volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Bericht door silfje »

Ik heb sinds vorige week woensdag een boerderijkitten geadopteerd. Ze heet nu Spot.
zie voor meer info http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=28105
De dierenarts schatte haar op 3 maanden oud bij het inenten. (afgelopen maandag is ze geent)

Ze was erg mager bij de heupen, maar heeft wel een flinke buik en een flinke eetlust. Waarschijnlijk veel wormen gehad.
Dinsdag is ze ontwormd, en ik probeer haar kittenvoer te geven, zodat ze wat meer kan groeien.

De andere katten, krijgen voer tegen tandsteen, dit zijn nogal grote brokken waarop ze moeten kauwen.
Voor de kleine Spot had ik kittenvoer gekocht maar de andere katten vinden dat heel erg lekker en laten hun eigen voer nu staan om van het kittenvoer te snoepen.

Ze hebben altijd voer ter beschikking. Is er een methode om de katten bij elkaar te laten, ze onbeperkt voer te geven en te zorgen dat het kittenvoer alleen door Spot gegeten kan worden?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Bericht door eveline1982 »

Toevallig had iemand datzelfde probleem die een kitten bij mij had opgehaald. Zij hebben een soort huisje gemaakt met 1 gat erin waar de volwassen kat niet doorheen paste, nog wat kleinere gaatjes voor het licht (gewoon van een kartonnen doos). Daar steeds de kitten in gezet en die had binnen 24 uur door waar ze heen moest voor de brokjes. De brokken van haar volwassen kat zette ze op het aanrecht.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Bericht door margali »

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Bericht door Dinky »

Zou inderdaad gaan voor een doos o.i.d. met een gat waar het kitten wel door kan en de volwassenen niet ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: volwassen katten snoepen het kittenvoer op

Bericht door silfje »

bedankt voor de reacties, ik ga even een doos slachten :D zo'n professioneel kistje lijkt me niet echt nodig, maar het is wel fijn dat ik gezien heb hoe zo'n houten voerkooitje eruit ziet, want dan kan ik dat van karton namaken :)
Nu hopen dat de bengalen nu niet te slim zijn (ze hebben voerspeeltjes altijd binnen een dag door) en de doos heel laten :D
Plaats reactie