hoi
ik heb een sphinx kater nu 1 jaar oud , wat hij steeds doet is sabbelen en kauwen op me vingers.
iemand enig idee waarom hij dit doet
sabbelen/kauwen op vingers
- eveline1982
- Tijger
Re: sabbelen/kauwen op vingers
Sabbelen kan hij doen om zich veilig en warm te voelen, dit houden katten soms over aan hun kittentijd en is ook helemaal niet erg. Het bijten kan duiden op pijn. Mijn kater heeft stomatitis een auto immuun ziekte in de bek. Ik heb het nu redelijk onder controlle, maar toen hij nog veel pijn had, kauwde hij ook veel op me vingers. Kan je in zijn bek kijken? Want het beste kun je zijn tandvlees even (laten) bekijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
hij is vorige week nog helemaal gecontroleerd toen die zijn prikje kreeg ook zijn bek , keek er net in alles is mooi rolze tot hoe lang doen ze tanden wisselen
- eveline1982
- Tijger
Nou die moeten nu allemaal gewisseld zijn hoor. Weet niet de exacte leeftijd. Tja dan weet ik niet waarom hij knauwt.....Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Met een jaar zijn ze echt wel klaar met wisselen. Ik denk dat het soort van liefdesbeetjes zijn dat bijten. En sabbelen doe ze inderdaad als ze zich prettig/velig voelen. Sommige katten blijven dat hij leven lang doen. Zegt ook niks over te jong bij de moeder vandaan komen of zo.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Zo'n knuffelbeer heb ik dus, die soms op mijn vingers sabbelt.
Veelal met luid gespin en kopjes geven.
Ik zie het als affectie, zijn manier om te zeggen dat hij ons lief vind.
Veelal met luid gespin en kopjes geven.
Ik zie het als affectie, zijn manier om te zeggen dat hij ons lief vind.