sabbelen/kauwen op vingers

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
barbara40
Kitten

sabbelen/kauwen op vingers

Bericht door barbara40 »

hoi

ik heb een sphinx kater nu 1 jaar oud , wat hij steeds doet is sabbelen en kauwen op me vingers.
iemand enig idee waarom hij dit doet
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: sabbelen/kauwen op vingers

Bericht door eveline1982 »

Sabbelen kan hij doen om zich veilig en warm te voelen, dit houden katten soms over aan hun kittentijd en is ook helemaal niet erg. Het bijten kan duiden op pijn. Mijn kater heeft stomatitis een auto immuun ziekte in de bek. Ik heb het nu redelijk onder controlle, maar toen hij nog veel pijn had, kauwde hij ook veel op me vingers. Kan je in zijn bek kijken? Want het beste kun je zijn tandvlees even (laten) bekijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
barbara40
Kitten

Bericht door barbara40 »

hij is vorige week nog helemaal gecontroleerd toen die zijn prikje kreeg ook zijn bek , keek er net in alles is mooi rolze tot hoe lang doen ze tanden wisselen
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Nou die moeten nu allemaal gewisseld zijn hoor. Weet niet de exacte leeftijd. Tja dan weet ik niet waarom hij knauwt.....Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Met een jaar zijn ze echt wel klaar met wisselen. Ik denk dat het soort van liefdesbeetjes zijn dat bijten. En sabbelen doe ze inderdaad als ze zich prettig/velig voelen. Sommige katten blijven dat hij leven lang doen. Zegt ook niks over te jong bij de moeder vandaan komen of zo.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Zo'n knuffelbeer heb ik dus, die soms op mijn vingers sabbelt.
Veelal met luid gespin en kopjes geven.

Ik zie het als affectie, zijn manier om te zeggen dat hij ons lief vind.
Plaats reactie