goededag allemaal wij hebben het volgende probleem met onze 10 jarige gecastreerde poes:
Het begon in februari toen ons balkon werd gerestaureerd. Door de bouwgeluiden werd Angel (de poes) zo gestresst dat ze een blaasontsteking kreeg waarvoor ze dus antibiotica kreeg. Na de kuur ging ze nog steeds vaak (5-8 keer per nacht en overdag ook) op de bak. En dan ook gerust 5 minuten lang graven als een ... ook af en toe een paar druppels in het huis. Bij de dierenarts weer laten onderzoeken, was geen blaasgruis, x-ray gaf rare druppelvorm van blaas dit na laten checken met een echo in het ziekenhuis in Utrecht. Bleek de blaas normaal dus weer blaasontspanners en pijnstillers geprobeerd. Dit hielp ook niet. Toen toch maar eens anti-depressivia (chlomicalm) geprobeerd. De eerste 3 weken perfect! Deed ze gewoon weer normaal. Maar je raadt het al nu begint het weer net zo hard opnieuw.
We hebben valeriaan geprobeerd, een krabpaal met verstopplaats (gebruikt ze af en toe). We weten nu echt niet meer wat we moeten doen...ze loopt ook door het huis heen met de staart omlaag, miauwend, rondje-bak-rondje-bak. Ze slaapt ook niet meer echt diep, meestal ligt ze vooruit te staren en met der staart te zwiepen..duidelijk stress dus.. heeft iemand een tip?
Het heeft al een paar honderd euro gekost en ik weet niet of het nou helpt om nog meer te besteden aan een fluisteraar...
Kat gestrest en daardoor constant op de bak
-
- Kitten
Re: Kat gestrest en daardoor constant op de bak
welkom op het forum!
ze zit overduidelijk niet lekker in haar vel..
neem aan dat ze geen clomicalm meer krijgt.... en er is een plantaardig middel, destress van huisdierendokter.nl wat bij een aantal katzels heel goed werkt bij angsten en onzekerheden.
lees de omschrijving en de klantenreacties op hun site en de ervaringen hier op het forum (zoekfunctie rechtsboven)..
hoeveel huisdieren/katzels hebben jullie en hoeveel kattenbakken?
is er ooit goed en uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
en heeft ze voor die blaasontstekingen ooit cystease (medpets) gekregen?
wat krijgt ze te eten?
ze zit overduidelijk niet lekker in haar vel..
neem aan dat ze geen clomicalm meer krijgt.... en er is een plantaardig middel, destress van huisdierendokter.nl wat bij een aantal katzels heel goed werkt bij angsten en onzekerheden.
lees de omschrijving en de klantenreacties op hun site en de ervaringen hier op het forum (zoekfunctie rechtsboven)..
hoeveel huisdieren/katzels hebben jullie en hoeveel kattenbakken?
is er ooit goed en uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
en heeft ze voor die blaasontstekingen ooit cystease (medpets) gekregen?
wat krijgt ze te eten?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Weet je zeker dat haar ontlasting er wel goed uit komt. Het vele spitten in de bak lijkt mij meer duiden om verstopping van de darmen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Kitten
We hebben maar 1 kat, en dus maar 1 bak. toen we bij de dierenarts foto's hebben laten maken bleek er niks mis te zijn met haar ontlasting dat er iets vast zit.
Op dit moment krijgt ze hills cd voeding, aangezien ze daar een goede huid en vacht van krijgt. We geven haar brokjes.
Ze heeft nu al een paar dagen geen pillen meer gehad, aangezien deze toch niet meer werkten. We zien nu weinig verandering met warneer ze wel die pillen kreeg.
kan het eventueel komen doordat ik weer ben gaan werken nadat ik een paar maanden werkloos thuis heb gezeten? Want ze gaat alleen in de avond (nadat we naar bed zijn gegaan) en in de ochtend (als we net wakker zijn) vaak naar de bak. En vlak voordat ik thuiskom (volgens mijn man) loopt ze ook raar te doen door te miauwen en vaak op de bak te ztten.
Op dit moment krijgt ze hills cd voeding, aangezien ze daar een goede huid en vacht van krijgt. We geven haar brokjes.
Ze heeft nu al een paar dagen geen pillen meer gehad, aangezien deze toch niet meer werkten. We zien nu weinig verandering met warneer ze wel die pillen kreeg.
kan het eventueel komen doordat ik weer ben gaan werken nadat ik een paar maanden werkloos thuis heb gezeten? Want ze gaat alleen in de avond (nadat we naar bed zijn gegaan) en in de ochtend (als we net wakker zijn) vaak naar de bak. En vlak voordat ik thuiskom (volgens mijn man) loopt ze ook raar te doen door te miauwen en vaak op de bak te ztten.
de aanbeveling voor éen kat is ook twee kattenbakken..
ik begrijp dat ze helemaal geen natvoer krijgt.. en waarsch ook geen rauwe vleesjes, bv kip/kalkoen..
t kan aandacht trekken zijn, want omdat ze alleen is, is ze helemaal gefocused op jou/jullie.
zou je twee katzels hebben gehad, dan zijn ze veel meer gericht op elkaar, houden elkaar bezig en dan is menselijke aandacht iets voor 'er bij'..
heb je bij destress gekeken?
ik begrijp dat ze helemaal geen natvoer krijgt.. en waarsch ook geen rauwe vleesjes, bv kip/kalkoen..
t kan aandacht trekken zijn, want omdat ze alleen is, is ze helemaal gefocused op jou/jullie.
zou je twee katzels hebben gehad, dan zijn ze veel meer gericht op elkaar, houden elkaar bezig en dan is menselijke aandacht iets voor 'er bij'..
heb je bij destress gekeken?
-
- Kitten
We hebben destress besteld kijken of het wat is. We hebben er weleens over gedacht om een 2e kat erbij te nemen maar we zijn pas pas op vakantie geweest en toen hebben we haar naar mijn moeder gebracht, zij heeft ook een kat. Toen ze elkaar tegen kwamen reageerde Angel met blazen en renden ze allebei weg. Dus ik weet niet of ik er goed aan zou doen zometeen wordt ze nog gestrester. Bovendien moet je dan de 2e kat dan straks weer wegdoen mocht het niet gaan. (Nog meer kosten!) Heb gisteren een nieuw kattenbaksysteem gekocht dat ze misschien minder rommel maakt (de peewee) maar nu weigert ze erop te gaan als de klep erop zit... Wordt echt met de dag gekker van der, vannacht zat ze er ook weer op van 3 tot 4 en in de ochtend. Ik wil der niet weg doen naar het asiel maar vind het ook sneu dat ze niet happy is. Misschien in een ander huis wel...