goed, helaas gaat niet alles volgens het boekje, maar je bent goed voorbereid en dat is al heel wat...ben benieuwd wanneer en wat eruit komt.