Ervaringen hier met zylkene?
-
- Tijger
Ervaringen hier met zylkene?
Graag hoor ik daar wat meer over. Ik vind niks of niet veel over eventuele bijwerkingen en dat hoor ik wel heel graag.
- mittenslief
- Tijger
Re: Ervaringen hier met zylkene?
nee ik heb het nog nooit gebruikt, je hebt toch geen stress in huis?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Tijger
Dat denk ik dus nu van wel
ik ga verder ook niet zoveel uitweiden hier op het forum, prive wil ik dat best doen. maar er staat 1 kat op de zylkene maar die heeft een bijwerking (denk ik) daarvan die ik niet kan plaatsen... Vandaar mijn vraag.

-
- Tijger
Niemand hier??
Ik kan nergens iets vinden over bijwerkingen. Het schijnt geheel zonder te zijn. Het enige wat het doet is de receptoren activeren die ook bij een kitten geactiveerd worden wanneer het zoogt bij de moeder. Dat geeft een veilig gevoel.
Het kan volgens mij een prima hulpmiddel zijn om katten door een moeilijke periode heen te helpen. Het neemt alleen de oorzaak niet weg. Vooral niet als het een externe oorzaak is. Vanuit de omgeving.
Dan kan ik me voorstellen dat de stress zich op een andere manier toch weer gaat uiten. Dus dan is het niet zozeer een bijwerking maar een gedragsverandering. Bedoel je dat?
Het kan volgens mij een prima hulpmiddel zijn om katten door een moeilijke periode heen te helpen. Het neemt alleen de oorzaak niet weg. Vooral niet als het een externe oorzaak is. Vanuit de omgeving.
Dan kan ik me voorstellen dat de stress zich op een andere manier toch weer gaat uiten. Dus dan is het niet zozeer een bijwerking maar een gedragsverandering. Bedoel je dat?
-
- Tijger
Nee de bijwerking die ik merk is suf en meer slapen. Bijna net zo'n reactie als met clomicalm en die is echt heftig bij dat.
Wij gebruiken het rond de jaarwisseling. Merken dan eigenlijk enkel dar ze het geknal iets beter doorstaan de dagen voor de 31e.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!