Hoe kat trainen met vuurwerk CD

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
pinguin
Tijger
Tijger

Hoe kat trainen met vuurwerk CD

Bericht door pinguin »

Ja ik weet het is vroeg maar ik denk dat ik die tijd wel nodig heb. Ik wil eens kijken of sproet een beetje minder bang krijg voor vuurwerk door middel van die CD maar ik vraag me wel af hoelang en hoe vaak? Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

Waarom wil sproet er aan laten wennen de afgelopen 2jr waren drama arme ziel en ik hoop de scherpe randjes er vanaf te kunnen halen. Zoals mij dat met het stofzuigen ook is gelukt.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Hoe kat trainen met vuurwerk CD

Bericht door Dinky »

Ik vind je er helemaal niet vroeg mee, bij de dierenartsen zijn de cursussen m.b.t. vuurwerk en huisdieren ook alweer van start omdat je juist vroeg moet beginnen ;-)

Geen ervaring voor je, onze Dinky vond het vuurwerk vorig jaar alleen eng als ze het zag en niet als ze het alleen hoorde ;-)

Hoop voor je dat het mag helpen de scherpe randjes eraf te krijgen, veel succes!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Hier ben ik sproet 4 dagen kwijt geweest onder mijn bed en ik wilde dit toch een kans geven maar heb geen idee hoe te beginnen.
Snabbel is geen probleem daarin.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik tref geen voorbereidingen. Ze mogen zelf kiezen waar ze in huis willen zijn. Alleen sluit ik de buitenren af vanaf 29/12 - 2/1.
Voor de zekerheid, zodat ze niet bekogeld worden.
Bob blijft zelfs bij mij tot om 12 uur de hel losbarst.

Als je er zelf geen probleem van maakt, dan doen de katten dat ook niet is mijn ervaring.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik kwam hier wel iets van een bijsluiter tegen: http://www.medpets.nl/gedragstherapie+cd/

Anders even telefoontje richting da voor tips?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Weet je wat ik nou zo lastig vind aan vuurwerkangst en onweer? Het zijn toch wel gevaarlijke dingen en daar angst voor hebben (schrikken, niet naar buiten willen etc. terwijl de cobra 6 veelvuldig wordt afgestoken of bliksem door de lucht flitst) is logisch en natuurlijk gedrag, vind ik.... Vier dagen niet laten zien is natuurlijk wat anders.

De tien jaar dat Kas hier is zijn we stapje-voor-stapje verder gekomen tijdens de jaarwisseling. Plaatsen van nieuwe kozijnen met dubbel glas heeft ook meegeholpen. Eerste jaren liet hij zich vanaf middernacht ruim een uur niet zien en was helemaal zoek (in huis). Geen idee waar hij toen in of onder gekropen was want kon hem echt niet vinden. Met ieder jaar ging het beter. Half uurtje zoek, kwartier zoek en sinds de afgelopen vier jaar steeds bij me in de buurt, hoogstens vijf minuten onder een stoel.

Sproet heeft toch ook zo'n last van verbouwingen en vleermuizen? Als hij zo gevoelig is vraag ik me af of een training met een cd wel goed voor hem is, of het wel gaat werken.

Oeps, sorry. Snabbel is van de vleermuizen ;-)
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik heb een hond gehad met zware angsten voor oa vuurwerk. Daar heeft de cd niet bij geholpen, sterker nog ondanks dat ik begon met hem heel zacht te zetten, kroop hij trillend als een rietje weg. Overigens heb ik wel gehoord van bekende dat het zeker heeft geholpen bij hun dieren. Je moet beginnen met het geluid zacht te zetten en dat elke dag volhouden. Als je merkt dat het dier niet meer nerveus word zet je hem steeds wat harder. Houd er wel rekening mee dat je, vooral in het begin, veel stress kan veroorzaken bij je dier. Zelf vraag ik me af wat erger is voor het dier, direct een paar uur in het diepe en in de stress, of weken lang lichte stress opwekken.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik woon in een aso wijk, hier wordt het hele jaar vuurwerk afgestoken.
Bob bleef vorig jaar met oudjaar op mijn schoot, ondanks de hele avond geknal. Alleen zijn oren schoten alle kanten op.
Bij de dierenarts maken ze rond die tijd zelfs reclame voor kalmeringsmiddel. Maar ik pieker er niet over ze dat te geven voor vuurwerk.

Ik heb wel een jaar gehad, 2 of 3 jaar geleden dat Thijs flipte om 12 uur toen de hel losbarstte. Nog nooit een kat zo hard en hoog horen gillen. Gewoon zijn gang laten gaan want het is niet goed er dan heen te gaan om te "troosten" - want dan keur je juist fout gedrag goed.
Hij heeft het de jaren daarna niet meer gedaan.
De meeste katten blijven gewoon bij ons in de ruimte.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

@ castratenkoor ik had al wel een vermoeden hoe jij over mijn plan zou denken maar ik vraag hier om tips en die geef je niet ;-) Behalve dan om het niet te doen.

Ik was vorig jaar dood ziek dus om nu te zeggen dat ik angst uitstraalde nee niet echt heb oud en nieuw niet eens bewust mee gemaakt en dan nog was ik sproet 4 dagen kwijt onder mijn bed en weken daarna was die nog van slag en snel schrikachtig.

De rest bedankt voor de tips hier kan ik zeker wat mee. Ga het toch eens proberen en kijken hoe die reageert ik wil proberen vuurwerk aan eten te linken dat is namelijk de zwakke plek van sproet. En voor eten doet die alles
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Dat ben ik niet met je eens. Ik geef wel degelijk een advies. Namelijk: laat het op zijn beloop, dan zul je zien dat het in de loop der jaren beter gaat.
Het feit dat jij mijn advies geen goed advies vindt, dat kan en dat mag. Maar geen advies geven, nee dat ben ik absoluut niet met je eens.

Ik geef een omschrijving hoe het bij mij in de loop der jaren steeds beter gaat. Zonder kunstgrepen.

Als je een probleem op een forum zet, dan krijg je meerdere opties aangedragen. Met sommige kun je wel wat en met sommige kun je niet wat. Zo werkt dat.
Voortaan zal ik mijn energie nuttiger gebruiken.
Kattebeest
Tijger
Tijger

Iets anders verwoord, maar had hier ook hetzelfde advies als Dinie....

Benieuwd hoe de training met Sproet verloopt en of het bij hem gaat werken. Zo ja, dan is het iets waar meer katten mee geholpen zijn!
Nancy

pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Uit eindelijk heb ik die hele CD niet meer gebruikt want ze waren hier al zo lang aan het knallen dat ik ook wel even blij was om geen vuur werk te horen.
Kattebeest
Tijger
Tijger

:lol:

Lach je niet uit, lach omdat ik je snap.
Hoe zijn Snabbel en Sproet de jaarwisseling doorgekomen?
Nancy

pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik snap hem kattebeest :-P

Sproet zat weer een paar dagen op zijn vlucht plek onder mijn bed. Maar snabbel heeft alleen om 0.00 een half uurtje onder het bed gezeten.
Plaats reactie