nieuw poesje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sydney
Poema
Poema

Re: nieuw poesje

Bericht door Sydney »

Zou ik trouwens nog moeten denken om haar medisch te laten nakijken (ik lees vaak dat katten fel kunnen worden als ze zich niet lekker voelen), ze geeft wel nu en dan over, vannacht ook weer. De vorige eigenaren zeiden dat ze door haar langere haren (die ik eigenlijk niet lang vind) de haarballen kwijt moet en daarom stond er altijd kattengras. Dat staat er bij ons dus ook braaf. (onze andere poezen geven natuurlijk ook af en toe over, maar zonder kattengras).
Ook zeiden ze dat ze zachtaardig was en bijna onderdanig, dat is dan wel een verschil met hoe ze bij ons is, daarom dacht ik, zou haar 'karakterverandering' nog kunnen komen doordat ze niet lekker is of is het toch gewoon karakter.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wanneer je het noiet vertrouwd kan je altijd voor een medische check langs de da, dat kan geen kwaad ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Nou, gisterenavond was het echt vechten in de tuin. Gillen, over elkaar heel rollen, dat soort perikelen. Dat gaat dus niet echt goed. We houden ze nu maar uit elkaar. Wellicht dat we nog een soort herintroductie proberen, dus uit elkaar houden en heel langzaam aan weer opbouwen en dan alleen met positieve momenten bijvoorbeeld met eten en spelen (gezamelijk eten gaat tot nu toe goed en spelen soms). Een nadeel daarvan vind ik wel dat het theoretisch kan werken, maar in de praktijk erg lastig is. Als we bijvoorbeeld de hele dag werken zijn, zit het nieuwe poesje de hele dag alleen op de bovenste 2 verdiepingen, dat is best een lange dag alleen. En de andere 2 poezen zitten de hele dag in een betrekkelijke kleine ruimte met z'n tweeen, in de huiskamer met toegang tot de tuin. En onze oudste is een echt 'boven-poesje', die ligt vaak de hele dag op het logeerbed te tukken.
Ik baal er zo van. En we horen ook mensen zeggen dat het meer tijd nodig heeft, dat het soms wel maanden duurt voordat katten elkaar acccepteren. Ik hoor zoveel verschillende dingen, dat ik het ook even niet meer weet. We gaan in ieder geval wel contact opnemen met de mensen waar ze vandaan komt, om te overleggen wat we kunnen doen als het echt niet werkt.
Ik heb ook nog gedacht aan iets rustgevends voor de nieuwe poes, omdat ze ook een beetje hyper is, ik las iets over destress enzo. Maar ja, als het al helpt, is dat denk ik ook maar een tijdelijke oplossing.
Een ding weet ik zeker, als dit niet werkt, komt er geen derde poes bij!! Dan doen ze het er maar mee....
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Iedereen heeft een andere visie, over hoe lang het kan duren voor katten mekaar accepteren. Persoonlijk ben ik van mening dat als je na ca 2 weken geen verbetering ziet, dit ook niet zal komen (maar dat is dus mijn bescheiden mening). Ik denk dat het goed gaat met jouw oudste omdat die dominant is/overkomt? En ze daardoor weet wat haar plaats is, jouw jongste is een sukkeltje die onderdanig van aard is, en hoe leuk is het om dat soort soortgenoten lekker op hun plaats te zetten, als je zelf dominant van aard bent?! Zelfs in de mensen wereld word er van de gemoedelijke en onderdanige mensen misbruik gemaakt.

Voel je niet te rot dat het ws niet gaat lukken. Je deed het met de beste intenties, en dat bleek niet te werken. Daar is echt niks ergs aan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Ja, de oudste komt inderdaad meer dominant over (alhoewel het ook best een bangerd is), maar ze bijt wel van zich af. En de jongste is inderdaad echt een goedzak, ze is nog geeneens heel erg onderdanig ofzo, maar echt meer een lieve sul, heel zachtaardig (en ok, ze is ook wel een beetje mijn oogappeltje hihi, met het ene huisdier heb je meer een klik dan met de andere, en met de jongste heb ik echt een hele grote klik en dat is gelukkig wederzijds hahahaha). Ik weet het ook niet goed. Nou ja, eigenlijk weet ik het al wel, maar mijn partner is het daar nog niet mee eens. Die vindt de nieuwe poes heel leuk en zit er wat minder mee als het af en toe hommeles is, niet leuk natuurlijk, maar nog wel een kans waard, dat idee.

En ik zal proberen met niet te schuldig te voelen inderdaad...thanks!
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

We hebben contact gehad met de vorige baasjes (en tevens eigenaars van de stichting voor kittenopvang), als het echt niet gaat lukken, mag het nieuwe poesje gelukkig terug, dat is wel een geruststelling.
Maar in overleg met hun, hebben we er voor gekozen om het toch nog een keer te 'her-proberen' (omdat het niet super goed maar ook niet super slecht gaat). We houden ze nu apart als we er niet bij zijn, zodat het niet kan escaleren en als we er bij zijn proberen we consequent te corrigeren. Ook houden we de nieuwe poes een aantal uren per dag uit de tuin zodat de jongste ook de kans krijgt buiten te zijn (is voor de nieuwe poes ook rustiger, want die schiet een beetje in de hyper van al dat buiten zijn).
Ik moet zeggen dat het aardig gaat, ik weet nog niet wat er gebeurd als ze over een tijdje weer hele dagen samen zijn (want daar moet het wel heen uiteindelijk, we willen geen situatie waarin we ze voor altijd apart moeten houden). Nou zag ik gisteren de nieuwe poes bij de jongste poes in het huisje in de tuin kruipen en ze begon de kop van de jongste te likken. Is dat nou aardig of is dat dominant gedrag?
Het komt wel vooral van één kant, dus ik weet niet zo goed wat dat betekent.
Verder is het jongste poes ook wel geinteresseerd, ze probeert wat contact te maken en wil ook wel spelen, lijkt het, maar schrikt ook nog wel vaak van de nieuwe stuiterbal. Het lijkt of ze wel wilt, maar niet zo goed durft. Maar als ik ze apart zet, gaan ze naar elkaar zitten kijken door het glas. En ze eten ook samen uit de voedseltoren en zo. Maar zodra de nieuwe poes haar gekke half uurtje heeft (vooral 's avonds), dan is het vooral veel opjagen, erop springen etc.
Ingewikkeld hoor, die kattencommunicatie :)
eveline1982
Tijger
Tijger

Wow! Dat is prachtig, als ze de jongste haar koppie begon te wassen!!! Ze tonen dan genegenheid naar elkaar, dat is echt heel erg goed nieuws :) . Probeer de nieuwe poes veel uit te dagen met speelgoed en denkspeelgoed (te krijgen bij oa zooplus) zodat ze hopelijk haar gekke buien daarop gaat botvieren ipv op de jongste :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

O, het is fijn dat dat genegenheid is!!! Omdat de jongste niet terug waste, dacht ik dat het misschien toch een soort van dominantie kon zijn...
We zullen inderdaad blijven zoeken naar manieren om het speelparadijs nog verder uit te breiden....
En hopen, hopen, hopen dat het toch telkens weer een stapje vooruit gaat...want het is en blijft een pittig ding...
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Het gaat aardig. Het lijkt alsof het steeds ietsjes rustiger wordt. De nieuwe poes lijkt iets minder gefixeerd op de jongste en achtervolgingsacties lopen wat meer met een sisser af (ook wel vooral omdat de jongste wegloopt en ontwijkt, maar toch). Gisterenochtend zagen we de oudste opeens racend en spelend achter de nieuwe poes aangaan, dat was heel grappig en onverwachts....
De nieuwe en jongste poes zijn regelmatig bij elkaar in de buurt zonder dat er wat gebeurd, dan snuffelen ze wat, ze eten vlak bij elkaar, dat soort dingen. De jongste loopt wel eens een beetje uitdagend bij de nieuwe poes in de buurt, alsof ze wilt spelen, maar zodra de nieuwe poes reageert is het toch opeens eng en spirt de jongste toch weg. Het gaat allemaal erg voorzichtig, maar met hele kleine stapjes lijkt het steeds wat beter te gaan (maar ik durf zeker nog niet te vroeg te juichen...).
Ergens vind ik het wel jammer dat het niet (speel)maatjes worden zoals we hadden gehoopt en als ik wist wat ik nu begin te snappen, dan hadden we misschien een kat kunnen uitzoeken met hetzelfde energieniveau en dan was de klik misschien beter geweest.
Aan de andere kant weet je nooit van te voren helemaal hoe het gaat lopen.
Komende week moeten we weer 4 dagen aan het werk en dan willen we ze toch overdag bij elkaar laten, want overdag lijkt het wel rustig te zijn, er wordt veel geslapen. Best spannend dus hoe het dan gaat, we wachten het maar rustig af....
eveline1982
Tijger
Tijger

Misschien worden het op den duur nog speel maatjes hoor. Toen ik Minoes kreeg wist ze niet wat spelen was, ze zat dan maar wat te kijken hoe onze kater en opvanger aan het spelen waren, en tikte afentoe in de lucht. Nu rent ze met Beer en onze poes Banjer door het huis. Ze raakt nog snel overstuur als Beer te hardhandig word, maar op geblaas en een mep na gebeurd er niks meer. Ik denk dat je ze ook wel alleen kan laten hoor, vind het eerlijk gezegt allemaal wel positief klinken :) en wat leuk dat de oudste een maatje aan haar heeft!
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Ja, het is erg grappig dat de oudste het wel amusant vindt, want het is een bange, wat knorrige poes, dus dat is heel leuk om te zien!
En we zullen zien hoe het gaat met de andere twee, ik probeer in ieder geval zelf ook wat positiever te zijn, misschien helpt dat mee aan de ontspannen sfeer... Toch apart, we zochten een maatje voor de jongste en het loopt anders dan gedacht, maar goed, als het uiteindelijk gewoon rustig wordt in huis, zijn wij al dik tevreden! Want die nieuwe mop, is wel echt een moppie :)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Vandaag weer een hoop gejaag en zo in huis. Ik wilde filmpjes plaasten, maar kan dat alleen via youtube? Ik ben niet zo'n digibabe geloof ik, want youtuben lukt me niet :) Iemand nog andere tips om makkelijk een filmpje te plaatsen? Thanks!
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Misschien niet meer echt interessant :) Maar, het is geloof ik gelukt om wat filmpjes te plaasten, eentje komt er nog aan en een filmpje waar je ook ziet hoe het meestal afloopt is helaas verdwenen in cyberspace, maar goed... hopelijk lukt dit:
http://youtu.be/XKg08Iounzw
http://youtu.be/U10oe6ZXwjw
http://youtu.be/FD7N2sqU94o
http://youtu.be/_kNsiDRoscc
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

O, het is geloof ik gelukt hihi. Nog even voor de duidelijkheid, de zwart/witte poes is het nieuwe monstertje, de andere is onze jongste. De eerste 3 filmpjes zijn wat kort, de laatste is wat uitgebreider (tot op het saaie af aan het einde haha). Echt heel jammer die er een verloren is gedaan, want daar ging het nog even uitgebreid door. :???:
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Het is je met de eerste drie inderdaad volledig gelukt :) De 4e staat nog op filter privé waardoor we hem niet kunnen bekijken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie